Jau kurį laiką sunkumų kamuota AB "Lietuvos jūrų laivininkystė" ieško būdų atgimti.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje šios bendrovės atstovas uosto kompanijoms pateikė informaciją apie "Lietuvos jūrų laivininkystės" galimybes frachtuoti laivus lietuviškiems ir kitiems kroviniams gabenti per Klaipėdos uostą.
Paprašyta esant galimybei informuoti krovinio siuntėjus, kad "Lietuvos jūrų laivininkystė" gali imtis darbo, ji turinti 11 laivų.
Susisiekimo viceministras Arūnas Štaras po posėdžio patvirtino, kad baigėsi keleto bendrovės laivų frachtavimo sutartys, taigi esama nežinios, tačiau apskritai leido suprasti, jog "Lietuvos jūrų laivininkystė" iš duobės jau kapstosi - šiemet planuojamas pelnas, o 2011-2013 metų strateginiame plane numatytas jau gerokai mažesnis nuostolis.
Pasak Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo, būsena, kai baigiasi sutartys, esanti nuolatinė, ypač kai pasaulinėje laivyboje yra laivų perteklius. "Sveikintina, kad bendrovė ieško naujų kontaktų", - sakė jis.
"Lietuvos jūrų laivininkystės", kurios 56,6 proc. akcijų valdo Susisiekimo ministerija, finansinė padėtis jau ne vienerius metus buvo prasta, sklandė kalbos apie jos privatizavimą. Praėjusių metų pabaigoje žiniasklaida skelbė, kad 2010-ųjų trijų ketvirčių grynieji neaudituoti nuostoliai sudarė 34,7 mln. Lt ir buvo 2,2 karto didesni nei pernai per tą patį laikotarpį.
Tiesa, trečią ketvirtį bendrovė jau uždirbo 2,8 mln. litų grynojo pelno, o pernai tuo pat metu buvo patyrusi 5,7 mln. Lt grynųjų nuostolių.
Rašyti komentarą