"Lietuvos" remontas artėja prie finišo tiesiosios

"Lietuvos" remontas artėja prie finišo tiesiosios

Jachtą "Lietuva" remontuojantys specialistai džiaugiasi galėję ateiti į pagalbą miestui ir prisiliesti prie jo legendos. Darbai užtruko kur kas ilgiau nei planuota, bet šiemet liepos pabaigoje jau ketinama jachtą leisti į vandenį.

"Pilies uostelyje jachtininkai svarsto, kodėl įmonė "Garant Boats &Yachts" apsiėmė remontuoti "Lietuvą". Konkursas buvo skelbiamas ne vieną kartą. Esminė problema - vertinant tokio senumo jachtą, kai ji yra vandenyje, neįmanoma tiksliai numatyti, kiek visko reikės padaryti. Kai mes iškėlėme jachtą ant kranto ir pradėjome dirbti, blogiausi mūsų lūkesčiai viršyti du kartus. Todėl tas remontas ir tęsiasi taip ilgai. Bet norisi viską padaryti gerai, kad jachta plaukiotų dar ne vienerius metus, džiugintų ir klaipėdiečius, ir Lietuvos žmones", - sako įmonės "Garant Boats &Yachts", atliekančios kapitalinį jachtos "Lietuva" remontą, direktorius Simas Šakalinis.

Remonto dokumentai pradėti tvarkyti 2018 m. pabaigoje, o pats remontas - 2019-aisiais. Šiuo metu jis jau eina į pabaigą. Korpusas sutvirtintas, viskas, ką reikėjo pakeisti, pakeista, padarytas naujas denis, atnaujinta jo įranga. Pagrindinė burė liks ta pati, kitos burės jau seniai paruoštos. Galima sakyti, liko tik kosmetiniai darbai.

"Mūsų kolektyvas, 40-50 žmonių, turėjo galimybę prisidėti prie "Lietuvos" grąžinimo į aktyvų gyvenimą. Visi dirba su meile, su šypsena, nes jaučiasi prisiliečiantys prie dalelės miesto istorijos", - sakė S. Šakalinis.

 

Seną falškilį dovanos miestui

Jachtos falškilis naujas, nes senasis buvo jau gerokai surūdijęs, bet jam naudotas senojo švinas. "Į falškilį darbuotojai įdėjo daug meilės. Glostė, uostė, net pats jachtos kapitonas Osvaldas Kudzevičius buvo atvažiavęs pasižiūrėti", - pasakojo "Garant Boats &Yachts" projektų vadovas Vigmantas Gaižauskas.

Likusį senąjį "Lietuvos" falškilį norima padovanoti miestui. Jau deramasi su Savivaldybe, kurioje vietoje jį būtų galima pastatyti. "Mes jį dar šiek tiek apipavidalinsime, kad būtų gražesnis. Juk tas falškilis keliavo aplink pasaulį. Manau, bus žmonių, kurie priėję norės jį paliesti, jau nekalbu apie tuos, kurie yra plaukę su ta jachta", - svarstė įmonės direktorius.

Beliko naująjį falškilį pastatyti į vietą ir pritvirtinti. "Kai tik jis bus vietoje, prasidės kosmetiniai darbai: dažymas, dedamas medis. Medinės detalės irgi jau pagamintos, net nulakuotos", - aiškino V. Gaižauskas.

Jachtos "Lietuva" baldai daromi atskirame angare Priešpilio gatvėje. Tikimasi jau šį mėnesį jos korpusą su palyda vežti į Priešpilio g. Beje, į remonto vietą tolimame pietinės Klaipėdos miesto dalies taške jachta buvo atvežta irgi su palyda - ją atlydėjo sporto klubo "Ostmarina" buriuotojai. Tarp jų buvo ir jachtos kapitonas, nors tądien šventė savo gimtadienį. Iš pradžių buriuotojai vos ne kiekvieną dieną eidavo ir žiūrėdavo, kaip remontuojama jų brangiausioji, vėliau pradėjo pasitikėti remonto specialistais.

FALŠKILIS. Jis dar bus uždengtas plastiku, švarus ir baltas, kaip ir jachtos korpusas, nudažytas. Vėliau tokio jo jau nepamatysime.

Kai tik jachta bus atvežta į Priešpilio gatvę, ją remontininkai apspis kaip skruzdės - elektrikai, santechnikai, baldininkai ir kt. Pasak V. Gaižausko, tada bus dirbama visu pajėgumu. Dabar, kai jachtos korpusas dar šlifuojamas, kitų darbų daryti negalima.

Pačioje remonto pabaigoje ant borto bus užrašomas pavadinimas "Lietuva". Prieš nuimant seną pavadinimą viskas buvo išmatuota, nufotografuota, kad po remonto jis būtų užrašytas lygiai toje pačioje vietoje.

Nuleisti jachtą į vandenį planuojama liepos pabaigoje.

Prisidėjo ir karantinas

S. Šakalinio teigimu, ilgiausiai užtruko jachtos džiovinimas, nes per daugiau nei 40 metų veiklos ji buvo sugėrusi daugiau kaip 4 tonas vandens. Kol korpusas neišdžiūvo, kitų darbų daryti buvo negalima.

V. Gaižauskas sako, kad atsirado ir kitų nenumatytų papildomų darbų, pavyzdžiui, kur kas didesnis sutrūnijusių pertvarų kiekis, kurias reikėjo perdaryti. Be to, teko stiprinti ir bortų stringerius.

Be abejo, įtakos turėjo ir prasidėjęs karantinas dėl koronaviruso. Visi šlifavimo, klijavimo darbai laikantis saugumo reikalavimų turi būti atliekami su respiratoriais ir vilkint specialius kombinezonus. Prasidėjus karantinui jie tapo didžiuliu deficitu. Jau ir dėl to remontininkai negalėjo dirbti visu pajėgumu, jau nekalbant apie tai, kad pradėjo strigti medžiagų tiekimas. Visas jas reikėjo atsivežti iš užsienio, pavyzdžiui, dervas, nes bet kokios netinka. Buvo sunku jų gauti, nors pinigai buvo sumokėti iš anksto.

Dirbo daugybė specialistų

Prie "Lietuvos" dirbo daugybė žmonių. Vieni atliko korpuso darbus, kiti - denio, treti - medžio, ketvirti - variklio, elektros, penkti - projektavimo, šešti - gervių restauravimo, septinti - velenų parinkimo ir t. t. Teko surasti tinkamų specialistų, konsultuotis net su, pavyzdžiui, gervių gamintojais. V. Gaižauskas džiaugiasi, kad pavyko pritraukti pasaulinių gamintojų dėmesį ir kad jiems šis projektas pasirodė įdomus.

Visa tai įmonė, dirbanti jau daugiau kaip 20 metų, galėjo padaryti turėdama labai daug kontaktų kitose šalyse. "Vienintelis minusas, kad jachtą pastačiusios statyklos Lenkijoje jau seniai nebėra ir nebuvo likę jokių brėžinių. Teko važinėti, ieškoti informacijos senuose archyvuose, tam prireikė nemažai laiko. Mes padirbėjome ir kaip istorikai", - juokavo S. Šakalinis.

V. Gaižauskas pasidžiaugė, kad sėkmingai bendradarbiaujama su Savivaldybės atstovais, kurie suprato iššūkius ir pasitikėjo. "Smagu, kad radome bendrą kalbą", - sakė jis.

"Garant Boats &Yachts" vadovas tikina, kad verslo atžvilgiu "Lietuvos" remontas nėra pelningas projektas ir baigiamas vos ne įmonės lėšomis. Mat tokią jachtą suremontuoti brangiau kainuoja, nei naują pastatyti. Žinoma, nauja neturėtų tos istorinės dvasios. "Lietuva" turės istorinę dvasią, nes visos jos dalys išlaikytos autentiškos ir atkurtos", - tikino S. Šakalinis.

Kartu su "Lietuvos" remontu "Garant Boats &Yachts" pradėjo ir kur kas didesnės jachtos remontą Turkijoje. Paprastai per žiemos sezoną įmonė savo darbuotojus komandiruoja dirbti į užsienį. Tikėjosi abi jachtas baigti remontuoti tuo pačiu metu. Tačiau per tą laiką Turkijoje buvo suremontuota jau ir antra jachta, o "Lietuvos" remontas vis dar tęsiasi.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder