"Medinis laivas saugo žmogų"

"Medinis laivas saugo žmogų"

Laivų statyba



UAB Klaipėdos laivų statykla, pagaminusi jau ne vieną medinį laivą, praėjusią savaitę į pasaulį paleido naujausią savo kūdikį - senove dvelkiančią medinę burvaltę. Ją klaipėdiečiai ir miesto svečiai jau galėjo išvysti Jūros šventės metu vykusioje laivų parodoje prie Biržos tilto.





Pasak UAB Klaipėdos laivų statyklos gamybos direktoriaus, laivų statybos inžinieriaus ir konstruktoriaus, Henriko Mališausko, naujosios 7 metrų ilgio, 2,5 m pločio ir 0,98 m gramzdos burvaltės statyba truko ilgokai - ji buvo pradėta praėjusių metų gegužės mėnesį.


"Kadangi turėjome kitų darbų pagal norvegų užsakymą, nedirbome prie šio projekto nuo ryto iki vakaro. Galima sakyti, rimtai ėmėmės burvaltės tik kovo mėnesio gale. Vidutiniškai visą laiką dirbo du žmonės, kartais trys keturi", - pasakojo H. Mališauskas.


Pasak jo, užsakovų - verslininkų iš Palangos - pageidavimu valtis pagaminta taip, kad būtų varoma tik burėmis ir irklais, variklio joje nenumatyta. "Prašyte prašosi, kad koks varikliukas būtų, bet užsakovai jo nenorėjo, nors ir neatmeta galimybės kartais naudoti pakabinamą variklį", - kalbėjo laivo kūrėjas.






Image removed.
Praėjusį trečiadienį, prieš atiduodant savininkams, jūrinė burvaltė buvo išbandyta Danėje

Turinčioje dvi poras didžiulių irklų jūros priekrantės zonoje galinčioje plaukioti vieno stiebo burvaltėje numatyta vietos šešiems żmonėms. "Nors, žinoma, čia galima prisodinti ir dvidešimt keleivių, tačiau plaukioti jau būtų nesaugu. Manau, kas žmonės turi jausti ir saiką ir supratimą, kad negalima juokauti su jūra", - įsitikinęs H. Mališauskas.


Pagal jo paties projektą pastatytai burvaltei daugiausia panaudota maumedžio medienos, nemažai - ir ąžuolo. "Statėme klinkeriniu metodu, kai užleidžiama lenta ant lentos, lyg laipteliai, ir su specialiomis kniedėmis sutvirtinama. Tokia skandinaviška technologija užima daugiau laiko ir yra sudėtingesnė, tačiau vandenyje laivas kur kas hermetiškesnis.


Paprastą medinį laivą išėmus iš vandens bei palaikius per žiemą sausumoje, medis susitraukia, atsiranda plyšiai. Na, o skandinaviškosios technologijos vandens transporto priemonei taip nenutinka", - teigia laivų statytojas.


Pagrindinis medinės burvaltės pranašumas - tai, jog ji neskęsta. "Plūdrumas išlaikomas tik dėl medžio masyvo. Net jei ir būtų pramuštas bortas, žmonės gali tokiame laivelyje tupėti ir laukti pagalbos. Daugelis nepelnytai nuvertina medinius laivus. Žinoma, juos reikia prižiūrėti, tačiau toks laivas žmogų saugo", - tikino burvaltės autorius.








Image removed.
Vieno stiebo burvaltės autorius H. Mališauskas net metalinius pagražinimo elementus sakėsi sukūręs pats
Praėjusį trečiadienį, prieš atiduodant savininkams, jūrinė burvaltė buvo išbandyta Danėje - ji buvo pilnai pripilta vandens bei taip parodyta inspektoriui, kad laivas vandenyje neskęsta ir gali gauti C kategoriją, t. y. gali plaukioti jūroje.

"Normaliai mediniai laivai turi leisti vandenį, o čia jau mūsų technologinės gudrybės, kad jo neleistų. Specialiai laikėme lauke per lietų, prisirinkęs vanduo parodė pralaidžias vietas, vėliau sutvarkėme, ir kai įmetėme burvaltę į vandenį, viskas buvo kaip priklauso", - pasakojo H. Mališauskas.


Kiek laiko tokį laivą galima eksploatuoti, pasak pašnekovo, priklauso nuo priežiūros. "Jei tinkamai prižiūri, nemanau, kad būtų problemų. Galima ir 60 metų ramiausiai plaukioti", - sakė burvaltės kūrėjas.


Per Jūros šventę šią jūrinę burvaltę jau galėjo apžiūrėti visi norintieji prie Biržos tilto surengtoje laivų parodoje. Koks tolesnis jos likimas, H. Mališauskas teigė nežinąs. "Manau, kad savininkai bandys laivelį eksploatuoti, kad atneštų kokių pinigėlių", - spėjo medinių laivų specialistas.


Beje, Klaipėdos laivų statykla jau turi nemažos medinių laivų statybos, panaudojant senovines technologijas, patirties. Pirmasis toks gaminys - senoviška karavelė filmui "Štiortebekeris" apie legendinį jūrų piratą. Vėliau statyti senoviniai vikingų laiveliai norvegų užsakymu.


"Artimiausi planai - pats skaudžiausias klausimas, naujų užsakovų dabar neturime, nebent ką suremontuoti. Norvegai kalbėjo kažką, kad nori ir toliau tęsti mūsų bendradarbiavimą su mumis, tačiau kol kas neturime konkrečių užsakymų. Bet tikimės", - pripažino H. Mališauskas.


Lina NARBUTAITĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder