Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas, penktadienį apsilankęs baigiamame statyti keleivių ir krovinių terminale, tikino, kad laikinas išvažiavimo iš terminalo kelias nepablogins miestiečiams gyvenimo sąlygų. Šiuo metu svarstomi net keturi tokio kelio variantai.
Turi 4 laivus
Naujojo terminalo operatorės UAB Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo (KKKT) generalinio direktoriaus Benedikto Petrausko teigimu, terminalą stato daug rangovų ir užsakovų yra ne vienas, tačiau pagal sudarytą darbų grafiką visi jie turėtų būti baigti laiku, bet, žinoma, ne vieną dieną.
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu statoma krantinė ir pirsas, prie kurio švartuosis laivai, turėtų būti baigti šiemet rugpjūčio 25 d. KKKT lėšomis statomi terminalo suprastruktūros objektai tuo metu dar nebus baigti. Kai pasitrauks pirsą ir krantinę statę statybininkai, KKKT dar turės įsirengti dangas ir komunikacijas. Operatorė savo darbus planuoja baigti spalį-lapkritį, bent jau rangovai tikina spėsią. Pradėti eksploatuoti terminalą žadama jau šiemet lapkritį.
B. Petrausko teigimu, naujasis terminalas kitų metų liepą jau turi 4 patvirtintus kruizinių laivų atplaukimus ir veda derybas su 3-4 laivybos linijų operatoriais. Pasak V. Grubliausko, tuo, kad terminalas pradės veikti jau šiemet, ko gero, niekas neabejoja.
Sankryža - 2015-aisiais
Šio projekto sudėtinė dalis - Baltijos pr. ir Minijos g. sankryžos įrengimas. Šie darbai iki šiol nepradėti. Uosto direkcija sankryžos projektą jau seniai perdavė Klaipėdos miesto savivaldybei. Pastaroji tik dabar rengia dokumentus skelbti konkursą rangovui parinkti, teikti paraiškas Susisiekimo ministerijai, Transporto investicijų direkcijai, norėdama gauti šiai sankryžai Europos Sąjungos paramą.
"Mes buvome priversti galvoti, kaip terminalas galėtų dirbti be tos sankryžos. Todėl planuojame iki lapkričio įrengti laikiną kelią, kad būtų galima privažiuoti ir prie viešosios terminalo infrastruktūros, ir prie uosto infrastruktūros", - sakė B. Petrauskas.
"Tiek mūsų, tiek terminalo statytojų laukia iššūkis - transporto srautų suvaldymas. Būtų buvę idealu, jeigu terminalo statybos būtų buvę pradėtos tada, kada buvo planuotos. Tada būtų buvusi įrengta Baltijos pr. ir Minijos g. sankryža. Tačiau yra kaip yra - kartu su terminalu pradėti eksploatuoti ir sankryžą nerealu. Tačiau ji neturėtų tapti trombu terminalo veikloje. Todėl šiandien neišvengiamai tenka kabėti apie laikiną kelią. Jis - ne kokia nors malonė, o neišvengiamybė. Tuo, kad jis bus laikinas, niekas neturėtų abejoti. Miestas niekada nesutiks, kad laikinas kelias taptų amžinu arba labai ilgalaikiu. Mes turime žiūrėti, kad terminalo veikla nepablogintų sąlygų miestui ir jo gyventojams. Miesto pozicija šiuo klausimu geranoriška - turime rasti kompromisą. Manau, terminalo veiklos pradžia ir miesto gyvenimo kokybė yra suderinami", - sakė Klaipėdos meras.
Paklaustas, kada bus pradėta minėtos sankryžos rekonstrukcija, meras atsakė: "Procesai juda labai sparčiai. Tiek Susisiekimo ministerija, tiek Uosto direkcija rūpinasi, kad šiai sankryžai skirtos investicijos būtų panaudojamos kiek įmanoma greičiau. Tuo suinteresuoti visi - ir miestas, ir uostas, ir ministerija - nes siekiama vieno tikslo. Galbūt galima kalbėti ir apie Baltijos pr. bei Minijos g. sankryžos siejimą su magistralės tąsa rytuosna, tačiau miestas ne vien šią sankryžą, bet visą Baltijos prospektą vertina kaip labai svarbią arteriją. Manau, sprendimo bus ieškoma drauge ir tokio, kuris darytų minimalią įtaką miesto gyvenimui bei ritmui."
V. Grubliausko teigimu, šiemet jau turėtų būti parinktas sankryžos statybos darbų rangovas. Liepos 23 d. Vilniuje vyks keleivių ir krovinių terminalo statybos Klaipėdoje priežiūros komiteto posėdis, kuriame bus aptartas ir šis klausimas. Pasak B. Petrausko, planuojama, kad iki 2015 metų antro pusmečio sankryža bus įrengta.
Dirbs puse pajėgumo
Siūlomi keturi laikino išvažiavimo iš keleivių ir krovinių terminalo kelio variantai - per Dubysos ir Merkio gatves ir du - per Baltijos pr. Kuris iš jų bus pasirinktas, spręs kartu ir savivaldybės, ir terminalo operatorės specialistai. "Specialistai išnagrinės, kuris iš tų variantų miestui yra geriausias ir priimtiniausias pagal galimybes įrengti", - aiškino B. Petrauskas. Klaipėdos meras pridūrė, jog bus pasirinktas tas variantas, kuris darytų minimalią įtaką esamiems transporto srautams mieste.
"Kadangi mes neturėsime normalaus išvažiavimo iš terminalo kelio - jis bus tik laikinas ir ne toks, koks turi būti - terminalas galės dirbti maksimaliai tik 50 proc. pajėgumu, palyginti su tuo, koks buvo planuotas. Todėl kalbėti apie didžiulius transporto, išvyksiančio iš terminalo, srautus negalima. Terminalas tiesiog negalės tokių srautų priimti. Apimtis mažinsime 50 proc., kentėsime dvejus metus, kaupsime įdirbį, pasidarysime sankryžą, srautus didinsime iki projektinių. Per tuos dvejus metus tikriausiai paaiškės, kaip spręsti kitų dviejų sankryžų klausimus", - sakė B. Petrauskas.
"Terminalo krovos ir keleivių pervežimo apimtys bus tiesiogiai sietinos su galimybėmis įvažiuoti ir išvažiuoti iš terminalo. Manau, laikinas išvažiavimo kelias keleriems metams nulems terminalo darbų apimtis", - pritarė meras.
Priminsime, kad prieš kelerius metus pradėjus kalbėti apie keleivių ir krovinių terminalo statybas, kaip neatsiejama šio projekto dalis buvo įvardinamos trys sankryžos, preliminariais apskaičiavimais bent jau prieš dvejus metus galėjusias kainuoti apie 300 mln. Lt: ne tik Baltijos pr. sankryža su Minijos gatve, bet ir jo sankryža su Taikos pr. bei su Šilutės plentu. Dabar jau akivaizdu, kad tokios kalbos buvo nerealios svajonės ir įgyvendintos bus tikrai dar negreitai.
Rašyti komentarą