Sutartis tarp Uosto direkcijos ir bendrovės "Josef Mobius Bau-Aktien Geselschaft" (dabar - "Strabag") dėl tokios prieplaukos statybos buvo pasirašyta 2011 m. rugsėjo 6 d. Darbų vertė - 38,4 mln. Lt, atlikimo trukmė - 30 mėnesių nuo sutarties pasirašymo. Tačiau tų pačių metų gruodžio 22 d. Uosto direkcija vienašališkai sustabdė minėtos sutarties vykdymą. Motyvas - lėšų stygius. Mat 2011 m. gruodžio 1 d. Seimas priėmė įstatymo pataisą, įpareigojusią valstybės įmones pusę pelno pervesti į valstybės biudžetą. Uosto direkcijai, kuriai tuo metu vadovavo Eugenijus Gentvilas, tai sudarė 34 mln. Lt.
Visą tą laiką Uosto direkcija bandė ieškoti lėšų prieplaukai statyti. Apie tai "Vakarų eksprese" rašyta ne kartą.
Pasak dabartinio Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, šias pareigas pradėjusio eiti 2013 m. vasarį, "Strabag" kelia pretenzijas dėl naudotų žmogiškųjų resursų, nusipirktų tam tikrų medžiagų etc.
A. Vaitkaus teigimu, Uosto direkcija gins savo interesus visomis išgalėmis. Pirmiausia ji ieškos būdų, kaip išspręsti šį klausimą taikiu būdu. Esą direkcija jau pusę metų analizuoja, kur būtų galima panaudoti "Strabag" įsigytas medžiagas. Anot jo, teks atlikti tyrimą, kur buvo patirtos kitos sąnaudos. Uosto direkcijos vadovo manymu, jeigu pavyks įrodyti, kad jos buvo, direkcija, ko gero, privalės mokėti.
A. Vaitkui keista, kad tuo metu Uosto direkcija gyrėsi galinti investuoti po 1 mln. Lt per dieną, bet sustabdė projektą ir pareiškė, kad nėra pinigų, nors jos kasoje buvo per 70 mln. Lt, tad prieplaukai esą būtų užtekę.
Tačiau E. Gentvilas tvirtina, kad tai - ne rodiklis, nes Uosto direkcija tuo metu turėjo patvirtintą 600-700 mln. Lt investicijų programą trejiems metams.
"Priėmus tokią įstatymo pataisą tapo akivaizdu, kad kurio nors projekto teks atsisakyti. Buvo pasirinkta valčių prieplauka. Jeigu dabar ir galima reikšti pretenzijas, tai tik tuometiniam Seimui, priėmusiam tokią įstatymo pataisą. Galėsiu paliudyti teisme, jeigu reikės, kad "Mobius" anuo metu negalėjo užsisakyti medžiagų, nes dar nebuvo pasirengęs darbo projekto, taigi neturėjo projektinės dokumentacijos", - sakė E. Gentvilas.
Jeigu sutarties vykdymas nebūtų buvęs sustabdytas, valčių prieplauka jau būtų buvusi pastatyta šiemet vasarį. Visgi, pasak A. Vaitkaus, reikia dėkoti Dievui, kad tas procesas neprasidėjo, nes ją pastačius būtų daugiau žalos patirta nei taip susiklosčius situacijai dabar. Žinia, Uosto taryba jau palaimino naują tokios prieplaukos statybos vietą, nes senoji esą būtų nuolat užnešama ir kasmet gilinimo darbams tektų išleisti apie 2 mln. litų.
Rašyti komentarą