Pakrikštytas hidrografinis laivas "Lotas"

Pakrikštytas hidrografinis laivas "Lotas"

Penktadienį Klaipėdos uostas šventė – iškilmingai pažymėtos didžiųjų istorinių laivybos kanalo gilinimo darbų pabaigtuvės, pakrikštytas ir pašventintas naujasis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos gylių matavimo laivas „Lotas“.

Į Lietuvos uostą kartu pasidžiaugti jo laimėjimais atvyko ir Lietuvos Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis, Seimo nariai, kiti garbūs svečiai. Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius renginiuose nedalyvavo dėl pasikeitusios darbotvarkės.

Ir Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas pasidžiaugė, kad įgyvendintas toks ambicingas projektas, suteiksiantis uostui naujas galimybes. Jo šeimai penktadienį buvo dviguba šventė – ji pasipildė nauju įnamiu. Mero žmona Inga Grubliauskienė tapo laivo „Lotas“ krikštamote. „Daugiavaikėje šeimoje meilės užteks visiems“, - tikino meras. Uosto direkcija krikštamotei padovanojo gintaro vėrinį. I. Grubliauskienė surado sąsajų su krikštasūniu – džiazas neria giliai į žmonių sielas, o laivas matuoja gylius.

Sakydamas kalbą iškilmių metu Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus nuoširdžiai prisipažino – apėmė pasididžiavimo jausmas.

Metus dirbusios ir 4,5 mln. kub. m iškasusios Nyderlandų bendrovės „Van Oord Dredging and Marine Contractors bv“ vadovas, atsakingas už Šiaurės Rytų Europą Peteris Paulas Hordijkas (Peter Paul Hordijk) informavo, kad įgyvendindama ir kitus projektus Klaipėdos uoste bendrovė jau iškasė per 6 mln. kub. m grunto. Olandai prisipažįsta, kad laivybos kanalo gilinimo projektas buvo sudėtingas ir džiaugiasi, kad sugebėjo darbus padaryti laiku. Pasak P. P. Hordijko, tokiam projektui įgyvendinti reikėjo ne tik aukštos klasės technikos, bet ir geros komunikacijos tarp užsakovo ir rangovo, kuri buvo puiki.

Uosto direkcija padėkos raštais apdovanojo daugybės kompanijų, prisidėjusių prie šio projekto įgyvendinimo, atstovus. Tarp jų ir Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento vadovas Andrius Kairys, profesorius Brunonas Gailiušis, ir kt. Žinoma, padėkos raštus gavo ir visas būrys Uosto direkcijos darbuotojų.

Į iškilmingą renginį atvykusiems svečiams buvo sudaryta galimybė patiems įsitikinti, koks šiuo metu yra gylis uosto akvatorijoje. Dalį jų plukdė Karinių jūrų pajėgų laivas „Dzūkas“, kiti išbandė naująjį laivą „Lotas“.

Gylis buvo matuojamas senuoju kuršių metodu. Jie prie virvės pririšdavo akmenį ir leisdavo į dugną. Iš karo laivo buvo leidžiama virvė, kas 5 metrus pažymėta kaspinėliais. Pasirodo, giliausia vieta šiuo metu Klaipėdos uosto akvatorijoje yra netoli Kiaulės Nugaros salos, vadinamoji duobė suskystintųjų gamtinių dujų terminalo tanklaiviui- dujų saugyklai stovėti. Čia gylis dabar - 16,5 m.

Dar buvo matuojamas gylis ir ties jūrų krovinių kompanija „Bega“, prie kurios naudojamų krantinių buvo iškraunamas laivas „Medi Kobe“. Jis paskelbė, kad pradeda veikti „Begos“ birių krovinių paskirstymo centras. Laivas atgabeno 50 tūkst. t sojų išspaudų. Didžioji krovinio dalis bus perpilta į 5–6 mažesnius laivus, išgabensiančius juos į kitus Baltijos jūros uostus.

Tokios naujovės Klaipėdos uoste įmanomos todėl, kad gylis šiuo metu laivybos kanale iki pat Malkų įlankos yra 14,5 m.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder