Pramoginių laivų savininkai ieško pirkėjų

Pramoginių laivų savininkai ieško pirkėjų

Pramoginių laivų savininkai, negalėdami galo sudurti su galu, apgailestauja įsigiję brangius žaisliukus ir viliasi, kad kas nors juos Klaipėdoje nupirks, idant nebūtų išplukdyti į užsienį.

Artėjant šių metų pramoginių laivų sezonui sklandė gandas, kad laivas "Venus S" parduotas ir mes daugiau jo nematysime. Laimei, bent jau šiemet tokie gandai nepasitvirtino, laivas pradėjo sezoną per Velykas, tačiau, kaip sakoma, dūmų be ugnies nebūna.

Vienas iš "Venus S" savininkų Rolandas Kerpys neslepia, kad savininkai keisis, t. y. kad laivas parduodamas. Tačiau šiemet jo operatorė dar liks ta pati UAB "Pramogų flotilė" ir vasarą jis dar dirbs iš peties. O parduoti tenka todėl, kad ir vasarą pramogų mažėja, jau nekalbant apie žiemą, kai laivas tiesiog stovi, tad jį išlaikyti labai sunku. R. Kerpys sakė džiaugtųsi, jeigu kokia nors Klaipėdos įmonė nupirktų.

2004-aisiais Turkijoje pastatytas "Venus S", nupirktas už maždaug 2 mln. Lt, į Klaipėdos uostą buvo parplukdytas 2007 metų pavasarį ir jau atidirbo 4 sezonus. Prieš ketverius metus laivų mechanikas R. Kerpys buvo labai optimistiškai nusiteikęs, netgi žadėjo dar Turkijoje pirkti ir raudonmedžio jachtą. Šiemet paklaustas, ar dabar ryžtųsi tokiam žingsniui, atsakė: "Ne, niekada gyvenime, jau atsikandau. Kad toks laivas reikalingas miesto reprezentacijai, abejonių nekyla, tačiau privačiam verslui jis - per sunki našta. Žinoma, prisidėjo ir sunkmetis, bet, manau, kad pramoginis laivas - neatsiperkanti investicija. Nežinau, gal kas nors ir galvoja, kad šis verslas - aukso kasyklos, bet taip tikrai nėra", - kalbėjo savininkas.

Paprastai laivą "Venus S" kokiems nors renginiams nuomoja organizacijos, jis plukdė net Kinijos ir Baltarusijos aukščiausio lygio delegacijas, tačiau, pasirodo, ir tai negelbsti. R. Kerpys sako, kad laivas dirba net labai nuostolingai. Pernai 200 žmonių valandą buvo plukdomi už 500 Lt, tai neapsimokėjo, nors, žinoma, geriau negu nieko. Beje, šiemet laivo plaukimo valanda pabrango net du kartus.

Kruizai pradeda patikti

"Rinkoje "Venus S" jau pažįstamas. Yra ir įsimylėjusių tą laivą. Mūsų kruizai, trunkantys pusantros valandos, įspūdingi. Išplaukiame pro uosto vartus, žmonės turi galimybę įsitikinti, ką reiškia tikra jūra, jie gauna daug ir gero adrenalino. Ilgiau 20 minučių neužsibūname, kad keleivių nesupykintų, sukamės ir plaukiame į marias", - pasakojo R. Kerpio žmona, UAB "Pramogų flotilė" direktorė Snieguolė Kerpienė. Bilieto 1 žmogui kaina - 15 Lt. Žinoma, pensininkams, vaikams, grupėms taikomos nuolaidos. Visą šią vasarą tokie kruizai vyks.

Iš pradžių norinčiųjų nebuvo daug. Laivas gali paimti iki 200 žmonių, o turėdavo plaukti pagal grafiką ir dėl dešimties atėjusiųjų. O paskui pageidaujančiųjų vis daugėjo ir dabar daroma išvada, kad tokie reisai pagal grafiką žmonėms patinka. Šiemet naujovė ta, kad bus pasakojama apie uostą, apie jūrą, taigi plaukiojimu besimėgaujantys žmonės dar gaus ir įdomios informacijos. Beje, kai pernai šį laivą nuomojo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija ir valandą po uostą buvo plukdama nemokamai, "Vevus S" būdavo pilnut pilnutėlis.

Vasara per trumpa

Ponia Snieguolė pasakojo, kad ilgai buvo stengiamasi neprižadėti niekam kruizų, nes laivą labai intensyviai bandyta parduoti. "Kadangi kol kas tokių brangių objektų rinka dar nėra atsigavusi, nusprendėme šiemet dar padirbėti. Kai tik pasiskelbėme, kad plukdysime, pasipylė skambučiai, tad mes jau beveik turime pilną laivą visai vasarai. Pagrindinis minusas - per trumpa vasara. Kai gražus oras, turime labai daug darbo. Mūsų laivu galima plaukioti ne tik vasarą, bet ir žiemą, yra įrengtas šildymas, tačiau šiuo metų laiku žmonės tokių pramogų nenori. Birželį, liepą, rugpjūtį mūsų komanda dirba po 24 valandas per parą ir mes labai pavargstame. Pinigėlių lyg ir uždirbame, o paskui visus kitus mėnesius reikia laivą išlaikyti, mokėti atlyginimus pagrindinei įgulai, tai visas pelnas ir dingsta. Jeigu būtų galima išjudinti žmones ir jie norėtų pamatyti žieminę, rudeninę jūrą, jeigu mes neturėtume paėmę didžiulio kredito ir kitų įmonių, tada šitas verslas būtų puikus, nors, žinoma, pastangų reikia įdėti labai daug", - pasakojo direktorė.


Galima sakyti, kad pramogos laive "Venus S" - šeimyninis verslas. Vasarą grįžo Londone besimokanti Kerpių dukra. Būsimoji rūbų dizainerė ne itin norėjo pulti į pramogų verslą, tačiau reikia talkos. "Samdomas darbuotojas dirbs tik pagal grafiką ir tik darbo valandomis. O laive organizuojamos šventės, kurių metu į darbo valandas nežiūrima. Tada liekame dirbti šeimos nariai, nes žmonės nori švęsti be taisyklių", - sakė ponia Snieguolė.

Kai kurios įmonės užsisako visą "Pramogų flotilės" paslaugų komplektą, ne tik nuomoja laivą, bet ir nori šventės scenarijaus. Iš tokių švenčių pernai S. Kerpienei labiausiai įsiminė imituojami kruizai po Viduržemio jūrą plaukiant mariomis iki Nidos ar Juodkrantės. Buvo sustojama įvairiose šalyse - Graikijoje, Ispanijoje ir kt., degustuojami tų šalių patiekalai ir gėrimai, klausomasi muzikos, demonstruojami šokiai.

Belgas buvo beperkąs

Žiemą, kai intensyviai buvo ieškoma "Venus S" pirkėjo, juo buvo susidomėjęs vienas belgas. Pasak S. Kerpienės, su juo jau rimtai buvo deramasi, jis žadėjo išsigabenti laivą. Nesutarta tik dėl daugybės brangiai kainuojančių dokumentų. Taip besiderant Belgijoje prasidėjo sezonas ir vasario pabaigoje derybos buvo atidėtos rudeniui. "Visą derybų laiką meldžiausi, kad belgas nenupirktų mūsų laivo. Suprantu, mums būtų labai gerai parduoti, nes turime finansinių sunkumų. Tačiau man labai norisi, kad "Venus S" liktų Klaipėdoje. Kokias gražias šventes organizuoja sau įmonės. Kai jos baigiasi, žmonės išsiskirsto laimingi, visada pagalvoju, kaip tai yra gerai. Manau, jeigu atsirastų kas nors, kas nusipirktų tą laivą Klaipėdoje, galėtų tęsti šitą verslą. Jis jau turėtų didelį įdirbį, mylinčių klientų ratą. Mes ieškome pirkėjo, kuriam galėtumėme atiduoti "vaiką" su visais klientais ir su visu verslu. Nesuprantu, kodėl AB "Smiltynės perkėla" statosi naują laivą, kainuosiantį kelis kartus brangiau, kodėl negalėtų pirkti "Venus S", - kalbėjo S. Kerpienė.

Ir "Arka" parduodama

Ir istorinio kogo (viduramžiais tokie laivai plaukiojo Baltijos jūroje) replikos "Arka" savininkas Viktoras Vladimirovas sako, kad Klaipėda neteks šio laivo. Anot jo, iš Lietuvos išvažiavus daugybei žmonių, norinčiųjų pramogauti ir plaukioti laivais labai sumažėjo, tad jis neįstengia išlaikyti šio laivo. "Jeigu tik rasiu pirkėją, tuojau parduosiu. Dar šiemet planuoju vykti į Norvegiją dirbti žveju ar į Vokietiją. Jei nepavyks parduoti laivo, išsiplukdysiu ir jį kartu. Lietuvoje neįmanoma smulkiam verslininkui imti paskolą ir išgyventi. Apie smulkaus verslo skatinimą ar jūrinio turizmo plėtrą tik kalbama, o realiai valstybės pagalbos nesulaukiame. Tam, kad tokie verslininkai kaip mes galėtų išgyventi, reikia koreguoti įstatymus. Jeigu būčiau milijonierius, laikyčiau savo laivą dėl gražumo. Žinoma, per Jūros šventę atplauks laivai į mūsų uostą iš kitur, bet savų nebeturėsime",- kalbėjo "Arkos" savininkas.

Jis jau pernai ieškojo pirkėjo, o šiemet dar ir kainą sumažino, tačiau norinčiųjų jį įsigyti neatsiranda. Verslininkas mano, kad jo laivą gali nebent koks užsienietis pirkti.

"Arka" į Klaipėdą buvo parplukdyta irgi 2007 m. rudenį. Iš pradžių užsakymų buvo daug, o paskui daugelis pramoginių laivų pradėjo stovėti prie krantinių. V. Vladimirovas taip pat guodėsi, kad Klaipėdoje plaukiojimo sezonas labai trumpas, be to, oro sąlygos dažnai būna prastos.

Į tą laivą jis investavo nemažai ir savo, ir skolintų lėšų. Užsidirbti nepavyksta, o skolą bankui reikia grąžinti laiku. Be to, jo laivas medinis, jam ypatingos priežiūros reikia. V. Vladimirovas irgi norėtų, kad "Arka" būtų išsaugota Klaipėdoje, nes yra įsitikinęs, kad Lietuva, kaip jūrų valstybė, privalo turėti ir tokių laivų.

V. Vladimirovo XIII a. kogo replika "Arka" iš Karelijos pušies buvo pastatyta Petrozavodske, mieste prie Nevos ežero. Yra manančiųjų, kad "Arką" būtina išsaugoti, nes būtent tokie laivai Klaipėdoje pradėjo laivyno istoriją. Su tokiais kogais atplaukė kryžiuočiai ir čia įsitvirtino. Kai buvo statoma mūrinė pilis, šiais kogais buvo atplukdomi akmenys, rąstai. XIII a. kogai buvo pagrindinė transporto priemonė keliauti į Vokietiją.

"Forelle" išnuomota

AB "Klaipėdos laivų remontas" (KLR) pramoginis laivas "Forelle", nors jo Klaipėdoje vasarą ir nematome, iš pramogų pasaulio dar nepasitraukė. Pilies uostelio kapitonas Kastytis Bartusevičius sakė, jog savo laivo įmonė neketina parduoti, jis išnuomotas UAB "Mingės egzotika". Iškart po Velykų "Forelle" buvo nuleista į vandenį ir kaip ir pernai, taip ir šiemet išplukdyta į Mingę. Ten ji plukdo žmones į Kuršių marias ir dažniausiai kursuoja maršrutu Mingė-Nida.

Šis istorinis laivas, pastatytas 1934 metais, mažesnis už "Venus S", talpina 80 žmonių. Pasak K. Bartusevičiaus, išnuomoti pramoginį laivą ne pats blogiausias variantas, kol kas šis laivas save išsilaiko.

Pajuokavus, kad "Forelle" tikrai turėtų teisę stovėti prie istorinių laivų krantinės, K. Bartusevičius atsakė:"Nors ir nėra iš to laivo didelės naudos, bet jis dar geros būklės, jam nereikia būti prie tos krantinės."

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder