"Ragainė II" - dar arčiau namų

"Ragainė II" - dar arčiau namų

Iš Klaipėdos uosto aplink pasaulį jachta "Ragainė II" užpraeitais metais išplaukęs kintiškis Andrius Varnas - dar keliais šimtais mylių arčiau namų. Buriuotojas su komanda - dukra Rasa ir jos draugu basku Egoi - šiuo metu toliau tęsia pažintį su Viduržemio jūra.

Plačiau apie tai - naujausiame A. Varno laiške (kalba netaisyta):

"Sveiki

Tęsiasi Ragainės II pažintis su Viduržemio jūra (toliau MED) ir jos šalimis. Stovime dabar Maltoje, antroje pagal dydi šios šalies saloje - Gozo, kalnais apsuptame Mgarr uostelyje.

Buriavimas Viduržiemio jūroje, bent jau šiuo metų laiku, yra mums neįprastas, ypač po stabilių pasatinių vėjų vandenynuose arba stabilaus N krypties vėjo į "ragus" Raudonoje jūroje. Pirmiausia, norint MED buriuoti, reikia labai įdėmiai sekti orū prognozes, kitaip teks motoruoti arba štormuoti. Afrika, Atlantas, aukšto slėgio zonos siaurės rytuose daro čia nuostabius orų kokteilius, ir reikia būti pasiruošus juos išgerti. Na, pavyzdžiui, dabar mums reikia plaukti į Tunisą iš Maltos, viso labo apie 200 j.m. Atrodo juokai po perplauktų vandenynų, bet pasižiūrėjus orų prognozes, labai sunku rasti palankaus oro langą buriavimui šioje atkarpoje: arba nėra vėjų iš vis, arba trumpas, bet  labai stiprus štorminis vėjas iš NW ar SE, ar dar iš kur nors. Vietiniai Maltos žvejai, net aludės barmenas puikiai žino besikeičiančius orus, ir tiesiog mus perspėja: iki sekmadienio orų buriavimui nebus. Ir iš tikro taip yra. Ką gi... susipažįstame tuomet su MED šalimis.

[BANERIS]Pirmiausia sustojome Graikijos Kretos saloje, Agio Nikolaos uoste. Ideali švara, paslaugūs marinos darbuotojai, geras ir pigus vynas ir alus, Venecijos laikų įrengtas uostas, tvirtovė, nuostabus senamiestis ir... mums neįprastos, arba jau užmirštos, Europos kainos: už uostą 21 EU parai. OHO!!!!! Visi tik kalba apie Graikijos ekonominį bankrotą, bet mums po Sudano, Jemeno skurdo tai atrodo klestinčios gerovės šalis. Tiesiog reikia apsilankyti Sudano Suakin‘o uoste, pasivaikščioti po port Sudan miestą, pamatyti kokiuose lūšnose gyvenama, tuomet Europa atrodys kaip rojus...

Agio Nikolaos marinoje sutikau lenką p. Sigizmundą. Jis nusipirkęs prieš 10 metų Italijoje nenauja 46 pėdų jachtą, tiesiog joje dabar gyvena, kartais nuskrenda į Gdynią, aplankyti pažįstamų. Bet dažniau pas jį atskrenda lenkai, o jis juos plukdo po Kretos pakrantes. Geras gyvenimo būdas, bet reikia turėti lėšų ir... nenoro buti gimtinėje. Visuomet gera sutikti kaimynus, juolab buriuotojus. Ponas Sigizmundas patarė mums perplaukti į kitą Kretos uostą Rethimnon - ten stovėjimas uoste su visais patogumais "for free", tai yra nemokamas. Taip ir padarėm. Vienas naktinis buriavimas ir kitos dienos ryte jau įplaukėm į Rethimnon ir nepasigailėjom. Dar vienas Venecijos laikų uostas su įspūdingu senoviniu švyturiu ir fortu. Uostas tikrai nemokamas tai už sutaupytus eurus išsinuomavom trim dienom auto (kaina trim parom juokinga - tik 50 EU. Ką reiškia ne sezono metas, pabandykit už tiek išsinuomoti auto Lietuvoje!!!) ir skersai išilgai išvažinėjom ir susipažinom su Kreta.


Paskutiniu metu man vis sekasi sutikti išeivius iš Ukrainos. Rethimnon uoste sutikau p. Konstantiną arba Kostia, kuris su žmona jau 15 metų kaip gyvena ir dirba Kretoje. Praleidome kelis vakarus su Kostia kalbėdamiesi apie Ukrainos dabartinę padėti, ekonominę išeiviją (po suirutes iš Ukrainos išvyko virš 4 milijonų žmonių, ieškoti geresnio gyvenimo). Iš tikro, labai ir labai man keistai atrodė, kad net čia, Kretoje, Ukraina yra pasidalijusi į dvi dalis: išeiviai iš rytų Ukrainos nebendrauja su išeiviais iš vakarų Ukrainos: tiesiog yra atskiros dvi ukrainiečių, išeivių bendruomenės. Visas šventes švenčia atskirai.... Kostia yra išeivis iš rytų Ukrainos ir laukia gerų žinių iš naujojo Ukrainos prezidento, kuris kilimo iš rytų Ukrainos. Paklausiau Kostios, ar ruošiasi grįžti namo: vargiai, jei ir toliau bus tokia suirutė namie... panaši situacija atrodo yra ir LT...

Kad ir kaip jauku buvo stovėti Kretoje, bet ištaikę palankių vėjų langą išplaukėm iš Kretos į Siciliją, į Sirakūzų uostą (470 j.m). Ir kaip jau įprasta MED, teko vėl nemažai motoruoti. Naktimis buvo galima vandens paviršiuje skaičiuoti žvaigždes, vėjo totaliai 0. Ryte vėjas pradeda iš lėto dvelkti, vidurdienį jau tenka rifuoti, t.y. mažinti grotą ir genują keisti mažesniu stakseliu. Pavakary vėjas silpsta, o naktį vėl vėjo 0. Taip ir atplaukėm į Sirakūzų uostą Sicilijoje. Čia mus pasitiko kosminės marinos kainos (50 EU parai) ir įspūdingas senamiestis Ortega. Aišku, iš kart nuplaukėm į uosto akvatorijos pakraštį ir stojom inkaruotėje kartu su dar kėliom jachtom. Na, o į krantą, jau įprastu būdu, su valtele. Vėl stovime "for free". Sutikom inkaruotėje labai šaunią prancūzų jachta "First 36,7", kurios įgula trys pensijinio amžiaus draugai prancūzai, bretonai, plaukiantys kelių metų kelionėje aplink MED ir po Atlantą: na, tiesiog trys muškietininkai: Miselis, Patrickas ir San Lui. Galų gale, jie mane nuramino, kad RagainėII su savo grimzle gali drąsiai plaukti per MIDI kanalą iš MED į Biskajos įlanką. Bus dar viena įspūdinga kelionės atkarpa.

Iš Sirakūzų į Maltą išplaukėm kartu su prancūzų jachta. Deja, ji atplaukė į Maltą pirma ir laimėjo šias mažytes lenktynes - labai jau greita jų jachta. Na, o mūsų Ragainė II - metalinė ir sunki, nelengva varžytis su lengvom stikloplastinėm jachtom kuomet pučia silpni vėjai.

Dabar stovime Mgarr uostelyje, šalia stovi mūsų draugai prancūzai - susipažįstame su nuostabia Malta ir įdėmiai sekame orų prognozes: reikia rasti palankių vėjų langą šuoliui į Tunisą.

Kelione tęsiasi...

Linkėjimai visiems

Andrius
RagainėII
Gozo sala, Malta"

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder