Uoste
Rugsėjį AB Vakarų laivų gamyklos antrinė įmonė UAB Vakarų laivų statykla (VLS) pasirašė sutartį su Estijos BLRT-UMM SHIPPING OU kompanija dėl 8 sausakrūvių laivų statybos.
Šių laivų projektą pagal VLS techninę užduotį rengė Švedijos kompanija "JEA Shipping". Švedai prisiėmė atsakomybę įgyvendinti projektą nuo koncepcijos iki pastatyto laivo. Iki šiol Vakarų laivų statykla statė keltus, specialios paskirties laivus, tuo tarpu šis projektas - tai naujas segmentas rinkoje.
Vidutinio tonažo laivų ilgis sieks 89,9 m, plotis - 15,5 m. Jie bus skirti krovinių gabenimui. Daugiafunkcinės paskirties laivai galės gabenti ne tik birius krovinius ar konteinerius, bet ir medieną bei generalinius krovinius. Daugiau nei 12 mazgų greičiu plaukiančių laivų grimzlė sieks 5,6 m.
Pirmojo laivo statyba prasidės 2009 metų sausį, o laivo atidavimas planuojamas 2010-ųjų pradžioje. Po pirmojo laivo statybos pabaigos, vėliau kas tris mėnesius bus pastatyta dar po vieną sausakrūvį laivą. Visi 8 sausakrūviai užsakovams bus pateikti iki 2011 metų pabaigos.
"Mūsų nuomone, tai labai perspektyvus projektas, nes prekyba pasaulyje nuolat auga, o žemyninė infrastruktūra daugelyje regionų jau išsisėmė. Mes patys operuosime laivais tol, kol rasime pirkėją", - teigia BLRT-UMM SHIPPING OU valdybos narys ir projekto vadovas Markas Bermanas.
Jei pirmų 8 laivų statybos darbai vyks sėkmingai ir rinkos padėtis ženkliai nepasikeis, vėliau į vandenį VLG bus nuleisti dar aštuoni laivai. Vieno tokio krovininio laivo kaina siekia 10 mln. eurų.
"Vakarų ekspreso" informacija
Rašyti komentarą