"Balneftechim" rašte teigiama, kad rugsėjo 7 d. bendrovės "Klaipėdos nafta" vadovybė koncernui patvirtino informaciją dėl trūkstamų terminalo pajėgumų perkrauti Baltarusijos gamintojų produkciją.
Koncernas informuoja, kad, jeigu nebus atnaujinti ilgamečiai bendradarbiavimo santykiai ir pasirašyta sutartis 2012-2013 m. periodui, kas mėnesį nuo 100 iki 180 tūkst. tonų Baltarusiškos naftos produkcijos bus nukreipta į kaimyninių šalių uostus.
AB "Lietuvos geležinkeliai", gavusi koncerno rašto kopiją, teigia, jog nei "Baltneftechim" atstovaujamos įmonės ("Baltarusijos naftos kompanija (BNK)", Mozyrio naftos produktų gamykla, "Transchema"), nei pati bendrovė neturi sutarčių su Rusijos koncerno "Lukoil" antrine įmone "Litasco S. A.", kuriai "Klaipėdos nafta" išnuomojo 25 proc. terminalo pajėgumų.
"Dėl šios priežasties išlieka galimybė, kad pasinaudodama padėtimi "Litasco S. A." Baltarusijos naftos kompanijoms gali nustatyti aukštesnius paslaugų įkainius. Šioms tokiu atveju produkciją būtų pigiau gabenti į Latvijos ir Juodosios jūros uostus", - teigiama "Lietuvos geležinkelių" išplatintame pranešime.
"Lietuvos geležinkeliai" ragina bendrovės "Klaipėdos nafta" vadovybę atsakingiau pažvelgti į susiklosčiusią situaciją, tinkamai ją įvertinti bei imtis visų būtinų priemonių, kad Lietuva neprarastų Baltarusijos naftos krovinių, nenutrauktų ilgus metus puoselėtų tarptautinių verslo santykių ir nepatirtų gresiančios ekonominės žalos.
"Neatmetama galimybė, kad, eliminavus Baltarusijos naftos kompanijas iš Klaipėdos uosto, kitos Baltarusijos įmonės dėl tokio požiūrio į verslą gali savo krovinius nukreipti į kitus uostus", - pažymi "Lietuvos geležinkeliai".
Tačiau "Klaipėdos naftos" vadovas Rokas Masiulis sakė, jog "Lietuvos geležinkeliai" neteisingai interpretuoja „Balneftechim“ raštą. Anot Roko Masiulio, baltarusiai iki šiol apskritai nekėlė jokios problemos dėl to, kad "Klaipėdos nafta" pasirašė sutartį su "Litasco", kuri jau dvejus metus nuperka visą Baltarusijos gamyklų eksportuojamą mazutą ir dalį jo veža per Klaipėdą.
R. Masiulis tikina nesuprantantis, kodėl "Lietuvos geležinkeliai" baiminasi naujo "Klaipėdos naftos" partnerio, kuris geležinkeliais veš du kartus daugiau krovinių nei ankstesnė partnerė "Transchema", kuri 2013 metams pasiūlė tik 1 mln. tonų mazuto. "Litasco", kurios ekspeditorė "Baltic Marine Service", anot R.Masiulio, turi sutartį su "Lietuvos geležinkeliais", įsipareigojo per terminalą eksportuoti 2 mln. tonų.
"Klaipėdos naftos" vadovas R.Masiulis tikino, kad "Lietuvos geležinkeliai" sako netiesą: "Baltarusijos įmonės turi sutartį su "Litasco", kuri Baltarusijoje perdirba apie 200 mln. tonų naftos".
Anot R.Masiulio, dabartinė įmonės partnerė „Transchema“ šiemet atgabeno tik 844 tūkst. tonų baltarusiško mazuto, nors buvo įsipareigojusi 2,5 mln. tonų: "Jie žiauriai nevykdo kontrakto".
Rašyti komentarą