Tik 8 iš 100 atplaukusių turistų sugrįš į Klaipėdą

Tik 8 iš 100 atplaukusių turistų sugrįš į Klaipėdą

Asociacija "Baltijos kruizai" (Cruise Baltic) skelbia savo 2012 m. veiklos ataskaitą:

Klaipėdai sugrįžus į asociaciją Cruise Baltic (CB), 2012 metų statistinius duomenis palyginus su 2011 metų kruizinės laivybos sezono rezultatais, laivų vizitų skaičius Klaipėdoje išaugo 16 proc., kruizų turstų skaičius - 24 proc..

Tai geras rodiklis, kuriam atsirasti turėjo įtakos aktyvi CB veikla. Mūsų rezultatai viršija bendrus CB 2010/2011 m. rezultatus – atitinkamas laivų augimas Baltijos jūroje buvo 6,5 proc. ir 13,2 proc. – keleivių augimas. Kruizų augimas Klaipėdoje pranoko ir planuotus CB rodiklius 2012 metams – laivams planuotas augimas buvo 10,25 proc., keleiviams – 6,81 proc.

Pasaulio mastu kruizų turizmas kasmet auga. Iki 2024/25 m. planuojama, kad šios rūšies turistų skaičius išaugs nuo šiuo metu esančių 20 mln. iki 30 milijonų.

Vis daugiau Baltijos jūros regiono uostų nori dalyvauti CB veikloje. Prie buvusių CB narių 2012 m. prisijungė dar du miestai - Aalborg (Danija) ir Arendal, seniausias Norvegijos miestas šalies pietuose. Dabar susijungusių į CB asociaciją uostamiesčių yra 27, iš kiekvieno miesto šiame tinkle dalyvauja po kelias institucijas, tad bendras partnerių skaičius viršija 50.

Šiuo metu Baltijos jūroje yra 44 kruizinės linijos, jas aptarnauja 88 laivai. CB laivu laikomas toks kruizinis laivas, kuris reguliariai lankosi bent trijuose Baltijos uostuose. CB misija yra pritraukti daugiau linijų ir laivų, užtikrinti nuolatinį bendradarbiavimą tarp CB uostų ir kruizinių linijų.

CB inicijavo ir apmokėjo dalį išlaidų už vienos Danijos kompanijos atliktą kruizinės laivybos Klaipėdos uoste apžvalgą ir ekonominės naudos analizę.

Kai kurie duomenys iš šios apžvalgos – analizės:

Apklausti 1115 turistai ir 108 įgulų nariai, kruiziniais laivais atplaukusieji į Klaipėdos uostą 2012 m. birželio 27 d., liepos 7 d. (OCEAN PROCESS, JAV ir ISLAND SKY, JK), rugpjūčio 14 d. (ORIANA, JK ir HAMBURG, Vokietija) ir rugpjūčio 29 dieną (COSTA PACIFICA, dauguma turistų vokiečiai). Iš apklaustųjų 54% turistų buvo iš Jungtinės Karalystės, 18% - iš Vokietijos ir 15% iš JAV. 99% turistų atvyko į Klaipėdą pirmą kartą, 96% jų išlipo iš laivo, (vidutiniškai Europoje šis procentas mažesnis - 87%).

47% turistų pirko ekskursijas – iš jų 91% nusipirko jas iš kruizinės linijos. Kiekvienas turistas krante išleido 48,31 EUR, tai 9% mažiau nei vidutiniškai kituose Europos uostuose.

Turistai buvo patenkinti beveik visais apsilankymo Klaipėdoje aspektais: 76% turistų buvo patenkinti apsilankymu Klaipėdoje ir pareiškė, kad vizitas pateisino arba viršijo jų lūkesčius. 24% vizitu buvo nepatenkinti daugiausiai dėl to, kad mieste nėra istorinių ir kitokių traukos objektų. Tačiau labai gerai vertintos ekskursijos, aptarnaujančių vietos darbuotojų paslaugumas, gyventojų draugiškumas ir geros kainos. Pažymėtina, kad beveik pusėje kategorijų bendri turistų pasitenkinimo vizitu Klaipėdoje rodikliai viršija atitinkamus vidutinius rodiklius Europos, tačiau pagal visas kategorijas pasitenkinimas Klaipėdoje mažesnis: iš 5 balų Klaipėdoje išvestinis pasitenkinimo rodiklis yra 3,30, o Europoje – 3,72.

8% kruizų turistų manė, kad jie tikriausiai sugrįš atostogauti į Klaipėdą ar jai artimus kurortus per ateinančius trejus metus, tačiau 81% nemanė, kad jie tai darys.

36% apklaustųjų įgulų narių buvo išlipę Klaipėdoje į krantą (Europoje 30%), o kiti 19%, sakė tai darę bent kartą per buvusius užplaukimus. Vidutiniškai jie krante praleisdavo po 2,6 val. (Europoje – po 3,1) ir išleido 18,69 EUR (20% mažiau nei Europoje). 36 įgulų narių sakė, kad jie rekomenduos savo draugams ir pažįstamiems atvykti atostogų į Klaipėdą, o 9% tikriausiai arba tikrai nerekomenduos.

Šios apžvalgos duomenys bus analizuojami su miesto ir uosto vadovais, vietos kruizų tinklo atstovais ir padės gerinti Klaipėdos miesto/uosto patrauklumą kruizų turizmo plėtrai.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder