Uoste tikimasi naujos keltų kompanijos

Uoste tikimasi naujos keltų kompanijos

Šiemet krova Klaipėdos uoste, palyginti su pernai metais, auga ir toliau. Neatmetama galimybė, kad jame gali atsirasti naujų laivybos linijų.

Šiemet vasarį krova Klaipėdos uoste, palyginti su pernai tuo pačiu mėnesiu, augo 4,2 proc. Daugiau buvo kraunama skystųjų - 10,5 proc., generalinių krovinių - 12,9 proc., lietuviškų grūdų krova išaugo net apie 65 proc. Mažėjo biriųjų ir suverstinių krovinių, pavyzdžiui, natūralių ir cheminių trąšų.

4,3 proc. augo net konteineriuose gabenamų krovinių tonomis krova. Ro-ro krovinių augimas vasarį sudarė net 29 proc. Tam įtakos turėjo Rusijos ir Lenkijos nesusitarimas dėl vilkikų tranzito per šių šalių teritorijas. Būtingės naftos terminale labai stipriai auga žaliosios naftos importas - beveik 33,1 proc.

Šiemet sausio ir vasario bendras krovos rodiklis, palyginti su šiais dviem mėnesiais pernai, pasak Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus, aukštas - 7,5 proc. prieaugis.

AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos ("Klasco") krova augo beveik 20 proc., AB "Klaipėdos nafta" - 35,9 proc., Krovinių terminalo - 49,1 proc., "Vakarų krovos" - 34,9 proc. Auga ir LKAB "Klaipėdos Smeltė" krova.

Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo krova per du šių metų mėnesius, palyginti su tuo pačiu praeitų metų krova, išaugo 186 proc. Iš viso per du mėnesius Klaipėdos uoste perkrauta apie 6,5 mln. t, o Būtingės naftos terminale - 1,6 mln. t. krovinių.

Pasak A. Vaitkaus, Klaipėdos uostu vis daugiau domisi naujų ro-ro krovinius gabenančių kompanijų. Kalbama apie naujas laivybos linijas į du uostus Baltijos jūroje. Tačiau nieko konkretaus vakar surengtoje spaudos konferencijoje Uosto direkcijos vadovas negalėjo pasakyti, nes tai susiję su kompanijų komerciniais tikslais. Viena iš hipotezių - iki vasaros į Klaipėdos uostą gali ateiti nauja ro-ro kompanija. Tokiems kroviniams krauti Klaipėdoje yra trys vietos - "Klasco" padalinys Jūrų perkėlos terminalas, Centrinis Klaipėdos terminalas ir UAB Klaipėdos konteinerių terminalo pirsas, t. y. 127-128 krantinės.

Dar prieš pusmetį CKT vadovas Benediktas Petrauskas manė, kad nėra galimybių pritraukti ro-ro liniją į Klaipėdą ir dėl geopolitinės situacijos, ir dėl kitų aplinkybių.

"Nedrįsčiau sakyti, kad naujos linijos negali ateiti į Klaipėdą. Krovinių srautas tikrai yra. Bet reikia sugebėti jį paimti. Kad tai padaryti labai nelengva - tiesa. Konkuruojantys uostai - ir Liepoja, ir Ventspilis, ir Ryga daro milžiniškus žingsnius, kad paimtų tą srautą", - sakė A. Vaitkus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder