Uosto akvatorijos vidury - niekieno žemė

Uosto akvatorijos vidury - niekieno žemė

Kuršių mariose esanti Kiaulės Nugaros sala juridiškai nėra įteisinta kaip Klaipėdos valstybinio jūrų uosto teritorija. Negana to, teisiniu požiūriu, ji net nėra sala.

Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Eugenijaus Gentvilo manymu, Vyriausybė turėtų įteisinti Kiaulės Nugarą kaip salą ir ši maždaug 20 ha teritorija turėtų priklausyti uostui. Klaipėdos uosto vadovo teigimu, nepaisant to, ar prie Kiaulės Nugaros būtų nuspręsta statyti suskystintų dujų terminalą, ar ne, ši sala turi būti naudojama uosto reikmėms ir duoti valstybei naudos.

Norima pailginti uostą

Praėjusį penktadienį vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto valdybos posėdyje pritarta Uosto direkcijos generalinio direktoriaus E. Gentvilo prašymui pavesti direkcijai pradėti procedūras dėl uosto pietinės dalies ribos perkėlimo toliau į pietus.

Esma ta, kad dabar pietinė Klaipėdos uosto riba eina per Kiaulės Nugarą. Uosto direkcija ką nors daryti gali tik šiaurinėje jos dalyje ir tik viename trečdalyje teritorijos. Kituose dviejuose trečdaliuose salos ir prie jos esančioje akvatorijoje Uosto direkcija nieko negali daryti, nes ta dalis jau yra už uosto teritorijos ribų.

Ruošiamasi dideliems darbams

Žinia, Uosto direkcija pietinėje uosto dalyje planuoja didžiulius darbus. Kitais metais už Kiaulės Nugaros žadama pradėti statyti mažųjų ir pramoginių laivų prieplauką, ruošiamasi ateityje pradėti gilinti Malkų įlanką. Profesoriaus Brunono Gailiušio studijoje nurodyti keli gilinimo darbų toje uosto dalyje variantai, tačiau, pasak uosto vadovo, nė vienas iš tų variantų negalėtų būti realizuotas, nes visi darbai "išeitų" už dabartinės uosto teritorijos ir akvatorijos ribų.

Pietinėje uosto dalyje norima suformuoti dar vieną pusiasalį. Beje, tokių planų turėta dar 1962 metais.

Pradėjus tvirtinti Kuršių nerijos krantą, kiltų daugybė problemų, kai paaiškėtų, kad dalis salos nepriklauso uosto teritorijai. Pasak E. Gentvilo, tada jau būtų nebe laikas rūpintis šios problemos sprendimu. Taigi Uosto direkcija iš anksto ruošiasi būsimiems darbams pietinėje uosto dalyje ir ketina inicijuoti kreipimąsi į Vyriausybę dėl pietinės uosto dalies ribos perkėlimo.

Salą reikia įteisinti

1955 metų topografiniai Lietuvos žemėlapiai dabartinę Kiaulės Nugarą vaizduoja dar kaip seklumą su svyruojančiomis nendrėmis ir meldais. Mat ji į paviršių išlįsdavo tik vandeniui nusekus.

1961-1962 metais, kai Klaipėdos uoste buvo atliekami dugno valymo darbai, ant tos seklumos buvo pilama dalis sąnašų, tad ji paaukštėjo ir atsirado sala, kuri jau žymima 1980 metų topografiniuose žemėlapiuose. Tačiau Kiaulės Nugara buvo perduota Uosto direkcijai kaip akvatorija. Tad teisiniu požiūriu šita sala turėtų būti po vandeniu...

Pasak uosto vadovo, valstybė turėtų vertinti ne turimą juridinį faktą, o realybę ir įteisinti Kiaulės Nugarą kaip salą.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder