AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) generalinio direktoriaus Audriaus Paužos teigimu, krovos darbai buvo sustabdyti uosto kapitono įsakymu, todėl krova nevyko, tačiau kokių nors didesnių nuostolių kompanija nepatyrė. Buvo šiek tiek apdraskytos skardos nuo sandėlio kampo, bet tai tikrai nesutrukdė toliau bendrovei normaliai dirbti.
"Audra - mums įprastinė situacija. Buvome pasiruošę, viskas buvo pritvirtinta - ir kranai, ir vagonai", - sakė A. Pauža.
Atrodo, kad uostininkai yra labiau susirūpinę ne pastaruoju metu gana dažnai pasitaikančiomis didelėmis audromis, bet tuo, kad nuo šių metų pradėjo galioti vadinamoji sieros direktyva.
"Ši direktyva mūsų uostui tikrai gali pakenkti. Dabar visi į Baltijos jūrą atplaukiantys laivai turi naudoti brangesnį dyzelinį kurą, kuriame yra mažesnis sieros kiekis. Todėl brangsta tų laivų frachtai. Mes labai išgyvename, kad dėl tų dalykų krovinių srautai nenueitų į Juodąją ar Viduržemio jūras, kuriose dirbantiems laivams tokie reikalavimai netaikomi", - nuogąstavimais dalijosi A. Pauža.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika sako, kad krovos kompanijos praūžus uraganui vis dėlto patiria tam tikrų nuostolių.
"Kol siaučia audra, esame priversti nedirbti, o paskui automatiškai pajuntame to pasekmes. Per uraganą susikaupia laivų, kurie negali įplaukti į uostą ir išplaukti, o jam nurimus susidaro eilės. Kompanijos yra priverstos iškviesti į darbą daugiau žmonių, kad kuo greičiau būtų dirbama ir eilės išsisklaidytų. Po audros mes visada turime labai susitelkti ir dirbti maksimaliu pajėgumu", - sakė V. Šileika.
Pasak jo, uoste pasitaikė nedidelių pastatų apgadinimo atvejų, paskraidė skardos, bet rimtesnių nuostolių nebuvo.
Vakar iš UAB Klaipėdos konteinerių terminalo laivai jau buvo išplaukę.
"Mes jau baigėme kovoti su uragano pasekmėmis", - juokavo asociacijos prezidentas.
Laivų krovos kompanijos "Bega" atstovas Gediminas Gudavičius sakė, kad per uraganą bendrovė kokių nors fizinių nuostolių, į kuriuos reikėtų atkreipti didesnį dėmesį, nepatyrė. Pasak jo, bendrovė specializuojasi birių krovinių srityje, kurie negali būti kraunami ne tik pučiant vėjui, bet ir lietui lyjant, tad atskirai patirtų nuostolių dėl uragano niekas neskaičiuoja.
Per uraganą buvo laivų ir prie "Begos" naudojamų krantinių, keli laukė išoriniame reide.
"Paprastai sugaišę dėl audros laivai grafikus vėliau pasiveja", - kalbėjo G. Gudavičius.
Pasak jo, laivų savininkai paprastai apsidraudžia ir, plaukdami į tokius rajonus, kur dažnos audros, lietūs, įskaičiuoja galimus nuostolius į laivo frachto kainą.
Rašyti komentarą