Valčių prieplaukai siūloma nauja vieta

Valčių prieplaukai siūloma nauja vieta

Kone nuo 2005-ųjų Klaipėdos uosto pietinėje dalyje "statomos", bet taip ir nepastatomos mažųjų ir pramoginių laivų prieplaukos ateitis - vėl po nežinomybės skraiste. Mat susimąstyta, ar nevertėtų ją iškelti į kitą vietą.

Žinia, mažųjų ir pramoginių laivų prieplauka yra sena Uosto direkcijos skola miestui - mainais už dar sovietmečiu nebaigtą statyti valčių prieplauką, kurią uostas panaudojo užteršto grunto aikštelei įrengti.

Šios prieplaukos statybų pradžia iš mirties taško buvo pajudėjusi 2009-aisiais. Anuomet net parengtas projektas, konkurso metu parinktas ir, to meto skaičiavimais, apie 37 mln. litų kainuosiančių prieplaukos statybos darbų rangovas - viena Vokietijos kompanija. Šiam objektui tąkart buvo numatyta skirti 10 mln. litų dydžio paramą iš Europos Sąjungos (ES) fondų.

Visgi 2012-aisiais argumentuojant lėšų stygiumi darbai buvo sustabdyti, nes tąkart Uosto direkcija buvo priversta valstybei sumokėti 34 mln. litų dividendų.

Apie būtinybę atnaujinti valčių prieplaukos statybas vėl prabilta pasikeitus Uosto direkcijos vadovybei. Šis objektas įtrauktas ir į uosto objektų sąrašą, kuriems 2014-2020 metais tikimasi gauti ES fondų paramą. Tačiau dabar jau imta diskutuoti, ar valčių prieplaukai parinkta vieta yra tinkama. Mat baiminamasi, kad jos įplaukos kanalas, kaip jau nutiko Drevernoje, bus nuolat užnešamas bei taps neišplaukiamas.

"Lėšų yra, Uosto direkcija - finansiškai pajėgi įmonė. Problema kitur. Pasitarus su daugybe specialistų paaiškėjo, kad prieplaukai parinkta vieta yra per toli nuo farvaterio, tad ji bus nuolat užnešama. Problemos pastatyti objektą nėra, tačiau klausimas, kaip jis funkcionuos. Arba žemsiurbė iš to uostelio niekada negalės išplaukti, arba jis paprasčiausiai neveiks", - sakė Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

Todėl, anot jo, siūloma prieplauką perkelti į naują vietą. Ji esą galėtų būti įrengta ties planuojama suformuoti nauja, uosto krovai skirta teritorija tarp Kiaulės Nugaros ir Smeltės pusiasalio.

Uosto direkcijos vadovas pažymėjo, kad šio naujo pusiasalio statybų projekto įgyvendinimo galimybės analizuojamos, o priėmus teigiamą sprendimą, jo projektavimo ir statybos darbai realiai užtruktų iki penkerių metų.

Tačiau Klaipėdos mero Vytauto Grubliausko teigimu, naujos valčių prieplaukos poreikį uostamiestis jaučia jau dabar. Todėl nusprendus keisti jos statybos vietą galutinė šio projekto įgyvendinimo data galimai nusikeltų net į trečią dešimtmetį. Taip pat, anot mero, neaišku, kodėl prieplaukos užnešimo grėsmės nematyta anksčiau, kai rengtas šio objekto projektas.

V. Grubliauskas pažymėjo, kad Uosto direkcijai pasiūlyta suformuoti darbo grupę, kuri galutinai ir atsakytų į klausimą, ar valčių prieplauką verta statyti senoje, ar siūlomoje naujoje vietoje.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder