Vilniaus prašoma neliesti Uosto direkcijos pinigų

Vilniaus prašoma neliesti Uosto direkcijos pinigų

Šio mėnesio pabaigoje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija tikisi sulaukti vienokio ar kitokio Vyriausybės sprendimo dėl pelno dalies pervedimo į biudžetą. Šiemet planuojama rekordinė investicijų į uosto infrastruktūros gerinimą suma - 300 mln. Lt. Nors šių metų pirmą ketvirtį surinkta rekordinė rinkliavų suma, lėšų investicijoms direkcijai trūksta.

Šiemet per pirmą ketvirtį Uosto direkcija surinko daugiau kaip 37 mln. Lt rinkliavų, t. y. beveik 4 mln. Lt, arba 12 proc., daugiau nei per tą patį laikotarpį 2012-aisiais ir netgi 1 mln. Lt daugiau nei per tą patį 2011 metų laikotarpį. Beje, 2011-ieji Uosto direkcijai buvo patys geriausi - daugiausia perkrauta krovinių ir daugiausia surinkta rinkliavų. Taigi pirmasis šių metų ketvirtis yra rekordinis, ir planas viršytas 1 mln. Lt, arba 3 proc.

Be to, pasak Uosto direkcijos ekonomikos ir finansų direktoriaus-vyriausiojo finansininko Martyno Armonaičio, Europos Sąjungos (ES) lėšų panaudojimas uoste įgauna pagreitį. 2011-aisiais Uosto direkcija panaudojo 2,3 mln. Lt, pernai - 40,5 mln. Lt, o šiemet tikimasi panaudoti 129 mln. Lt ES lėšų.

Šiemet kovą Uosto direkcija pasirašė sutartį su Šiaurės investicijų banku dėl 44,3 mln. eurų paskolos. Šių metų Uosto direkcijos investicinė programa taip pat rekordinio dydžio - per 300 mln. Lt. Daugiausia lėšų skirta gilinimo darbams, turint omenyje ir suskystintųjų gamtinių dujų terminalo statybą.

M. Armonaičio teigimu, Uosto direkcija, deja, negali įgyvendinti visų projektų, kurie, jos specialistų manymu, būtų naudingi. Per 2013-2015 metus ji privalėtų investuoti į uosto infrastruktūrą papildomai dar per 400 mln. Lt - toks yra poreikis. "Jeigu mums nereikėtų pelno dalies atiduoti į biudžetą ir jį visą galėtume investuoti, turėtume galimybę papildomai pasiskolinti pinigų, tada galėtume papildomai investuoti į uosto infrastruktūrą dar bent 260 mln. Lt. Šis klausimas mums labai aktualus. Tikimės iki šio mėnesio pabaigos turėti vienokį ar kitokį sprendimą. Priminsiu, kad praėjusi Vyriausybė išgirdo mūsų argumentus ir priėmė sprendimą sumažinti perpus pelno įmoką į biudžetą, t. y. iki 25 proc.", - sakė M. Armonaitis.

Pernai metams baigiantis Uosto direkcija pervedė į biudžetą per 34 mln. Lt, t. y. pusę 2011 metų savo pelno.

Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus antradienį vykusioje spaudos konferencijoje taip pat akcentavo, kad labai svarbu, ar šiandieninė valdžia paims iš direkcijos pelno dalį, ar ne. Jis priminė, kad per visą Klaipėdos uosto istoriją nepriklausomoje Lietuvoje pelnas iš Uosto direkcijos nebuvo atimamas, išskyrus tuos 34 mln. Lt pernai.

"Drįstu manyti, kad tai nėra pozityvu. Uosto direkcija savo pajamų niekur kitur neišleidžia, tik investuoja jas į uosto infrastruktūros plėtrą. Pelno dalies paėmimas daro didelę įtaką mūsų galimybėms skolintis. Jeigu bus gautas Vyriausybės pritarimas nepaimti pelno dalies, tikiu, kad ženkliai išaugs mūsų galimybės skolintis. Tai man patvirtino bankų atstovai", - sakė A. Vaitkus.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder