"Žalgiris" plukdys avis per Lamanšą

"Žalgiris" plukdys avis per Lamanšą

Vakar iš Klaipėdos uosto išplukdytas senasis AB "Smiltynės perkėla" priklausęs keltas "Žalgiris". Jis parduotas anglams, jo pavadinimas dabar - "Joline". Laive dabar plevėsuoja Latvijos vėliava. Po dokinio remonto Nyderlanduose buvęs Lietuvos laivas Lamanšo sąsiauriu plukdys avis.

AB "Smiltynės perkėla" įsigijo naujus keltus. Senąjį "Žalgirį", ilgai plaukiojusį antrojoje perkėloje ir kėlusį per Kuršių marias transporto priemones bei žmones, pernai birželį pakeitė naujas keltas tokiu pat pavadinimu, į Klaipėdos uostą parplukdytas iš Bulgarijos.

Senelis "Žalgiris" 1988 metais buvo pastatytas Lietuvoje, AB "Baltijos" laivų statykloje, kaip upinis keltas ir įregistruotas Lietuvos vidaus vandenų laivų registre. Kai bendrovė įsigijo naują keltą, senasis buvo parduotas, tiesa, pirkėjo jam ieškota gana ilgai, ir išregistruotas iš Lietuvos laivų registro.

Tapo nereikalingu

Pasak AB "Smiltynės perkėla" generalinio direktoriaus Dariaus Butvydo, senelis "Žalgiris" jau buvęs plaukiojanti metalo krūva, nes buvo pasibaigę jo klasės dokumentų galiojimo laikas, praktiškai jis negalėjo pajudėti nuo krantinės. Norint kad jis plaukiotų, reikėjo kapitalinio remonto, vadinasi, ir nemažai lėšų. Įsigijusiai naujų keltų bendrovei jis tapo nereikalingas, užtat ir buvo parduotas.

Kiek sumokėjo anglai už laivą, D. Butvydas nepasakė, tačiau, anot jo, lėšų gauta tiek, kad pakako šiemet atlikti dokinį senojo kelto "Kintai" remontą. Dabar šis laivas galės plaukioti dar kelerius metus. "Smiltynės perkėlos" generalinis direktorius patenkintas, kad Lietuvos keltas nebus supjaustytas kaip metalo laužas, o suremontuotas bus pritaikytas plaukioti jūromis.

Vėliavą pirko bare

"Žalgiris" šiemet balandį buvo parduotas anglų laivų remonto bendrovei "GEMVO Trading LTD", paskui dar maždaug keturis mėnesius stovėjo prie krantinės. Užsieniečiai jį remontavo stovintį antrojoje perkėloje. Šiemet rugpjūčio 23 d. jis įregistruotas Latvijos jūrų laivų registre, jam dabar suteikta jūrinė klasė. Laivo klasės dokumentus išdavė Rusijos laivų klasifikacijos registras.

"GEMVO Trading LTD" atstovas Marc Geerts sakė, jog "Joline" savo eiga plauks iki Kylio (Vokietija), o paskui kanalais - į Nyderlandų uostą. Laivą plukdyti turėjo 5 žmonių įgula iš Latvijos. Nyderlanduose jam bus atliktas dokinis remontas, jis bus pritaikytas plukdyti sunkvežimius su avimis. Į keltą "Žalgiris" tam, kad jis galėtų plaukioti, anglai investuos apie 400 tūkst. eurų. Suremontuotas keltas bus parduotas bendrovei, kuri užsiima avių pardavimo verslu.

Tačiau vis dėlto latviai neleido senajam "Žalgiriui" plaukti Baltijos jūra savo eiga. Anglai mano, kad tai bereikalingas popierinis biurokratizmas, nes laivas būtų puikiausiai nuplaukęs pats. Žinia, jiems teko samdyti vilkiką iš Lenkijos, ir jis išplukdė buvusi Lietuvos laivą jau be įgulos. Tai naujiesiems jo savininkams kainavo 10 tūkst. eurų brangiau.

Paklaustas, kodėl dokinis remontas nebuvo atliekamas Klaipėdoje, M. Geerts atsakė, kad tai būtų kainavę labai brangiai. Mat "Žalgiris" mažųjų laivų dokui yra per didelis, o didžiųjų - per mažas, užtat olandai turi tinkamus dokus tokiam laivui remontuoti. Taip bus sutaupyta apie 80 tūkst. eurų.

"Joline" registruotas Latvijoje todėl, kad Anglijoje, Nyderlanduose, Belgijoje nepripažįstamas Rusijos laivų klasifikacijos registras, o būtent šis registras ir išdavė laivui naujus klasės dokumentus. Beje, M. Geerts pasakojo, jog bandęs Rygoje keltui nusipirkti Latvijos vėliavą, bet parduotuvėse neradęs, tad įsigijęs viename bare už 10 latų.

Iš marių - į Lamanšą

Po dokinio remonto Nyderlanduose "Joline" plaukios Lamanšo sąsiauriu tarp Duvro ir Kalė. Pasak "GEMVO Trading LTD" atstovo, kai laivas pradės dirbti, Latvijos vėliava jame nebus keičiama, dirbs latvių įgula, tik kapitonas bus olandas.

M. Geerts pasakojo, jog Anglijoje auginama daug avių, kurios parduodamos Prancūzijoje, Belgijoje. Tačiau jos negali būti parduodamos musulmonams, nes yra skerdžiamos netinkamu būdu. Todėl anglai jas gyvas plukdo per Lamanšą, gabena į Belgiją, kur avys yra skerdžiamos tinkamu būdu. Vienu reisu gabenama apie 6 tūkstančiai avių sunkvežimiuose. M. Geerts juokavo, kad būtų galima dar gerą verslą susigalvoti - pardavinėti tabletes avims nuo jūrligės.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder