Ketvirtadienį Klaipėdos miesto savivaldybėje vykusiame Saugaus eismo komisijos posėdyje susirinkę taksi vairuotojai prašė daugiau stovėjimo vietų mieste ir leidimo važiuoti A juosta, kuria šiuo metu naudojasi viešasis transportas. Tačiau komisija dalies jų prašymų taip ir nepatenkino.
Skundžiasi dėl triukšmo
Savivaldybėje susirinkę taksi vairuotojai daugiau skirti taksi stovėjimo vietų uostamiesčio Žvejų gatvėje prašė todėl, nes šioje gatvėje gausu barų ir restoranų.
"Renkasi jaunimas, todėl labai daug keleivių. Susiduriame ir su nelegaliais taksi automobiliais, dėl kurių kenčia ir miestas. Jie stovi taksi pamėgtose vietose Žvejų gatvėje, kurios yra neregistruotos, todėl patikrinimų metu jų bausti negalima, nes jie sako, kad nedirba. O tokių automobilių - per 30. Jei skirsite daugiau vietų Žvejų gatvėje, tokiai situacijai bus užkirstas kelias", - komisijai pasakojo taksi vairuotojas Andrius.
Tačiau komisijos atstovai atkirto, kad toks pasiūlymas yra nepriimtinas, mat Žvejų g. gyventojai ir taip skundžiasi milžinišku triukšmu. Esą jei padaugėtų taksi automobilių, problema dar labiau paaštrėtų.
Be to, anot jų, taksi stovėjimo vietos įrengtos visai netoli Žvejų gatvės - prie Dramos teatro, todėl vietų Žvejų gatvėje taksi automobiliams net nereikia.
Taksi įmonės uostamiestyje savininkas Stanislovas Kalnys kalbėjo, kad taksi automobiliai ne didina triukšmą, o jį net mažina.
"Įsivaizduokite tokią situaciją: nuo pat baro durų paimamas girtas keleivis. O jei jam teks eiti ilgesnį astumą iki taksi automobilio prie Dramos teatro, tai kol iki jo nueis, prižadins visus aplink esančių viešbučių lankytojus", - dėstė S. Kalnys.
Tačiau siūlymui įrengti daugiau taksi stovėjimo vietų Žvejų gatvėje komisija nusprendė nepritarti, bet patvirtino siūlymus skirti papildomas taksi stovėjimo vietas kitose uostamiesčio vietose.
Sudarys darbo grupę
Taksi vairuotojų prašymas leisti automobiliams važiuoti A juosta taip pat sulaukė nemažai diskusijų.
Taksi vairuotojai pasakojo, kad vakarais, kai mieste susidaro spūstys, dažnai iš keleivių klausosi priekaištų dėl išaugusių kelionės kaštų, mat jie moka ir už laiką, praleistą automobilyje.
"Esu už tai, kad visas transportas turėtų savo juostas ir linijas. Mes einame darnaus miesto plėtojimo keliu. Tad manau, kad taksi automobiliams reikia sudaryti palankias sąlygas, kad vairuotojai galėtų teikti geras paslaugas. Tačiau, kai mes kalbame apie taksi sektorių, tai nesu tikras, ar dabartinės būklės taksi atitinka kokybės reikalavimus", - sakė Savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika pritarė siūlymui leisti taksi automobiliams važiuoti A juosta, tačiau pabrėžė, kad vadinamieji pavėžėjai, galintys vežioti keleivius ir be specialių ženklinimų, gali sukelti problemų, mat policijos pareigūnams tektų juos kaip nors indetifikuoti.
Komisijos nariai išreiškė nuomonę, kad dėl to A juosta turėtų būti leista važiuoti tik ženklintiems taksi automobiliams.
G. Neniškis prisiminė incidentą Herkaus Manto gatvėje, kai nelegalaus taksi automobilio vairuotojas partrenkė dviratininką, važiavusį A juosta - kelio dalimi, kurioje vieta skirta kartu ir dviračių takui. Savivaldybės administracijos direktorius svarstė, kad nutikusi avarija rodo, kad šiame ruože leidus taksi automobiliams važiuoti A juosta, gali iškilti nemenka grėsmė.
"Dviratininkai sumalti su kitomis transporto priemonėmis - taip būti neturėtų", - jam antrino ir M. Džermeika.
Saugaus eismo komisija nusprendė kol kas neleisti taksi automobiliams važiuoti A juosta, o šiuo klausimu ketinama sudaryti darbo grupę ir derėtis su taksi automobiliais dėl kokybės reikalavimų. Esą tik po to bus galima suteikti šį leidimą. Išvadas darbo grupė turėtų pateikti iki šių metų galo.
Rašyti komentarą