Apie prastą Kairių gatvės, esančios miesto pietinėje dalyje ir vedančios į Jūrų perkėlos terminalą (JPT), būklę kalbėta ne vienerius metus. Kritikuota tiek Klaipėdos miesto, tiek uosto valdžia, nes keltais į JTP atvykstantys keleiviai važiuodami šiuo keliu susidarydavo nekokį įspūdį apie miestą.
"Jūrų perkėlos terminalas yra tas taškas, per kurį į Lietuvą atvyksta daug turistų. Ta gatvės atkarpa nuo tilto per Klaipėdos kanalą buvo tikrai baisi, ne vienas ten buvo ir automobilio padangą prakiurdęs", - prisiminė Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius Algirdas Kamarauskas.
Kai Uosto direkcijai reikėjo pateikti projektus, kurių įgyvendinimas turėjo būti finansuojamas iš 2007-2013 metų finansinio laikotarpio Europos Sąjungos (ES) lėšų, A. Kamarauskas pasiūlė rekonstruoti tiek Perkėlos, tiek Kairių gatves ir iš esmės gerokai pagerinti situaciją pietinėje uosto ir miesto dalyje.
DVIRATININKAMS. Atliekant gatvės rekonstrukcijos darbus buvo pasirūpinta ir dviratininkais.
Šioje miesto dalyje yra pagrindiniai Klaipėdos uosto multimodaliniai terminalai - AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) Jūrų perkėlos terminalas ir UAB Klaipėdos konteinerių terminalo konteinerių terminalas. Įvertinus minėtų gatvių būklę ir tai, kad į tuos terminalus važiuoja didžiuliai transporto srautai, buvo imtasi žygių. Pirmiausia buvo įgyvendintas Perkėlos gatvės rekonstrukcijos projektas, o 2011-aisiais Uosto direkcija ėmėsi ir Kairių gatvės rekonstrukcijos projekto, kuriam įgyvendinti buvo gauta lėšų iš ES fondų.
Sutartis dėl rangos darbų, kurių vertė tuo metu buvo 32,7 mln. Lt (kartu su PVM ir užsakovo rezervu), tarp Uosto direkcijos ir įmonių konsorciumo, sudaryto iš "Hidrostatybos", "Žemaitijos kelių" ir "Lemminkainen Lietuva", buvo pasirašyta 2011 m. rugsėjo 27 d. Darbai privalėjo būti atlikti per 30 mėnesių nuo jos pasirašymo.
Kairių g. statybos darbų užbaigimo aktas pasirašytas liepos 18 d., t. y. tądien Valstybinė komisija pripažino šį objektą tinkamu naudoti. Rangos darbų vertė - 29,6 mln. Lt, taigi pavyko sutaupyti beveik 3 mln. Lt. ES finansinė parama sudarė 85,76 proc., likusi dalis - Uosto direkcijos lėšos.
PAPLATINO. Kairių gatvės automobilių tiltas per Klaipėdos kanalą ne tik sulaukė naujų plienbetoninių sijų, bet ir buvo paplatintas nuo dviejų iki keturių eismo juostų.
Rekonstruotas ir tiltas
Atsižvelgiant į buvusią Kairių gatvės būklę buvo išskirti 3 šio projekto statybos darbų etapai, kuriems buvo parengti atskiri techniniai projektai.
I etapo metu rekonstruotas 761 m ilgio Kairių g. ruožas nuo skirtingų lygių sankryžos (Taikos pr. su Kairių gatve) iki Klaipėdos kanalo, nutiestas 110 kV orinės linijos kabelis. Dabar šis gatvės ruožas turi 4 eismo juostas (po 2 kiekviena kryptimi) su 2 m pločio dviračių taku ir 1,5 m pločio šaligatviais. Tarp priešingų krypčių eismo juostų - žalioji veja.
Taip pat buvo rekonstruota sankryža su jungiamuoju keliu į Perkėlos gatvę. Jame įrengta 20 m ilgio guminė geležinkelio pervaža. Iš abiejų gatvės pusių įrengtos autobusų stotelės su paviljonais ir šiukšlių dėžėmis.
II etapo metu rekonstruotas Kairių gatvės automobilių tiltas per Klaipėdos kanalą. Gelžbetoninės tilto perdangos sijos pakeistos naujomis plienbetoninėmis. Jis paplatintas ir dabar turi ne dvi eismo juostas kaip anksčiau, bet keturias. Šalia tilto įrengtas 3,5 m pločio pėsčiųjų ir dviračių takas. Bendras tilto ilgis - 32,24 m, plotis 25,25 m.
III etapo metu rekonstruotas dar vienas Kairių gatvės ruožas, prasidedantis prie tilto per Klaipėdos kanalą ir einantis iki geležinkelio tilto, t. y. vadinamasis vakarinis kelias. Kitaip sakant, gatvės pradžia sujungta su rekonstruotu tiltu per Klaipėdos kanalą.
Vakariniame kelyje įrengta nauja asfalto dangos konstrukcija, šaligatviai, sutvarkytos, rekonstruotos ar naujai įrengtos nuovažos, dvi šviesoforais reguliuojamos sankryžos, automobilių stovėjimo aikštelės ir autobusų stotelės su peronais. Rekonstruoto kelio ruožo ilgis - 1 666 m. Nuo Klaipėdos kanalo 865 m ilgio Kairių gatvės atkarpoje yra dvi važiuojamosios dalys (po 2 eismo juostas) su skiriamąja juosta. Viena dalis - 7 m pločio, skiriamoji juosta - 2 m pločio su 15 cm paaukštėjimu įrengiant betoninius bortus.
Likusioje gatvės dalyje įrengta vienos važiuojamosios dalies su dvišlaičiu nuolydžiu danga. Toliau visas transporto srautas įsilies jau į rekonstruotą Kairių gatvės atkarpą su 3 eismo juostomis, kurių kraštinės juostos skirtos priešingų krypčių eismui, o vidurinė - manevrams.
Pagerės eismo saugumas
Įgyvendindama savo strateginį veiklos planą Uosto direkcija tobulina uosto infrastruktūrą siekdama maksimalaus uosto konkurencingumo, efektyvumo ir saugumo. Vienas iš jos uždavinių - sudaryti sąlygas saugiam ir greitam keleivių bei krovinių transportavimui į multimodalinius terminalus. Įgyvendinus Kairių gatvės rekonstrukcijos projektą buvo sutvarkyti privažiavimo keliai į multimodalinių krovinių terminalus pietinėje uosto dalyje.
Pasak A. Kamarausko, labai svarbu, kad buvo įrengta pervaža tarp Perkėlos ir Kairių gatvių. Dabar Klaipėdos konteinerių terminalo kroviniai galės būti vežami kur kas tiesesniu keliu. Tiek AB Vakarų laivų gamykla, tiek UAB Malkų įlankos terminalas dabar turės dar vieną išvažiavimo iš tos uosto dalies kelią. Anksčiau, jeigu traukinys atsistodavo ties Jūrininkų prospekto tęsiniu, tai praktiškai visa ta dalis būdavo uždaroma autotransportui.
Uosto direkcijos infrastruktūros direktorius įžvelgia daug teigiamų šio projekto aspektų: pagaliau nebebus gadinamos autotransporto priemonės šioje miesto dalyje, sumažės jų eksploatacinės išlaidos, kelionės laiko sąnaudos, išlaidos šios gatvės priežiūrai, pagerinus susisiekimo techninę infrastruktūrą, pagerės eismo saugumas pietinėje miesto dalyje.
Ateityje dar geresnės perspektyvos
Kairių gatvė - vienas iš daugelio projektų Klaipėdos mieste, įgyvendintų Uosto direkcijos lėšomis. Apskaičiuota, kad per pastaruosius keturiolika metų Uosto direkcija į Klaipėdos miesto gerovę investavo apie 129 mln. Lt, t. y. kasmet po 9,2 mln. Lt.
Pasak A. Kamarausko, rekonstravus Kairių gatvę žengtas dar vienas didelis žingsnis gerinant susisiekimo su uostu infrastruktūrą. Tačiau, pasirodo, ir tai dar ne viskas. Šitas projektas turės tęsinį.
Šiuo metu jau rengiamas pietinio išvažiuojamojo kelio iš uosto, vadinamojo pietinio aplinkkelio, detalusis planas. O kai bus nutiestas pietinis aplinkkelis, tada nebereikės važiuoti per Jūrininkų prospektą, šalia gyvenamųjų namų.
Pietinis aplinkkelis eis nuo viaduko per geležinkelį Kairių gatvėje, juo bus galima išvažiuoti į Šilutės kelią ties įvažiavimo keliu į naująjį sąvartyną. Tada autotransportas į terminalus galės važiuoti visiškai aplenkdamas miestą.
Rašyti komentarą