"Mūsų tikslas yra nebekaupti dumblo savo saugomose aikštelėje. Norime visą tą dumblą realizuoti, kad nebebūtų skleidžiamas kvapas nuo dumblo. Sudarėme sutartį su "Fortum Klaipėda", tvaria įmone, kuri sako, kad kvapo nebus jokio", - sakė AB "Klaipėdos vanduo" generalinis direktorius Benitas Jonikas.
Šiais metais į "Klaipėdos vandens" valyklą patenkančio dumblo padaugėjo maždaug 40 proc., bet bendrovės vadovas nenorėjo teigti, kad tai lėmė "Grigeo Klaipėda" nuotekos.
Pasak jo, šiuo metu bendrovės aikštelėse yra sukaupta apie 100 tūkst. tonų nuotekų dumblo. Visam šiam kiekiui sutvarkyti, pasak B. Joniko, reikėtų apie 6 mln. eurų.
Anksčiau dalis dumblo jau buvo vežama į "Fortum Klaipėda". 2017 m. buvo sudegintas nedidelis kiekis nusausinto dumblo, 2018 m. - beveik 2 000 tonų, pernai - beveik 3 000 tonų nusausinto ir per 500 tonų džiovinto dumblo.
Šiemet iki liepos 31 d. "Fortum Klaipėda" sudegino beveik 2 500 tonų nusausinto ir apie 250 tonų džiovinto dumblo.
Vis dėlto "Fortum Klaipėda" vadovas Donatas Petronis pabrėžė, kad dumblo deginimas sudarys nedidelę dalį visų deginamų atliekų.
"Per metus "Fortum Klaipėda" sutvarko 255 tūkstančius tonų atliekų, iš kurų dumblas sudarys tik 6 000 tonų. Dumblą deginanyt išsiskiria tos pačios medžiagos, kaip deginant įprastas atliekas, kai kurių net šiek tiek mažiau. Taigi, kvapas liks nepakitęs ir emisija išliks, gal bus net šiek tiek mažesnė, nes dumblas praskiedžia visas atliekas", - sakė D. Petronis.
Planuojama, kad šiais metais iš Dumpių į "Fortum Klaipėda" bus išvežta 6 000 tonų sausinto dumblo - apie 600 sunkvežimių. "Fortum Klaipėda" per valandą sudeginama apie 36 tonos atliekų.
Rašyti komentarą