Geležinkelininkai bandys atsikratyti blogo įvaizdžio

Geležinkelininkai bandys atsikratyti blogo įvaizdžio

Pričiupome praėjusį savaitgalį Klaipėdoje viešėjusį AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinį direktorių Mantą Bartušką ir paprašėme tiesiai šviesiai atsakyti į uostamiesčio gyventojams rūpimus klausimus.

Klaipėdiečiai nuolatos skundžiasi, kad geležinkeliai sukelia daug problemų mieste. Kai kurie jų mano, kad "Lietuvos geležinkeliai" yra valstybė valstybėje ir geležinkelininkams visai nerūpi, kad pridaro sunkumų uostamiesčio gyventojams.

Reikia pripažinti, kad istoriškai turime negerą paveldą - blogus santykius su visuomene ir apskritai su valstybe. Todėl ir atsirado tokie mitai, kad "Lietuvos geležinkeliai" yra valstybė valstybėje, kad jų veikloje yra daug neskaidrumo. Geležinkelininkai vaizduojami kaip demonai, o ne organizacija, kuria galėtų kiekvienas džiaugtis, kad galėtume didžiuotis, jog "Lietuvos geležinkeliai" yra viena didžiausių, gerai veikiančių, daug darbo vietų kuriančių įmonių Lietuvoje, į kurią galima lygiuotis.

Klaipėdoje visuomenė pagrįstai kelia nemažai klausimų, susijusių su triukšmu, gyvenimo šalia geležinkelio sąlygomis. Mes į juos atsižvelgėme ir turime labai konkrečių planų.

Gal galėtumėte išvardinti, kokie tie jūsų planai?

Esame numatę įgyvendinti nemažai priemonių - pavyzdžiui, statyti triukšmą slopinančias sienutes ir t. t. Vienas priemones įgyvendinsime greičiau, kitoms reikės daugiau laiko. Norime pakeisti senus iešmus, kitokiu būdu suvirinti bėgius, kad nesigirdėtų dundėjimo. Turime ir didesnių projektų, kurie, manau, duos labai gerą efektą.

Eliminuoti transporto triukšmo iki nulio nepavyks, bet stengsimės, kad triukšmo normos nebūtų viršijamos. Mes planuojame tapti regiono lyderiais, todėl sieksime, kad pasikeistų ir visuomenės nuomonė apie mus. Įgyvendinsime racionalias priemones. Į klausimą, kodėl anksčiau jos nebuvo įgyvendintos, negaliu atsakyti.

Žmonės neretai sako, kad tos priemonės būna tik dėl "paukščiuko".

Yra sudaryta mūsų komanda, kuri turi viską patikrinti ir atlikti skaičiavimus. Norime viską padaryti gerai, o ne šiaip kažkur kažką paremontuoti bet kaip, ir viskas. Stengsimės situaciją pagerinti iš esmės, pastatyti triukšmą slopinančias sienutes ten, kur jų labiausiai reikia, nešvaistyti be reikalo pinigų.

Dėl geležinkelio keliamo triukšmo skundžiasi Smeltės kvartalo gyventojai pietinėje miesto dalyje. Ar ten planuojama statyti triukšmą slopinančią sienutę?

Apie situaciją toje vietoje dabar negaliu pasakyti. Mes turime pasirinkti labai aiškius prioritetus. Turime pradėti nuo didžiausios problemos sprendimo, nuo tos vietos, kur didžiausias triukšmas. Negalime taip dirbti, kad kas nors paprašė, viską metame ir ten tvarkome. Turime parengti projektus ir tada kiekvieną jų iš eilės įgyvendinti. Planuojame eiti per miestą nuosekliai. Nemažai neišspręstų klausimų turime visoje Lietuvoje.

Koks svarbiausias dabar yra jūsų prioritetas?

Vienas iš jų dabar yra Klaipėda, kur didžiulis eismas ir daug triukšmo.

Kaip sprendžiama Nemuno g. 113 ir 133 gyventojų, kurių namai stovi visai arti geležinkelio bėgių, problema?

Tas klausimas sprendžiamas kartu su Uosto direkcija, miesto Savivaldybe.

Antradienį vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje, kuriam pirmininkavo susisiekimo ministras Rokas Masiulis, uostamiesčio Savivaldybės administracijos direktorius Saulius Budinas sakė, kad "šis klausimas teisingame kelyje", netrukus bus pradėtos derybos dėl turto išpirkimo.

Plėtojimo tarybos posėdyje M. Bartuškos buvo klausiama, ar neatsisakoma planų iškelti Klaipėdos geležinkelio stotį. Jo teigimu, šiuo metu turimas tikslas mažinti veiklą Klaipėdos geležinkelio stotyje. Tam reikia plėsti Pauosčio geležinkelio kelyną. Vadovas pažadėjo netrukus ateiti pas miesto valdžią su pasiūlymais dėl šio kelyno plėtros.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder