Herkaus Manto gatvėje - revoliucijos preliudija

Herkaus Manto gatvėje - revoliucijos preliudija

Herkaus Manto gatvė - be lengvųjų automobilių? Galima tik įsivaizduoti, kokią vairuotojų reakciją sukeltų toks uostamiesčio valdžios sprendimas. Tačiau kaip apsidžiaugtų dviratininkai - juk jiems būtų suteikta atskira eismo juosta!

Vis dėlto kol kas nei pykti vieniems, nei džiaugtis kitiems dar nereikia skubėti - tai tik vienas iš scenarijų, kuriuos miesto Savivaldybei ketina pateikti specialų tyrimą rengiantys Klaipėdos valstybinės kolegijos (KVK) Transporto inžinerijos katedros atstovai.

Oficialiai šis tyrimas vadinasi taip: "Eismo optimizavimo Herkaus Manto gatvės ruože nuo Biržos tilto iki J. Janonio gatvės galimybių studijos parengimas".

Ką reiškia ši abrakadabra?

Pasiūlys alternatyvius maršrutus

"Mūsų tikslas - Savivaldybei pateikti keletą scenarijų, kaip būtų galima organizuoti eismą minėtoje Herkaus Manto gatvės atkarpoje. Žinia, dabartinė eismo tvarka čia patinka ne visiems, todėl pasiūlysime alternatyvas", - paaiškino minėtos katedros vedėja Jūratė Liebuvienė.

Šiuo metu kolegijos atstovai atlieka transporto srautų Herkaus Manto gatvėje ir jos sankryžose skaičiavimą - žiūrima, kiek, iš kur ir kur važiuoja automobilių, kur jie suka sankryžose. Situacija stebima įvairiu laiku - ir piko metu, ir kitomis valandomis. Remdamiesi tais duomenimis tyrimo autoriai darys tam tikras išvadas, būtinas skirtingų scenarijų pateikimui.

Taip pat analizuojamas eismas ir kaimyninėse gatvėse - tai reikalinga norint pateikti alternatyvas, kuriomis trasomis galėtų važiuoti lengvieji automobiliai, jei jiems būtų uždrausta naudotis Herkaus Manto gatve.

J. Liebuvienė sako, jog studija nebus teorinių tezių rinkinys.

"Esame įpareigoti ne tik surinkti duomenis apie transporto srautus, tačiau ir pasiūlyti realius maršrutus, kuriais turėtų važiuoti automobiliai, jei jų eismas toje gatvės atkarpoje būtų uždraustas. Kitaip sakant, privalome pateikti atsakymą į klausimą "Kaip?" - minėjo katedros vadovė.

Apklausiami ir gyventojai

Be visa kita, atliekama ir Herkaus Manto gatvėje įsikūrusių įstaigų darbuotojų apklausa. Ruošiama ir visos teritorijos - nuo pat Priestočio iki Naujosios Uosto gatvės - gyventojų apklausa. Jiems rengiamos specialios anketos skrajučių pavidalu.

"Jų visų nuomonė labai svarbi - būtina žinoti žmonių poreikius, tik taip galėsime numatyti jų patekimo į šioje zonoje įsikūrusias darbovietes ar namus galimybes", - teigė J. Liebuvienė.

Vienas iš tyrimo tikslų - "įvertinti galimybes dviračių eismui palikti pirmąsias eismo juostas, viešajam transportui - antrąsias eismo juostas uždraudus lengvųjų automobilių eismą Herkaus Manto g. ruože nuo Biržos tilto iki J. Janonio g."

Būtent anketos klausimai ir atskleidžia galimus eismo organizavimo tvarkos šioje gatvėse scenarijus. Respondentų prašoma atsakyti, kuriam variantui jie pritartų, jei Herkaus Manto gatvėje būtų uždraustas lengvųjų automobilių eismas ir būtų leidžiamas tik maršrutinio bei aptarnaujančiojo transporto (antrojoje eismo juostoje) ir dviračių (pirmojoje juostoje) eismas.

Viena iš galimybių - tokią eismo organizavimo formą taikyti ištisus metus, antra - tik vasaros sezono metu, t. y. nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 15 d., trečia - tik šeštadieniais ir sekmadieniais.

Beje, respondentams suteikiamas šansas minimiems eismo organizavimo pakeitimo scenarijams pritarti tik nuo tada, kai bus pastatytas Bastionų gatvės tiltas per Danės upę.

"Jau dabar matome, kad žmonių nuomonės kardinaliai skiriasi", - pirmuosius apklausos rezultatus pakomentavo J. Liebuvienė.

"Rezultatai bus naudingi"

Tyrimą baigti ir išvadas Savivaldybei pateikti KVK Transporto inžinerijos katedra yra įsipareigojusi iki birželio 1-osios. Tačiau tikėtis, kad nuo tada pokyčiai Herkaus Manto gatvėje ir atsiras, yra visiškai nerealu.

"Tuo, kad prieš kurį laiką dviratininkai buvo perkelti nuo šaligatvio į "A" juostą, yra ir patenkintų, ir nepatenkintų žmonių. Todėl būtent šiuo tyrimu bandome spręsti problemą. Norime apsvarstyti visas galimybes, juolab kad studija nagrinėja ne tik Herkaus Manto, bet ir kitų gatvių eismo ypatumus", - teigė Rimantas Mockus, Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas.

Anot jo, tyrimo išvadas nagrinės ir Savivaldybės administracija, ir Tarybos nariai, bus įsiklausoma į visų pusių nuomones, pavyzdžiui, dviratininkų bendruomenės. Ir tik tada bus aišku, kokį siūlomą eismo organizavimo scenarijų rinktis ir ar rinktis apskritai.

"Teoriškai įmanoma ir tai, kad studijos rezultatai nuguls į stalčių, tačiau bet kokiu atveju jie mums bus naudingi ateityje - žinosime ir transporto srautus visoje šitoje teritorijoje, ir alternatyvas, kaip juos būtų galima modeliuoti", - sakė R. Mockus.

"Kad ir avis liktų sveika, ir vilkas sotus"

Artūras ŠULCAS, Klaipėdos vicemeras
Diskusija prasidėjo dar praėjusių metų viduryje, kuomet buvo kalbama apie Darnaus judumo metus ir apie tai, ką galima per tuos metus nuveikti. Tada buvo apsispręsta, kad reikėtų galutinai užtikrinti geresnes važiavimo sąlygas dviratininkams Tiltų gatvėje. Ir tuo pat metu iškilo klausimas - o kaipgi dviratininkai jaučiasi Herkaus Manto gatvėje? Tada pasipylė visokių pasiūlymų, tarp jų - ir labai radikalių. Vieni tvirtino, kad dabartinė situacija toje gatvėje yra gera, kiti sakė, kad reikia sugrąžinti senąją tvarką - atseit tegul dviratininkai važiuoja šaligatviais, nors kai kuriose vietose net fiziškai tas neįmanoma. O treti sakė, kad eismą Manto gatvėje reikia organizuoti taip, kaip Tiltų gatvėje, kai važiuoti leidžiama tik viešajam transportui ir dviračiams.
Natūralu, kad renkantis bet kurį iš tų variantų reikėtų pasižiūrėti, ar jis realiai įmanomas - kad apskritai nesutriktų eismas centrinėje miesto dalyje. Todėl ir nuspręsta parengti tokią studiją, kurį atsakytų į daugelį klausimų. Tada valdžia, matydama, kas būtų, jeigu būtų, matydama sudėliotas alternatyvas, galėtų priimti sprendimus.
Kitaip pasakius, tai - bandymas ieškoti sprendinių, kad ir avis liktų sveika, ir vilkas sotus. O kai juos gausime, tada ir spręsime, ką daryti. Manau, diskusijų bus daug ir plačių. Aišku viena - dabartinė situacija netenkina nieko, nervinasi visi.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder