"O kaip dary­čiau aš?": Ar reikėjo studijos dėl tramvajaus?

"O kaip dary­čiau aš?": Ar reikėjo studijos dėl tramvajaus?

Pra­ėju­sią savai­tę kilo ažio­ta­žas dėl gali­my­bės Klai­pė­do­je įreng­ti tram­va­jų. O jei­gu tiks­liau - dėl kone pusę mili­jo­no eurų kai­na­vu­sios gali­my­bių stu­di­jos, po kurios paaiš­kė­jo, kad uos­ta­mies­tis bent arti­miau­siu metu tokios finan­si­nės naš­tos nepa­kel­tų.

Ar tokios bran­gios gali­my­bių stu­di­jos rei­kė­jo? Nuo­mo­nių yra įvai­rių. Vie­ni už tram­va­jaus įren­gi­mą uos­ta­mies­ty­je pasi­sa­ko tei­gia­mai, pri­dė­da­mi, kad tokia trans­por­to prie­mo­nė galė­tų sujung­ti net­gi Klai­pė­dos regio­no mies­tus. Kiti krai­po pečius ir nesle­pia nuo­sta­bos, kad gali­my­bių stu­di­ja kai­na­vo tiek daug. Patei­kia­me "Savai­tės eks­p­re­so" apklau­sos "O kaip dary­čiau aš?" res­pon­den­tų atsa­ky­mus.

Remi­gi­jus Žio­gas, "Mano mies­tas Klai­pė­da" pre­zi­den­tas

Dabar jau­čiuo­si kaip pen­si­nin­kas, kuris nori keik­tis. Tokią apklau­są gali­ma tele­fo­nu pada­ry­ti, paskam­bin­ti 100 žmo­nių už 4 eurus. Pusę mili­jo­no stu­di­jai ir suži­no­ti, ar rei­kė­jo... Rei­kia tik­rai apmo­kes­tin­ti val­di­nin­kus, kurie sugal­vo­ja tokius spren­di­mus. Tai yra didžiu­liai pini­gai. Situ­aci­ja pana­ši kaip su mies­to logo­ti­pu.

Užsie­nio mies­tuo­se teko nau­do­tis tram­va­ju­mi. Jis mies­tui duo­da žave­sio. Tai būtų trauka turi­s­tams, pagy­vin­tų sena­mies­tį. Tačiau mūsų mies­to inf­rastruk­tū­ra yra pakan­ka­mai gera. Mums nerei­kia nei tram­va­jaus, nei met­ro. Sugal­vo­ti inf­rastruk­tū­rą konk­re­čiai sena­mies­čiui ir aplin­ki­nėms teri­to­ri­joms gal­būt ir būtų įdo­mu.

Artū­ras Žalys, vers­li­nin­kas

Tokios inves­ti­ci­jos gal­būt ir rei­kė­jo, bet ar tokio tyri­mo rei­kė­jo - gal­būt ne. Rei­kia pra­dė­ti gal­vo­ti apie elekt­ri­nius auto­bu­sus. Rei­kia žiū­rė­ti į prie­kį, inves­tuo­ti pini­gus. Būtų didžiu­lis efek­tas, jei­gu turė­tu­me elekt­ri­nį tram­va­jų nuo Klai­pė­dos mies­to pie­ti­nės dalies iki pat Palan­gos oro uos­to.

Tai būtų didžiu­lė eko­lo­gi­nė nau­da, tai būtų nau­da turiz­mui, susi­sie­ki­mui. Elekt­ri­nio tram­va­jaus sta­ty­mas net netu­rė­tų būti dis­ku­tuo­ti­nas - rei­kia dary­ti ir vis­kas. O dabar atsi­ran­da gru­puo­tės žmo­nių, kurie turi savo inte­re­sų, nori pras­tum­ti auto­bu­sus. Tai yra korum­puo­tas daly­kas. Mūsų trans­por­tas jau dabar yra atsi­li­kęs nuo užsie­nio mies­tų.

Vida Kažu­ro, Klai­pė­dos pre­ky­bos, pra­mo­nės ir ama­tų rūmų direk­to­riaus pava­duo­to­ja

Atlik­ta stu­di­ja už mokes­čių mokė­to­jų pini­gus. Joks verslas už pri­va­čius pini­gus tokios inves­ti­ci­jos, kai atsa­ky­mas yra aiš­kus, tik­rai neda­rys. Vie­šie­ji pini­gai mažiau bran­gūs. Tik­rai gal­būt būtų buvę geriau tuos pini­gus inves­tuo­ti į vie­šo­jo trans­por­to atnau­ji­ni­mą. Bet, manau, pag­rin­di­nį vaid­me­nį pri­imant spren­di­mus vai­di­na ne eko­no­mi­nė logi­ka, kaš­tų ar nau­dos san­ty­kis, o kiti daly­kai, kurie su eko­no­mi­ka netu­ri nie­ko bend­ro.

Nau­do­tis vie­šuo­ju trans­por­tu Klai­pė­do­je ten­ka. Mik­ro­au­to­bu­sų koky­bė page­rėjo, nors ir pabran­go. Tačiau ne pag­rin­di­niuo­se marš­ru­tuo­se senes­nio vie­šo­jo trans­por­to pasi­tai­ko. Pasi­jau­čia, kad važiuo­ji ne pag­rin­di­ne mies­to gat­ve.

Visą straipsnį skaitykite naujajame savaitraščio „Savaitės Ekspresas“ numeryje, kurį rasite visuose spaudos kioskuose ir prekybos centruose visą savaitę: nuo šeštadienio iki penktadienio. 


Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder