Ar tokios brangios galimybių studijos reikėjo? Nuomonių yra įvairių. Vieni už tramvajaus įrengimą uostamiestyje pasisako teigiamai, pridėdami, kad tokia transporto priemonė galėtų sujungti netgi Klaipėdos regiono miestus. Kiti kraipo pečius ir neslepia nuostabos, kad galimybių studija kainavo tiek daug. Pateikiame "Savaitės ekspreso" apklausos "O kaip daryčiau aš?" respondentų atsakymus.
Remigijus Žiogas, "Mano miestas Klaipėda" prezidentas
Dabar jaučiuosi kaip pensininkas, kuris nori keiktis. Tokią apklausą galima telefonu padaryti, paskambinti 100 žmonių už 4 eurus. Pusę milijono studijai ir sužinoti, ar reikėjo... Reikia tikrai apmokestinti valdininkus, kurie sugalvoja tokius sprendimus. Tai yra didžiuliai pinigai. Situacija panaši kaip su miesto logotipu.
Užsienio miestuose teko naudotis tramvajumi. Jis miestui duoda žavesio. Tai būtų trauka turistams, pagyvintų senamiestį. Tačiau mūsų miesto infrastruktūra yra pakankamai gera. Mums nereikia nei tramvajaus, nei metro. Sugalvoti infrastruktūrą konkrečiai senamiesčiui ir aplinkinėms teritorijoms galbūt ir būtų įdomu.
Artūras Žalys, verslininkas
Tokios investicijos galbūt ir reikėjo, bet ar tokio tyrimo reikėjo - galbūt ne. Reikia pradėti galvoti apie elektrinius autobusus. Reikia žiūrėti į priekį, investuoti pinigus. Būtų didžiulis efektas, jeigu turėtume elektrinį tramvajų nuo Klaipėdos miesto pietinės dalies iki pat Palangos oro uosto.
Tai būtų didžiulė ekologinė nauda, tai būtų nauda turizmui, susisiekimui. Elektrinio tramvajaus statymas net neturėtų būti diskutuotinas - reikia daryti ir viskas. O dabar atsiranda grupuotės žmonių, kurie turi savo interesų, nori prastumti autobusus. Tai yra korumpuotas dalykas. Mūsų transportas jau dabar yra atsilikęs nuo užsienio miestų.
Vida Kažuro, Klaipėdos prekybos, pramonės ir amatų rūmų direktoriaus pavaduotoja
Atlikta studija už mokesčių mokėtojų pinigus. Joks verslas už privačius pinigus tokios investicijos, kai atsakymas yra aiškus, tikrai nedarys. Viešieji pinigai mažiau brangūs. Tikrai galbūt būtų buvę geriau tuos pinigus investuoti į viešojo transporto atnaujinimą. Bet, manau, pagrindinį vaidmenį priimant sprendimus vaidina ne ekonominė logika, kaštų ar naudos santykis, o kiti dalykai, kurie su ekonomika neturi nieko bendro.
Naudotis viešuoju transportu Klaipėdoje tenka. Mikroautobusų kokybė pagerėjo, nors ir pabrango. Tačiau ne pagrindiniuose maršrutuose senesnio viešojo transporto pasitaiko. Pasijaučia, kad važiuoji ne pagrindine miesto gatve.
Visą straipsnį skaitykite naujajame savaitraščio „Savaitės Ekspresas“ numeryje, kurį rasite visuose spaudos kioskuose ir prekybos centruose visą savaitę: nuo šeštadienio iki penktadienio.
Rašyti komentarą