VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis sakė, kad pasiektas visiškai naujas miesto transporto etapas - jau nuo kito pirmadienio, balandžio 16 d., "mikriukai" bus integruoti į bendrą viešojo transporto sistemą. Tai reiškia, kad naudojantis viena elektroninio bilieto kortele bus galima važiuoti ir miesto autobusais, ir maršrutiniais taksi.
Trys maršrutai
"Maršrutiniai taksi Klaipėdoje startavo dar su senosiomis "Latvijomis", tai buvo prabangesnė viešojo transporto rūšis. Šiais laikais diskutuojant apie viešojo transporto modelį, perspektyvas, buvo pasirinktas sprendinys, kad tokia transporto rūšis - mažesnės talpos ir didesnio komforto - yra reikalinga ir ji turėtų pasilikti. Ji turėtų būtų patogi, aukštesnio lygio, prieinama didesnei keleivių kategorijai, kad ir neįgalieji, mamos su vežimėliais galėtų važiuoti.
Klaipėda yra pirmas miestas, kuris viešojo transporto reformą yra užbaigęs, visi vežėjai parinkti konkurso būdu. Daugiau tarp didžiųjų miestų tokių miestų nėra, tad pas mus už geriausią kainą yra gaunama geriausia paslauga. Tikiuosi, kad keleiviai tuo galės įsitikinti", - kalbėjo G. Neniškis.
Nuo kito pirmadienio į gatves išriedėsiantys mėlyni mikroautobusai yra pažymėti šachmatine taksi juosta, tai juos skiria nuo privežamaisiais maršrutais važiuojančių autobusiukų. Tokių autobusiukų mieste kasdien važiuos 22.
Vietoj 9 "mikriuko" važiuos M8, kurio maršrutas bus toks pat. Vietoj 6-ojo "mikriuko" važiuos M6, kurio trasa taip pat lieka tokia pati. Trečiasis maršrutinis taksi - M5 (vietoje 8 "mikriuko") - važiuos nauju maršrutu: Šilutės plentu, Kauno gatve, Taikos prospektu iki Šiaurės prospekto.
"Mes sugrįžtame į Šilutės plentą, nes galvojame, kad šitos paslaugos poreikis yra. Vienintelis dalykas, kuris pasikeičia - nebelieka 8 maršrutinio taksi, kuris važiuodavo į autobusų stotį. Išanalizavę srautus ir šitos transporto rūšies privalumus mes nematome poreikio, kad ten važiuotų maršrutinis taksi", - aiškino G. Neniškis.
Nauji bilietai
Maršrutiniai taksi lieka ta transporto rūšimi, kurioje nebus nuolaidų. Tačiau atsiranda keletas bilietų rūšių.
Elektroninio bilieto kortelę bus galima pildyti elektroniniais pinigais, kuriais bus galima atsiskaityti už kelionę. Atsiskaitant elektroniniais pinigais kelionė bus pigesnė - vietoj 1 euro kainuos 95 centus.
Atsiranda naujas maršrutinio taksi dienos bilietas, kainuosiantis 3,8 Eur. Tai - maksimali per vieną dieną galima išleisti suma kelionėms "mikriukais", nes pasinaudojus šia paslauga keturis kartus, sistema už kitas tos pačios dienos keliones papildomai pinigų nenuskaitys.
Bus galima įsigyti ir mėnesinius "mikriukų" bilietus. Nuo gegužės mėnesio pradės galioti bendras bilietas visam viešajam transportui. Darbo dienų mėnesinis autobusų ir maršrutinių taksi bilietas kainuos 35 eurus, visų dienų - 50 eurų.
Mašrutinio taksi bilietą bus galima įsigyti ir iš vairuotojų - dieną jie kainuos 1 eurą, nuo 23 val. - 1,5 Eur.
Tiek elektroniniai, tiek popieriniai "mikriukų" bilietai bus žymimi elektroniniuose komposteriuose, kurie suveikia itin greitai. Pamėginus priglausti bilieto kortelę, komposteris į ją sureagavo jau tuomet, kai tarp kortelės ir įrenginio buvo maždaug 5 cm atstumas.
Vairuotojai džiaugiasi
Naujaisiais mikriukais veš dvi bendrovės - šiauliečiai "Ridvija" ir kauniečiai "Kautra". Naujieji vežėjai pakvietė dirbti dalį senųjų vežėjų vairuotojų bei vykdė darbuotojų atranką.
8M maršrutu vešiančios "Ridvijos" generalinė direktorė Giedrė Šliažaitė sakė, kad siekia atrinkti tik geriausius vairuotojus ir vykdo rimtą atranką. Šiauliečiai ketina įdarbinti iki 30 darbuotojų. Dalis vairuotojų bus ir moterys. Pristatyme dalyvavusios naujosios vairuotojos Vilma Grincevičiūtė ir Daina Baltrimienė sakė, kad sąlygos tiek vairuotojams, tiek keleiviams bus tikrai aukšto lygio.
"Pokyčiai labai dideli. Bus lengviau vairuotojui, nes nebereikės dalinti bilietėlių - tai svarbu dėl saugumo", - sakė anksčiau kitokį mikroautobusą mieste vairavusi Daina.
"Patogiau ne tik vairuojantiems, bet ir keleiviams, nes durys atsidarys pačios, nebereikės darinėti, trankyti durų, yra žemos grindys, todėl patogus bus įlipti ir įvažiuoti su vežimėliais, yra ir rampa įvažiuoti neįgaliesiems", - antrino kolegei Vilma, pasidžiaugusi, kad naujieji vežėjai priima ir moteris vairuotojas, nes esą darbdaviai dažniausiai jų vengia.
"Kautros" vairuotojas Antanas Stanius sakė, kad viskas atrodo idealu.
"Patys autobusiukai skiriasi kaip diena ir naktis. Palyginti, kas buvo ir kas yra dabar, mūsų atžvilgiu viskas yra labai gerai. Dabar telieka tik dirbti. Stengsimės neapvilti klientų", - kalbėjo Antanas.
Pasak vairuotojo, bus patogu stebėti viską, kas vyksta autobusiuke - yra stebėjimo kameros bei specialus ekranas, kuriame matoma, ar bilietas, kurį skenuoja keleivis, yra galiojantis. Taip pat nebereiks ir šūkauti - yra specialūs mygtukai, kurie vairuotojui duoda signalą, kad yra norinčių išlipti.
Rašyti komentarą