Tai padaryta po portalo www.delfi.lt išplatinto Konkurencijos tarybos vadovo Šarūno Keserausko pareiškimo, neva Klaipėdos savivaldybė yra pažeidusi Konkurencijos įstatymą. Anot Š.Keserausko, ši problema yra aktuali Vilniaus, Klaipėdos ir Šiaulių miestų viešajame transporte: "Savivaldybės sukuria savo įmones, suteikia toms įmonėms išimtines teises kažkuo užsiimti ir iš tos veiklos išstumia verslą, kuris puikiausiai galėtų ta veikla užsiimti, bet negali konkuruoti nelygiomis sąlygomis su savivaldybės įmonėmis", - teigė jis.
Klaipėdos savivaldybės įsitikinimu, Konkurencijos tarybos vadovo pareiškimas dalyje, kurioje jis kalba apie Klaipėdą, neatitinka tikrovės ir klaida visuomenę. Apmaudu, kad miestas, kuris jau daugiau nei 10 metų sistemingai kuria civilizuotos rinkos viešajame transporte santykius, prilyginamas Vilniaus ir Šiaulių eksperimentams. Toks pareiškimas žemina Klaipėdos vardą ir suniekina ilgametes mūsų miesto savivaldybės pastangas sukurti geriausiai, skaidriausiai ir efektyviausiai Lietuvoje veikiančią viešojo transporto sistemą.
Savivaldybės žiniomis, Konkurencijos taryba pastaraisiais metais atliko Klaipėdoje transporto sektoriaus du tyrimus, vienas tyrimas tebevyksta. Nėra gauta jokios informacijos, kad kurio nors tyrimo metu būtų nustatyta kokių nors Konkurencijos įstatymo pažeidimų.
Organizuojant viešąjį transportą Klaipėdoje nepažeista ne tik Konkurencijos įstatymo raidė, tačiau ir šio įstatymo dvasia: bendroje maršrutinių autobusų ridoje, lyginant su kitais didžiaisiais Liatuvos miestais, savivaldybės kontroliuojama UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ turi mažiausią rinkos dalį (mažiau nei 50 proc. rinkos). Šią rinkos dalį įmonė gavo konkurso būdu, lygiomis teisėmis konkuruodama su privačiais vežėjais. Likusią Savivaldybės perkamos ridos dalį vykdo septyni privatūs vežėjai.
„Municipalinio vežėjo dalis šioje rinkoje miestui yra svarbi tuo, kad šio vežėjo buvimas mažina galimybes privatiems vežėjams sudaryti kartelį ir diktuoti Klaipėdos savivaldybei savo sąlygas,“ – teigia savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė. - Konkurencijos tarybos vadovas galėtų suprasti, kodėl Klaipėdos miestas prevenciškai užbėga tokiai grėsmei už akių, skatindamas šioje rinkoje konkurencijos sąlygomis dalyvauti ir savo vežėją, tačiau kartu neleisdamas jam užimti čia dominuojančios padėties“.
Maršrutinių taksi rinkoje municipalinis vežėjas yra veikiau miesto valdžios diskriminuojamas nei proteguojamas. Šioje rinkoje vienintelė savivaldybės viešojo transporto įmonė UAB „Klaipėdos autobusų parkas“ iš viso nedalyvauja. Taksi rinkoje Klaipėdos savivaldybė laikosi tokios pat pozicijos municipalinio vežėjo atžvilgiu – visiškai nedalyvauja, teigiama Klaipėdos miesto savivaldybės pranešime.
Rašyti komentarą