Senamiesčio koncepcija: dėl turgavietės - kompromisas

Senamiesčio koncepcija: dėl turgavietės - kompromisas

Po metus trukusių derybų projektuotojai ir paveldosaugininkai rado kompromisą, kuris leido pagaliau teikti politikams tvirtinti Klaipėdos senamiesčio centrinės dalies ir turgavietės detaliojo plano koncepciją.

Pagrindinis konfliktas rengiant koncepciją kilo dėl to, kad pagal galiojantį detalųjį planą turgavietės teritoriją reikėtų suskaidyti į atskirus nedidelius sklypus, o tai reiškia, kad nebūtų galima įgyvendinti naujai parengtos Senojo turgaus vizijos.

Žinia, yra parengta Senojo turgaus kvartalo vizija, kurioje numatyta ne tik dabartinės halės rekonstrukcija, bet ir naujos dengtos halės (tarp senosios halės ir Šaltkalvių gatvės) bei naujos dengtos turgavietės (tarp Šaltkalvių ir Kūlių vartų gatvės) įrengimas.

Galų gale paveldosaugininkai sutiko, kad istorines sklypų ribas pakaks paženklinti tiesiog suskaidant turgavietės pastato tūrius, kad architektūriškai matytųsi, kur buvo skirtingų sklypų ribos.

Nepatiko sankryža

Taip pat šioje koncepcijoje numatyta, kad ateityje, kai per Danės upę bus pastatytas Bastionų tiltas ir nutiesta Bastionų gatvė, Tiltų gatvė bus atiduota pėstiesiems.

"Idėja yra tokia - Tiltų gatvė turi tarnauti pėstiesiems, taip, kaip yra per Jūros šventę, todėl turi būti aiškiai parašyta, kad šia gatve negalės važinėti net viešasis transportas. Nes jei paliksime bent vieną autobusą, gatvė bus užmarinuota", - miesto Tarybos Teritorijų planavimo komitete, kur buvo aptariama minėta koncepcija, kalbėjo šio komiteto pirmininkė Ramunė Staševičiūtė.

Kitiems politikams užkliuvo koncepcijoje naujai perplanuota Taikos prospekto, Galinio Pylimo, Tiltų bei Kulių vartų gatvių sankryža. Rimantas Cibauskas ir Benediktas Petrauskas svarstė, kad brėžiniuose pavaizduotas posūkis iš Taikos prospekto į Kūlių vartų gatvę per daug status ir nepatogus, ypač vertinant tai, kad ateityje tai bus pagrindinė arterija, kuria važinės miesto autobusai, kai Tiltų gatvė taps tik pėsčiųjų.

"Šią sankryžą projektavo du geriausi transportininkai Lietuvoje, tad tikrai nenoriu sutikti, kad jie parinko blogiausią variantą", - nesutiko Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas.

"Pagrindinis šio plano tikslas, kad būtų sureguliuoti transporto srautai, tad politikų pastabos pagrįstos", - replikavo miesto mero patarėjas Simonas Gentvilas.

Diskusijas nutraukė R. Staševičiūtė, pasiūliusi plane tiesiog praplėsti infrastruktūros teritoriją, tuomet esą rengiant kitus dokumentus būtų lengviau patobulinti sankryžoje posūkio trajektoriją.

Abejoja dėl aikštelių

Nemažai diskusijų kilo ir dėl numatytų vietų daugiaaukštėms automobilių statymo aikštelėms. Koncepcijoje numatyta, kad tokios galėtų atsirasti Sinagogų gatvėje (prie "Lūgnės" viešbučio) bei Bangų gatvėje, šalia "Kultūros fabriko".

Politikai replikavo, kad tokios aikštelės, ko gero, taip ir liks popieriuje, kaip Klaipėdoje jau įprasta. Todėl esą pakaktų įrengti vieną aikštelę Sinagogų gatvėje, o Bangų gatvėje numatytą teritoriją geriau suplanuoti ne tokiems gremėzdiškiems objektams.

"Geriau turėti patvirtintą koncepciją, kurioje toks garažas numatytas, nes tokios minties galima bet kada atsisakyti rengiant tolesnius planavimo dokumentus", - ragino kolegas neskubėti išbraukyti siūlomų vizijų R. Staševičiūtė.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder