Sezono pradžioje prabilo apie antrą kruizinių laivų terminalą

Sezono pradžioje prabilo apie antrą kruizinių laivų terminalą

Vakar Klaipėdoje prasidėjo kruizinių laivų sezonas, būsiantis ilgiausias uosto istorijoje - baigsis spalio 19 d. Laukiame rekordinio - beveik 80 tūkst. - kruizinių turistų skaičiaus. Beje, kadangi kruizams Baltijos jūroje prognozės gana palankios, jau gana rimtai galvojama apie antrą kruizinių laivų terminalą Lietuvos uostamiestyje.

Lietingą antradienio rytą pirmo šio kruizinio sezono laivo "Astoria", kuriam jau 70 metų ir kuris plaukioja su Portugalijos vėliava, keleiviai pasitikti su muzika. Juokauta, kad britams, kurių daugiausia šiame laive, toks oras įprastas dalykas.

479 "Astorios" turistai kruizą pradėjo Londone, o į Klaipėdos uostą atplaukė iš Visbio (Švedija). Apie 200 laivo keleivių vyko į organizuotas ekskursijas po Kuršių neriją, Klaipėdą ir Palangą.

Ekskursijos perkamos gerai

Šį sezoną pirmą kartą į Klaipėdos uostą atplauks net trijų naujų laivybos kompanijų laivai. Kruiziniai laineriai į Klaipėdą užsuks 60 kartų.

Pasak Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorės (KTIC) Romenos Savickienės, kruizinės kompanijos net nenori, kad būtų siūlomas labai platus ekskursijų spektras uoste, nes tada jas labai sunku parduoti laive. Taigi ir šį sezoną lieka tokie pagrindiniai lankomi objektai - be minėtų, ir Ventės ragas, Šilutės regionas, Kretingos vienuolynai.

R. Savickienės teigimu, Klaipėdoje ekskursijos kruizinių laivų keleiviams parduodamos labai gerai. Didžiuosiuose laivuose, kurie atgabena 1 000 ir daugiau keleivių, ekskursijų parduodama 50-60 proc., o tokiuose mažuose kaip "Astoria" - net 80 proc.

Tiems turistams, kurie patys nori susipažinti su miestu, šiemet yra parengti specialūs pasivaikščiojimo po Klaipėdą pėsčiomis maršrutai. Kartu su Visuomenės sveikatos biuru yra sukurti ir dviračių maršrutai po uostamiestį.

Kruizinių laivų turistams rekomenduojama aplankyti Smiltynę, nuvažiuoti į Mažąjį Kaimelį ir Tauralaukį, apsilankyti Botanikos sode. "Šiemet daug dėmesio skiriame Smiltynei, nes norime, kad turistai susipažintų su vieninteliu Klaipėdos turimu UNESCO paveldo objektu", - sakė KTIC vadovė.

Klaipėdos regionui - beveik 2 mln. eurų

Uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas pasidžiaugė, kad Klaipėdoje kruizinis sezonas truks ilgiau nei 5 mėnesius, kad uostamiestis kruizinių laivų turistus pasitinka dviem naujais akcentais - Klaipėdos pilies muziejuje atidaryta istorinė dokumentinė ekspozicija "Muziejus 39/45" ir atsinaujinęs Lietuvos jūrų muziejaus delfinariumas. V. Grubliauskas priminė, kad pernai Klaipėda buvo išskirta kaip patraukliausia turizmo kryptis Lietuvoje. "Miesto "Mėlynojo proveržio" strategijoje turizmui skiriama daug dėmesio ir ypač kruiziniam. Tai didžiulė nauda ne tik miestui, bet ir visam Klaipėdos regionui, nes tradiciškai vienas kruizinio laivo turistas Lietuvos žemėje palieka 50-70 eurų", - sakė meras.

"Džiugu, kad Klaipėdos uoste jau penkerius metus iš eilės kruizinių laivų turistų skaičius didėja. Išlipdami į krantą jie palieka Klaipėdos regionui beveik 2 milijonus eurų. Tie pinigai atitenka smulkiajam ir vidutiniam verslui", - sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

SKAIČIAI. "Astoria" yra mažas kruizinis laivas, jo ilgis - tik 160 metrų. Dabar pasaulyje yra apie 360 kruizinių laivų. Egidijaus Jankausko nuotr.

Pasak jo, Uosto direkcija iš kruizinių laivų negauna tiek pajamų (apie 1,5 proc. - Aut. past.), kad turėtų labai stipriai stengtis, tačiau ji deda nemažai pastangų skatindama kruizinį turizmą, nes yra socialiai atsakinga įmonė, o jis yra labai svarbus ir miestui, ir visam Klaipėdos regionui.

Laivai didėja

"Astoria" yra mažas kruizinis laivas, jo ilgis - tik 160 metrų. Dabar pasaulyje yra apie 360 kruizinių laivų. Šiuo metu dar statoma daugiau kaip 90 naujų ir visi jie bus daugiau kaip 300 metų ilgio. Iki 2025 metų visi jie turėtų būti pastatyti. Tokį naują kruizinį laivą A. Vaitkus palygino su paguldytu Vilniaus televizijos bokštu, t. y. maždaug 25 aukštų pastatu. Uosto direkcijos vadovas pasidžiaugė, kad tokie laivai atplaukia ir į Klaipėdos uostą.

"Baltijos jūroje kruizų daugėja. Jų daugės ir ateityje. Skaičiuojame, kad maždaug 10 metų į priekį bus išlaikytas vidutiniškas apie 8 proc. augimas. Mūsų regionas tampa vis populiaresnis, galbūt ir todėl, kad anksčiau buvo lankomas mažiau. Didžiausi traukos centrai, žinoma, yra Sankt Peterburgas, Helsinkis, Talinas, bet Klaipėda įtraukiama į kruizinio laivo maršrutą. Mes šiandien gana gerai konkuruojame su tokiais didesniais miestais kaip Ryga, Gdanskas", - sakė A. Vaitkus.

Antras - buvusiame "Memelio mieste"

Uosto direkcijos vadovas A. Vaitkus teigė, kad direkcija neatsisakė idėjos pastatyti Klaipėdoje dar vieną kruizinių laivų terminalą. Visai neseniai apie tai kalbėta su Seimo Ekonomikos komiteto pirmininku Rimantu Sinkevičiumi, buvusiu susisiekimo ministru, su jūrinį sektorių kuruojančiu dabartiniu susisiekimo viceministru Pauliumi Martinkumi. Priminsime, kad Uosto direkcija norėtų prie vandens turėti administracinį pastatą.

"Šiandien man ypač džiugu, kad toks žmogus kaip Martinas Gusiatinas, visą gyvenimą praleidęs uoste, ėmėsi iniciatyvos sutvarkyti teritoriją šalia uosto akvatorijos (buvusi AB "Laivitė", vėliau UAB "Memelio miestas", paskui UAB "Litectus III" nuomojama teritorija). Manau, tikrai rasime gerą viso to komplekso sutvarkymo sprendimą", - sakė A. Vaitkus.

Naujam kruiziniam terminalui reikėtų daugiau kaip 200 metrų kranto linijos, kadangi naujieji kruiziniai laineriai bus daugiau kaip 300 metrų ilgio, galintys gabenti daugiau kaip 4 tūkst. keleivių. Pasak A. Vaitkaus, pirsą, kurį sudaro 21 ir 22 krantinės, šiaip ar taip reikia perstatyti. Būdamas ilgesnis jis užstotų akvatoriją, ir ten tada jau būtų galima daryti laivų švartavimo vietas.

A. Vaitkus planuoja susitikti su M. Gusiatinu artimiausiu metu ir aptarti šį klausimą. Jis mano, kad ponas Martinas neprieštaraus tokiai idėjai, nes kruizinių laivų terminalas būtų didelis žmonių traukos objektas buvusioje "Memelio miesto" teritorijoje.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder