Susisiekimo ministro pirmas pokalbis Klaipėdoje su uosto atstovais užsitęsė ilgiau nei planuota. "Mano misija realizuoti tikslus, kurie numatyti strateginėje Vyriausybės programoje. Norėčiau, kad kuo greičiau būtų patvirtintas uosto bendrasis planas, kad visi galėtų realizuoti savo numatytus ilgalaikius siekius", - sakė jis.
Spalio 20 d. vyks Vyriausybės posėdis. Ministras norėtų, kad iškart po jo būtų priimtas vienoks ar kitoks sprendimas. "Dabar mes daug kalbame apie miesto dalykinių sąlygų sąvadą, apie tai, kaip reikėtų tenkinti pagrįstus klaipėdiečių lūkesčius. Manau, ir uosto naudotojų indėlis į gyventojų sąlygų gerinimą turi būti reikšmingas", - kalbėjo ministras ir pridūrė, kad stengiamasi iš to sąvado nieko neatmesti, nebent pridėti.
Klausiamas, ar bus finansuojama Baltijos pr. ir Šilutės pl. sankryža, ministras atsakė: "Nenorėčiau konkretizuoti, bet veikla yra numatoma. Miesto gyventojų reikėtų paklausti, ar jie būtų patenkinti, jeigu miesto centrinę dalį apkrautų padidėję transporto, judančio į Klaipėdos uostą, srautai. Šioje srityje dirbame."
J. Narkevičiaus nuomonė išorinio Klaipėdos uosto atžvilgiu teigiama. "Tai pagrindinė šios dienos tematika. Ties tuo dabar dirbame. Tą klausimą esame aptarę ir su šalies prezidentu Gitanu Nausėda. Turime suvokti, kad uosto bendrojo plano realizavimas nėra trumpalaikis procesas. Šiandien svarbiausia, kad jis būtų patvirtintas. Pirmas etapas - Malkų įlankos gilinimas, nes ten yra laisvų teritorijų, ir uosto vartų rekonstrukcija. Išorinis uostas - jau kitas etapas. Kol padarysime šios dienos darbus, pasiruošime ir naujam etapui. Pasaulio pavyzdžiai rodo, kad uostus stengiamasi plėtoti einant į jūrą. Ministras juokavo, kad iki to laiko jau ir technologijos, ir kainos bus kitokios.
"Šiuo metu visi mūsų darbai nukreipti į tai, kad Klaipėdos uostui nepritrūktų krovinių. Priešingu atveju nebus reikalinga ir uosto plėtra", - sakė J. Narkevičius.
Paklaustas, ar įžvelgia riziką, kad kai kurie kroviniai iš Klaipėdos uosto gali iškeliauti į Latviją, ministras atsakė: "Mes stengiamės vertinti visas rizikas ir norime sudaryti geras sąlygas investuotojams ir uosto naudotojams būti konkurencingiems."
Uosto vadovo klausimas
Ministro teigimu, konkursas dėl uosto vadovo bus paskelbtas netrukus arba iš viso nebus skelbiamas. Šiuo metu laukiama Apeliacinio teismo sprendimo, kurio posėdis turėtų vykti spalio 15 d. Anot ministro, nuo to, koks bus teismo nuosprendis, priklausys tolesnė proceso eiga. Ministras patvirtino, kad su buvusiu Uosto direkcijos vadovu Arvydu Vaitkumi, kuris apskundė teismui savo atleidimą iš vadovo pareigų, kalbėta dėl taikos sutarties. Anot ministro, tačiau taikos sutarties objektas nebuvo rastas, nes A. Vaitkus atleistas nutraukiant darbo santykius ministrui pasinaudojus savo teise. "Dėl to jo reputacija nenukentėjo, jis kaip buvo profesionalas savo srityje taip ir liko", - teigė J. Narkevičius.
J. Narkevičius sakė kalbėjęs su A. Vaitkumi ir kitais klausimais, kartu jie analizavę jo galimybes grįžti į Uosto direkciją. Klausiamas, ar A. Vaitkus gali būti grąžintas į ankstesnes pareigas, ministras atsakė, jog gali, jeigu teismas priims tokį sprendimą.
"Dėl to, kad nėra nuolatinio vadovo, darbas uoste nesustojo. Man darbuotojai išsamiai apibūdino esamą situaciją ir perspektyvas. Matau, kad jie juda gera kryptimi. Žinoma, darbas efektyvesnis, kai yra pastovumas. Jo mes ir sieksime", - aiškino J. Narkevičius.
Rašyti komentarą