Policiją pasiekusi istorija įvyko dar rugsėjo 25 d. Pareigūnams 41 metų klaipėdietė papasakojo, kad jos septyniolikmetė dukra patyrė smurtą.
Moters pasakojimu, nepilnametė dukra ryte važiavo Taikos prospektu 10-ojo maršruto autobuse. Pastarojo vairuotojas sustabdęs autobusą tarp "Kauno" ir "Vėtrungės" stotelių bei priėjęs prie paauglės spyrė jai į koją. Smūgio būta gana stipraus, nes medikai diagnozavo dešinės kojos blauzdos sumušimą. Suaugęs vyras taip neva pasielgė išvydęs, kad mergina važiuoja susikėlusi kojas ant kitos sėdynės.
Klaipėdos autobusų parko Pervežimų skyriaus vadovas Viktoras Piklapis nelabai norėjo komentuoti šios situacijos ir siūlė palaukti tyrimo pabaigos bei teismo. Visgi minėjo, kad autobuso vairuotojas tikina nespyręs mergaitei.
"Vairuotojas pasakojo, kad važiavo dvi mergaitės, susikėlusios kojas ant kitų sėdynių. Jis iš savo kabinos porą kartų mergaites įspėjo dėl netinkamo elgesio, o kai tai nebuvo padaryta, sustabdė autobusą ir priėjęs dar kartą paprašė. Mergaitės nukėlė kojas ir po to iš autobuso išlipo. Mūsų darbuotojas sako, kad jokio konflikto nebuvo, tik gal kiek grubesniu tonu viskas buvo pasakyta", - žurnalistams paaiškino V. Piklapis.
"Kur žmogiškumas?"
Į "Vakarų ekspreso" redakciją vakar kreipėsi dar viena klaipėdietė (vardas ir pavardė redakcijai žinomi. - Autor. past.). Moteris pasakojo, kad spalio 3 d. ryte 8 maršruto autobusu į mokyklą važiavęs jos keturiolikmetis sūnus buvo nepagrįstai išlaipintas iš autobuso.
"Sūnus pasakojo, kad lipdamas į autobusą jis vienoje rankoje laikė elektroninio bilieto kortelę, o kitoje - violončelę. Lipdamas instrumentu netyčia trinktelėjo į kortelę ir ši įskilo. Vaikas galvojo, kad kortelė vis tiek veiks, bet nuskenuoti jos jau nebepavyko. Tai pamatęs autobuso vairuotojas pareikalavo, kad kitoje stotelėje vaikas išliptų lauk", - pasakojo moteris.
KOKYBĖ. Klaipėdietė suabejojo ir dėl elektroninio bilieto kortelės kokybės - ji suskilo trinktelėjus į violončelę. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.
Pasak jos, sūnus paminėjo vairuotojui, kad kortelė jam suskilo ką tik, lipant į autobusą, bet šis nieko nenorėjęs girdėti ir liepė lipti lauk.
"Lijo lietus. Tolokai nuo namų išlaipintas sūnus ėjo pėsčias namo, kad pasiimtų pinigų ir galėtų įsigyti bilietą. Sušlapo, sušalo, ir į mokyklą pavėlavo. Šiandien serga", - piktinosi mama.
Pasak jos, elektroninio bilieto kortelę sūnui buvo nupirkusi rugsėjo pradžioje ir visai neseniai internetu buvo ją papildžiusi.
"Jei vairuotojas turi teisę atlikti kontrolieriaus vaidmenį, tegul tai daro iki galo. Juk galėjo paprašyti, kad vaikas per mobiliuosius duomenis parodytų, kad kortelė tikrai veikianti. Juk pakaktų įvesti kortelės numerį ir būtų matyti, kad ji galiojanti. Pasigedau elementaraus vairuotojo žmogiškumo. Argi tai iš tiesų normalu šitaip mėtyti vaikus iš autobusų? Tai gerai, kad visa tai įvyko netoli namų, o jei tokia pati istorija būtų atsitikusi mieste? Dėl to, kad vairuotojas nesivargina patikrinti realios situacijos, vaikas turėtų per visą miestą pėsčias kulniuoti namo? Pirkdama elektroninio bilieto kortelę aš noriu būti įsitikinusi, kad mano vaikas saugiau nuvažiuos į mokyklą ir grįš namo", - pyko moteris.
Gina vairuotoją
Dar labiau klaipėdietę nustebino UAB Autobusų parko darbuotojų paaiškinimas, kad vairuotojas pasielgė teisingai.
Lygiai tą patį "Vakarų ekspresui" sakė ir Klaipėdos autobusų parko Pervežimų skyriaus vadovas Viktoras Piklapis.
"Vairuotojas atliko viską, kaip nustatyta jo pareigybės instrukcijose. Jo darbas ne tik vairuoti, bet ir tikrinti, įlaipinti keleivius. Klaipėdoje galioja įlaipinimo pro priekines duris tvarka. Joje, be kita ko, pažymėta, kad keleiviai privalo pasižymėti bilietus, tiek elektroninius, tiek popierinius. Mūsų žiniomis, kai vaikas įlipo su perlaužta elektroninio bilieto kortele, kuri negaliojo, vairuotojas pareikalavo, kad arba jis nusipirktų popierinį bilietą, arba išliptų lauk", - vairuotoją gynė V. Piklapis.
Jis sakė telefonu nepilnamečio mamai paaiškinęs, kad vairuotojai neturi kada išsamiai tikrinti situacijos.
"Jie turi grafiką ir turi vairuoti. Vairuotojai nežiūri nei čekių, nei turi galimybės internete patikrinti, ar galioja bilietas, ar ne. Jie tik mato borto kompiuterį - jei užsidega žalia švieselė, vadinasi, bilietas galioja, jei raudona - negalioja. Štai ir viskas", - aiškino V. Piklapis.
"Jei vairuotojas neturi kada išsamiai aiškintis situacijos, tai ir neužkraukite vairuotojui tokios atsakomybės", - neatlyžo klaipėdietė.
Moteriai baisu ir pagalvoti, kas gali nutikti, jei į panašią istoriją būtų patekęs ir toli nuo namų išlaipintas ne keturiolikmetis, o kur kas mažesnis vaikas.
"Taisyklės lieka taisyklėmis, bet ką kalbėti, kai nebėra elementaraus žmogiškumo", - atsiduso moteris.
Per savaitę - vienas du skundai
Gintaras NENIŠKIS, "Klaipėdos keleivinio transporto" direktorius
Vairuotojas tikrai turi teisę neįleisti keleivio arba išlaipinti jį iš transporto priemonės. Jeigu kortelė sugadinta, vairuotojas turi teisę keleivį išlaipinti. Žinoma, turėtų būti ir žmogiškumas. Kita vertus, jei vairuotojas nebūtų išlaipinęs vaiko, vėliau jį važiuojantį galėjo patikrinti kontrolė. Keturiolikmetį jie jau būtų nusivedę į savo kontrolės autobusiuką, galbūt vežę į policijos komisariatą. Nežinau, ar tokia situacija būtų geresnė.
Per savaitę paprastai sulaukiame vieno dviejų skundų dėl vairuotojų elgesio. Gerai, kad dabar yra vaizdo kameros, tad būna lengviau išsiaiškinti, kas teisus. Patirtis rodo, kad, kilus konfliktui, vairuotojai paprastai būna kalti kur kas rečiau nei patys keleiviai. Tenka pripažinti, kad kartais dėl įžūlaus keleivių elgesio vairuotojų nervai neišlaiko, gal ir grubiau ką pasako. Dažniausiai skundžiamasi dėl to, kad vairuotojas pravažiavo stotelę ir nesustojo.
Rašyti komentarą