Liūdnoji statistika. Lėčiau važiuosime - nuo kitų metų rudens.

Per dešimt šių metų mėnesių Lietuvoje autoavarijos žuvo 561 žmogus. Na, o gaisrai padarė nuostolių už daugiau kaip 22 mln. litų

Gaisrai

Iki lapkričio 1 d. Lietuvoje kilo 19 tūkst. 402 gaisrai, gyventojams, įmonėms ir bendrovėms padarę 22 mln. 780 tūkst. litų materialinių nuostolių. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, gaisrų šalyje padaugėjo 82,61 proc., o jų padarytų nuostolių - 22,69 proc., vakar pranešė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentas.
Iki lapkričio gaisruose sudegė ar užduso 173 žmonės (pernai per tą patį laikotarpį - 164), iš jų - 9 vaikai. Lietuvos miestuose žuvo 75 žmonės, kaimuose - 98. 17 žmonių gyvybes gaisrai pasiglemžė Vilniuje, 16 gyventojų žuvo Kaune, 10 - Klaipėdoje, po 7 - Šiauliuose ir Akmenėje.
114 žmonių žuvo dėl neatsargaus elgesio su ugnimi, iš 81 - dėl neatsargaus rūkymo, 17 gyventojų žūties priežastimi buvo netvarkinga elektros įranga, 5 žmonės žuvo dėl netvarkingų krosnių ir dūmtraukių naudojimo, 4 - dėl vaikų išdykavimo su ugnimi.
Gaisrų metu ugniagesiai išgelbėjo 197 žmones, 770 gyvulių ir 433 naminius paukščius, nuo liepsnos apsaugojo 241 autotransporto priemonę. 1 tūkst. 281 kartą ugniagesiai suteikė pagalbą gyventojams buityje, 723 kartus talkino įvairioms spec. tarnyboms, 609 kartus padėjo eismo įvykiuose nukentėjusiems žmonėms. 264 kartus ugniagesiai vyko ieškoti nuskendusių žmonių, ištraukė 199 skenduolius, 19 kartų ugniagesiai gelbėjo skęstančiuosius. 113 kartų ugniagesiai vyko surinkti gyvsidabrio, likvidavo 54 chemines avarijas. Atliekant gelbėjimo darbus ugniagesiai išgelbėjo 360 žmonių, iš jų 79 vaikus.
Per 10 šių metų mėnesių paskirta 3 tūkst. 883 administracinės nuobaudos asmenims, pažeidusiems priešgaisrinės saugos taisyklių ir kitų teisės aktų reikalavimus. Iš pažeidėjų už nuobaudas surinkti 287 tūkst. 34 litai. Dėl kilusių gaisrų iškeltos 579 baudžiamosios bylos.

Avarijos

Lietuvos keliuose per šių metų 10 mėnesių įvyko 5176 autoavarijos, kuriose 561 žmogus žuvo ir 6420 buvo sužalota. Pernai per tą patį laiką įvyko 4924 autoavarijos, jose 571 žmogus žuvo ir 5931 buvo sužalotas. Palyginti su 2001 m. tuo pačiu laikotarpiu, autoavarijų padaugėjo 5,1 proc., žuvo žmonių 1,8 proc. mažiau, o sužalota 8,2 proc. žmonių daugiau.
Lietuvos viešosios policijos Eismo priežiūros tarnyba atkreipia dėmesį į tai, kad rudenį autoavarijose žūsta daugiausia pėstieji ir dviratininkai, o vasarą daugiau nukentėdavo vairuotojų ir keleivių. Daugėja autoavarijų tamsoje. 2002 m. spalio mėnesį autoavarijose žuvo 74 žmonės, tarp jų net 53 (arba 71,6 proc.) žmonių žuvo tamsoje. Kaip rodo praėjusių metų duomenys, lapkritį ir gruodį tamsoje įvyksta dar daugiau avarijų.

Lėčiau važiuosime - nuo kitų metų rudens

Naujų Kelių eismo taisyklių projektas vėl teikiamas svarstyti Vyriausybei - kompromiso dėl esminės taisyklių pataisos, ribojančios greitį iki 50 kilometrų per valandą, neradę ministrai taisyklių svarstymą buvo atidėję, kol bus atlikta gyventojų apklausa.
Palyginti su anksčiau teiktu projektu yra tik dvi pataisos - siūloma, kad naujos Kelių eismo taisyklės įsigaliotų nuo ateinančių metų balandžio 1 dienos, o greitį ribojantis punktas - nuo rugsėjo.
Anot Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus Vigilijaus Sadausko, per šį laiką gyventojai turėtų pamažu apsiprasti su naujomis taisyklėmis.
Projekte siūloma gyvenvietėse visoms transporto priemonėms leisti važiuoti ne didesniu kaip 50 km/h greičiu - šią nuostatą nuspręsta palikti paaiškėjus, kad daugiau kaip pusė apklaustųjų yra už greičio mažinimą iki 50 kilometrų per valandą. Dabar galiojančiose taisyklėse greitis ribojamas iki 60 km/h.
Jaunesnius kaip trejų metų vaikus bus leidžiama vežti ant galinės automobilio sėdynės tik specialiai jų ūgiui ir svoriui pritaikytose sėdynėse. Trejų metų ir vyresnius vaikus, vežant ant galinės automobilio sėdynės, bus leidžiama prisegti suaugusiems skirtu saugos diržu. Jaunesni negu 12 metų vaikai priekinėje automobilio sėdynėje galės važiuoti tik specialioje sėdynėje.
Mokantis vairuoti motociklą vairavimo instruktorius ir mokinys privalės vilkėti liemenes su šviesą atspindiniais elementais ir skiriamuoju ženklu "M" arba "Vairavimo instruktorius".
Pėstiesiems numatomas reikalavimas tamsiu paros metu prie drabužių prisisegti atšvaitus arba neštis šviečiantį žibintą, jeigu jie eina neapšviestu kelkraščiu arba važiuojamosios kelio dalies kraštu.
Nuo balandžio 1 dienos iki lapkričio 1 dienos bus draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis, o nuo lapkričio 10 iki balandžio 1 dienos - draudžiama eksploatuoti transporto priemones, kurių leidžiama maksimali masė ne didesnė kaip 3,5 tonos, su vasarinėmis padangomis.
Projekte siūloma uždrausti vairuojant transporto priemonę naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu naudojantis jomis reikalinga rankų pagalba, išskyrus tuos atvejus, kai mobiliuoju telefonu kalbama automobilyje išjungus variklį.
Siekiant sudrausminti mopedų vairuotojus, jie privalės su savimi turėti mokymo įstaigos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad vairuotojas moka eismo taisykles. Vairuotojai taip pat privalės mokėti suteikti pirmąją medicinos pagalbą.
Tikimasi, kad patvirtinus naujas eismo taisykles sumažės avaringumas, žus ir bus sužeidžiama mažiau žmonių. Taisyklės taip pat turėtų padėti eismo dalyviams geriau prisitaikyti prie sudėtingų šiandienos eismo sąlygų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder