Anot festivalio prodiuserės Jurgos Sutkutės, rengėjai nepraleis progos suteikti naujojo uostamiesčio kūrybinių industrijų centro atidarymui svarų mados akcentą: pagrindinis festivalio IKRA MADA tikslas – skatinti bei telkti mados industriją Vakarų Lietuvoje, o mada neatsiejama nuo naujovių.
„Tikimės, kad „Kultūros fabrike“ bus puoselėjama daugelis kūrybinės veiklos sričių, o tarp jų – ir mūsų propaguojama, – teigė renginio sumanytoja. – Argi nebūtų dėsninga, jeigu po kurio laiko IKRA MADA savaitgalis virstų visa mados savaite?“
Iniciatyvos rengti mados šventę Vakarų Lietuvoje autorė kūrybinių pajėgų atsako sulaukia ne tik festivalio organizavimo karštymečiu – į J. Sutkutės elektroninį paštą visus metus reguliariai keliauja jaunų dizainerių bei mados šou modeliais norinčių tapti klaipėdiečių žinutės bei užklausos.
Iki šiol rengtas pavasarį, šiemet festivalis IKRA MADA turėjo keisti laiką – uostamiestyje užsidarius tokio pobūdžio renginiams tikusiam menų dokui, organizatoriams teko luktelėti, kol duris atvers naujasis „Kultūros fabrikas“.
„Skelbdami renginį artėjant, kviečiame lankytojus pažymėti Klaipėdos mados savaitgalį kalendoriuose, o kūrėjus bei modelius – pranešti apie save bei pageidavimą dalyvauti festivalyje“, – teigė J. Sutkutė, šiuo metu dėliojanti mados šou, kurio metu savo sukurtas kolekcijas pristatys jauni inovatyvūs Lietuvos bei kaimyninių šalių dizaineriai, scenarijų.
Augančio festivalio IKRA MADA organizatorių komanda sulaukė solidaus pastiprinimo. Pernai jame savo sukurtų drabužių kolekciją pristačiusi jauna dizainerė bei mados teoretikė Asta Labžentytė šiemet sumanė praturtinti programą naujovėmis. Be kita ko, ji rengia mados seminarų ciklą bei parodą „Mados sistema“.
Įkvėpta žinomo filosofo bei mados teorijos guru Rolando Bartheso knygos „Fashion System“, klaipėdietė siekia nepaviršutiniškai atskleisti daugialypį mados industrijos pobūdį ir dinamiškoje ekspozicijoje pristatyti mados gamybos, sklaidos bei vartojimo sektorius.
„Mada nėra viena neapčiuopiama tendencijų nuojauta. Tai – ir struktūra, aprėpianti platų kūrybinių industrijų lauką, įtraukdama konkrečias jos sritis: mados dizainą, iliustraciją, fotografiją, leidybą, gamybą, technologijas, inovacijas, sklaidą, reklamą bei daugelį kitų, – teigė A. Labžentytė. – Kviečiu pažinti šio savito pasaulio principus, kad geriau suprastume, kas formuoja mūsų skonį, pirkimo įpročius, kas veda į priekį prekinius ženklus, kokie ryšiai sieja aukštąją bei gatvės madą.“
Šiemetinė IKRA MADA ne tik stebins akį, bet ir kerės uoslę – tuo pasirūpins Aisčio Mickevičiaus įkurtas pirmasis lietuviškas autorinės nišinės parfumerijos prekės ženklas „FUMparFUM“, kviesiantis į kvepalų dirbtuves. „FUMparFUM“ atstovė Edita Vigelytė taip pat kuruoja ir mados šou modelių atranką bei parengiamuosius mini kursus – klaipėdietė, pati dirbusi bei kitus mokiusi manekenių amato, pasirengusi dalytis žiniomis su naujokėmis ir naujokais.
„Iš patirties žinau, kad mados renginys prašosi kruopštaus pasirengimo – ne tik dizainerių, bet ir modelių. Klaipėdoje gausu gražių žmonių, tačiau tam, kad ant podiumo jie prilygtų profesionalams, turime padirbėti iš anksto“, – teigė viena iš festivalio koordinatorių.
Festivalį remia Lietuvos kultūros taryba ir Klaipėdos miesto savivaldybė.
Dizainerių bei modelių registracija – www.ikramada.lt. Aktualiausia informacija – IKRA MADA profilyje socialiniame tinkle „Facebook“: https://www.facebook.com/mada.ikra.
Rašyti komentarą