Eglė KVEDARAITĖ:
- Jeigu televizijos laidose apie sveikatą kalba specialistai, tai yra gerai, bet dažnai laidos, susijusios su sveikata, per daug tendencingai reklamuoja vienus ar kitus vaistus. Atrodo, kad laidos tikslas būna ne papasakoti apie ligą, o pareklamuoti tam tikrus produktus ar papildus.
Informacija, aišku, yra naudinga, tik neturėtų būti liga siejama su reklama. Jeigu jau kalbama apie ligą, informaciją ligoniams, ji turėtų būti pateikta kaip informacija, o ne kaip reklama. Televizija vis dėlto koncentruojasi daugiau į komerciją. Akcentuojama tai, kas yra susiję su papildais, vaistais. Papasakojama taip, kad žiūrovui susidarytų įspūdis, jog jam būtinai to vaisto reikia.
Trūksta išsamesnės informacijos. Žmogui būtų naudingiausia sužinoti tai, kokia pagalba jam priklauso iš valstybinių institucijų, nes daugelis žmonių nežino nei į ką kreiptis, nei kokią reabilitaciją, procedūras ar paslaugas gali gauti. Valstybinių institucijų darbuotojai galėtų pristatyti naujoves.
Dar vertinga būtų informacija apie tai, kaip gyventi, kaip prisitaikyti savo aplinką, kaip gyventi su liga, ką turi žinoti artimieji, kaip elgtis astmos priepuolio metu, kur keliauti, kaip keliauti, ko geriau nedaryti, o ką patartina daryti.
Iš tiesų informacijos, praktinių žinių reikia. Aišku, daug jos yra internete, žiniasklaidoje, bet tokios koncentruotos ir konkrečios nėra, žmogus vis tiek turi ją susirankioti. Norėtųsi tokio plano, aptarimo nuo pirmo žingsnio, kaip žmogui, sergančia viena ar kita liga, susitvarkyti savo gyvenimą.
Astma nėra užkrečiama liga, ji visuomenei nepavojinga, bet paaugliai, sergantys ja, kartais patiria bendraamžių pašaipas. Vėliau ieškant darbo susiduriama su nepatikliu darbdavių žvilgsniu. Darbdaviai, sužinoję, kad žmogus turi chronišką ligą, jo nenori priimti, geriau renkasi sveikesnį. Ir apie tai vertėtų pakalbėti.
Parengta pagal priedą „TV publika“
Rašyti komentarą