Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pristato 6 įdomybes apie „Instagram“ tinklą ir jo vartotojus.
1. Pradžia: kas bendro tarp „Instagram“ ir „Foursquare“?
Pirmasis „Instagram“ prototipas vadinosi „Burbn“ ir buvo skirtas vartotojams dalintis savo realiu laiku lankomų vietų žymėmis su draugais. Tačiau platformos kūrėjai Kevin Systrom ir Mike Krieger greitai suprato, jog jų produktas pradeda priminti rinkoje tuo metu jau įsitvirtinusią programą „Foursquare“ ir nusprendė daugiau dėmesio skirti mobiliajai fotografijai.
Beje, iš pradžių kasdienėmis akimirkomis dalintis skirtą tinklą norėta pavadinti „Codename“, tačiau prieš pat paleidžiant jį į rinką, platforma buvo pervadinta į originalųjį „Instagram“. Šis pavadinimas buvo sudarytas sujungus du terminus – „Instant camera“ (liet. momentinis fotoaparatas) ir „Telegram“ (liet. telegrama).
2. Netobula pirmoji nuotrauka
Pirmąją nuotrauką į „Instagram“, keliais mėnesiais anksčiau nei ši platforma pradėjo veikti oficialiai, įkėlė vienas iš tinklo įkūrėjų K. Systrom. Šis kadras buvo papildytas užrašu „test“ (liet. testas, bandymas) ir redaguotas su iki šiol egzistuojančiu filtru „X-PRO2“.
Nuotraukoje matyti auksaspalvis retriveris, nufotografuotas Todos Santos miestelyje, Meksikoje, šalia tako užkandinės „Tacos Chilakos“, ir... netyčia į kadrą patekusi K. Systrom merginos pėda. Vėliau „Instagram“ įkūrėjas teigė, kad jei būtų žinojęs, jog šis kadras taps istoriniu, jį fotografuodamas būtų pasistengęs labiau.
Minėtą nuotrauką galite pamatyti čia: https://www.instagram.com/p/C/?utm_source=ig_embed
3. „Instagram“ ir skaičiai
Skaičiuojama, kad 90 proc. visų „Instagram“ vartotojų sudaro žmonės iki 35-erių metų, tuo tarpu aktyviausi jų yra 18–24 metų amžiaus. Nustatyta, kad vidutiniškai vartotojai šiame socialiniame tinkle praleidžia apie 53 min. per dieną, o tai – tik 5 min. mažiau nei vidutiniškai praleidžiama „Facebook“.
Į „Instagram“ kiekvieną dieną yra įkeliama daugiau nei 100 mln. nuotraukų, o jos surenka daugiau nei 3,5 mlrd. „patinka“ paspaudimų. Didelę jų dalį surenka vadinamieji influenceriai, kurių – vis daugėja. „Influencer DB“ atlikto tyrimo duomenimis, anketos, turinčios daugiau nei 15 tūkst. sekėjų, sudaro net 39 proc. visų „Instagram“ paskyrų skaičiaus.
4. Meilė, pica ir Londonas
Daugelis „Instagram“ vartotojų, siekdami didesnio pasiekiamumo ir kitų vartotojų įsitraukimo, naudoja įvairias grotažymes. Šiais metais populiariausių grotažymių dešimtukas yra: #love, #instagood, #photooftheday, #fashion, #beautiful, #happy, #cute, #tbt , #like4like ir #followme.
Tuo tarpu dažniausiai „Instagram“ tinkle šiemet fotografuojamas maistas buvo pica, mėsainiai, sušiai, didkepsniai ir prancūziški migdoliniai pyragaičiai „Macarons“. Egzistuoja ir „instagramiškiausi“ pasaulio miestai. Tokiais jau keletą metų iš eilės yra tituluojami ir daugiausiai grotažymių sulaukia Londonas, Paryžius, Niujorkas, Dubajus ir Stambulas.
5. Populiariausių „Instagram“ nuotraukų TOP 3
2019 m. populiariausios ir daugiausiai „like“ paspaudimų (daugiau nei 53,8 mln.) surinkusios nuotraukos visame „Instagram“ tinkle titulą turi... kiaušinis. Jo nuotrauka buvo įkelta kaip iššūkis visiems „Instagram“ vartotojams drauge siekti pasaulio rekordo ir „patinka“ skaičiumi aplenkti tuo metu pirmavusią JAV įžymybės Kylie Jenner ir jos naujagimės dukros nuotrauką.
Beje, minėta K. Jenner žinutė šiuo metu patenka į antrąją populiariausių „Instagram“ nuotraukų vietą – ji yra surinkusi daugiau nei 18,6 mln. paspaudimų „patinka“. Tuo tarpu trečiąją vietą užima paskutinioji šiame tinkle reperio „XXXTentacion“ publikuota žinutė prieš jo mirtį 2018 m birželį.
Išvyskite populiariausias „Instagram“ nuotraukos:
1 vieta: https://www.instagram.com/p/BsOGulcndj-/
2 vieta: https://www.instagram.com/p/Be3rTNplCHf/?utm_source=ig_embed
3 vieta: https://www.instagram.com/p/Bi-hISIghYe/?utm_source=ig_embed
6. Sekamiausios „Instagram“ paskyros
Populiariausios „Instagram“ paskyros turi milijonus sekėjų. Įdomu tai, jog jų daugiausiai turi paties „Instagram“ tinklo profilis (314 mln. sekėjų), antroje vietoje – futbolininkas Christiano Ronaldas (185 mln.), trečioje – dainininkė Ariana Grande (165 mln.), ketvirtoje – aktorius Dwayne Johnsonas (158 mln.), o penktoje – Selena Gomez (157 mln.).
Savo sekėjų bazę augina ne tik įžymybės, bet ir įvairūs prekių ženklai. Populiariausių penketuke dominuoja mados ir grožio rinkos atstovai: „Nike“ (93,5 mln. sekėjų), „Victoria‘s Secret“ (68,8 mln.), „Huda Beauty“ (39,3 mln.), „Gucci“ (37 mln.) ir „Chanel“ (36,9 mln.).
Rašyti komentarą