Šarlatanė nusitaikė į patiklius tėvus

Šarlatanė nusitaikė į patiklius tėvus

Sumoki 3 eurus ir jums į pagalbą atskuba antgamtinės galios. Toks gundantis pasiūlymas pasirodė vienoje "Facebook" klaipėdiečių grupėje. Magišką verslą prasukti mėginanti moteris siūlo apyrankes, kurios apsaugo vaikus "nuo blogų akių".

"Pagaliau neprimatantiems sukurtos apyrankės, kurios padės sutvarkyti blogas akis", - ironizavo šį skelbimą išvydę internautai.

Klaipėdos psichikos sveikatos centro psichologas Mykolas Ridikas įsitikinęs - žmonės sunkiomis ir kritinėmis situacijomis tiki stebuklais, o tai susiję ir su vaikystės patirtimi: "Esame užaugę girdėdami stebuklingas pasakas, kuriose viskas vyksta pagal mūsų norus."

"Vakarų ekspresas" susisiekė su "magiškas" apyrankes pardavinėjančia moterimi ir išsiaiškino daugiau šio verslo, į pagalbą pasitelkinčio antgamtines galias, detalių.

"Apsaugo nuo nužiūrėjimo, kad joks piktas žmogus <...> nepalinkėtų blogo", - patikslino "verslininkė" ir pridūrė, kad vienos apyrankės kaina siekia 3 eurus.

Be to, ji prasitarė, kad apyrankės šventintos Izraelyje. "Gal galite pateikti įrodymą, ar kokią fotografiją, kad jas tikrai pašventino Izraelyje?" - pasiteiravau "geradarės". Tačiau nuotraukos, deja, nesulaukiau. "O kas jūs toks, kad aš įrodinėčiau?" - rėžė burtininkų užtarėja.

Savo akimis šventinimo nemačiau, tad pasiūlymas nesugundė. Tačiau kodėl žmonės tai perka?

Anot psichologo M. Ridiko, vaikystėje žmogus išmoksta, kad jei ko nors nori, dažniausiai gauna. Štai vaikas užsiožiuoja negavęs skanėsto ir dalis tėvų duoda saldainių.

Anot M. Ridiko, net ir suaugusio žmogaus pasąmonėje tokia patirtis išlieka ir lemia, kad kartais pradedame tikėti stebuklais - neva norai pildosi.

Psichologas pabrėžė, kad panašiu mąstymu kartais vadovaujasi ir žmonės, susidūrę su sveikatos problemomis.

KOMENTARAS

Žilvita TAMUŠAUSKIENĖ, psichologė
Žmonėms, turintiems regos problemų, tai (apyrankės. - Aut. past.) lengvai prieinama. Gydytojų konsultacijos trunka, gydymas - taip pat. Gali būti, kad reikia lazerinės operacijos arba akinių. Kai kuriems žmonėms jie nepatinka. O čia atėjai ir nusipirkai. Suveikia placebo efektas. Mes visi norime būti sveiki ir gražūs. <...> Be to, skelbimo tekstas yra rinkodariškas, jame nerašoma, kad reikia nešioti savaitę ar mėnesį. Tad žmogus nori, kad jo vaikas gerai matytų, bet nežino, kada bus poveikis. Pardavėjai išsisuka. Jie nepažada to iki galo, kad gerai vaikas matys.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder