Tokią frazę teko girdėti ne iš vieno dviratininko, paskubomis įsigijusio pigią dviratę transporto priemonę iš "antrų rankų" ar prekybos centre.
Didžiųjų prekybos centrų atstovai tikina skundų dėl pas juos pirktų dviračių sulaukiantys itin retai.
"Nė vienas nėra apsaugotas, kad dviratis, ypač jei netinkamai naudojamas, gali sugesti - nesvarbu, ar jis pirktas prekybos centre, ar specializuotoje parduotuvėje. Tačiau priekaištų, kad mūsų prekės nekokybiškos, neteko girdėti. Sunkmečiu žmonėms svarbi dviračio, kaip, beje ir kitų prekių, kaina, todėl žmonės renkasi pigesnius, nors ir mažiau patvarius dviračius: Klaipėdoje populiariausi kainuojantys iki 300 litų. Tačiau pas mus galima rasti ir profesionalių sportinių dviračių, kurių kaina - per tūkstantį litų", - pasakojo R. Saulytė.
Vienos uostamiesčio dviračių parduotuvės vadybininkas Rytis Paulikaitis patvirtino, jog kai kurių brangesnės grupės dviračių kaina ir kokybė tiek prekybos centruose, tiek specializuotose parduotuvėse - vienoda. Tačiau tikino, esą pirkdamas dviratį specializuotoje parduotuvėje žmogus išvengia papildomų rūpesčių.
"Ar prekybos centre jums iš karto suruoš dviratį kelionei? Ne, jį atiduos tokį, koks stovi. Tačiau kiekvieną dviratį reikia suvaržyti, patikrinti visus varžtus, pripūsti padangas. Pasitaiko ir gamyklinio broko, o jei dviratis pigus - net labai dažnai. Aišku, prekybininkai duoda knygutę su instrukcija, kaip dviratį sureguliuoti, bet kaip tu tai padarysi - tavo paties reikalas. Iš specializuotos parduotuvės neparuoštas dviratis niekada neišvažiuos", - pažymėjo pokalbininkas.
Šykštus moka du kartus
Anot R. Paulikaičio, specializuotos parduotuvės vengia prekiauti pigiais dviračiais, nes jie esą trumpalaikiai.
"Pastebėjome, kad gerai prižiūrimi brangesni dviračiai beveik negenda, o dažniausiai mūsų meistrų pagalbos ieško pigiais dviračiais prekybos centruose susigundę klaipėdiečiai. Prekybos centrai gali sau leisti prekiauti pigiais dviračiais nesibaimindami dėl įvaizdžio - žmonės vis tiek ten eis duonos pirkti. Mes prisiimame visą atsakomybę už dviračio kokybę - teikiame garantinę ir pogarantinę priežiūrą, tad prekiaudami nekokybiškomis prekėmis tik prisidarytume problemų" - teigė R. Paulikaitis.
Pokalbininkas pažymėjo, kad dažniausiai genda pigios perjungimo, ratų sistemos. Esą neretai pasitaiko ir gamyklinio rėmų broko, ypač dviračių su pigesniais amortizatoriais.
Anot jo, kartais žmonės keičia detales, investuoja papildomai pinigų ir pasidaro normalų dviratį. Tačiau neretai nieko patobulinti esą neįmanoma. "Ant pigaus rėmo nebūna jokių vietų tvirtinimams. O jei detalė išėjo iš rikiuotės, antrąkart gali dėti tik tokio pat lygio, silpnas detales. Tad galų gale susinervinę žmonės perka naują dviratį", - pasakojo R. Paulikaitis.
Pokalbininkas įsitikinęs, kad papildomų išlaidų neišvengia ir žmonės, perkantys dviračius pagal skelbimus.
"Labai dažnai ateina žmonės "nusvilę". Nusiperka netgi vogtų dviračių, parvežtų, pavyzdžiui, iš Vokietijos. Beje, nežinau, kiek laiko tai dar tęsis Lietuvoje, bet, man regis, tuo turėtų užsiimti tam tikros instancijos, nes lietuvaičiai su dviračių vagystėmis labai gadina įvaizdį kitose šalyse", - kalbėjo R. Paulikaitis.
Kaip išsirinkti tinkamą dviratį
Anot pokalbininko, dviratis - rimta transporto priemonė, tad ir jam pasirinkti reikia skirti laiko.
"Žmonės ateina daugmaž žinodami ko nori, bet neretai prisirinkę ir klaidinančios informacijos. Visų pirma reikia užduoti sau klausimą - kur važinėsiu, kiek važinėsiu. Kai žinome, kokio dviračio tipo žmogus nori, tada žiūrime, koks jo ūgis, svoris, ar reikia dviračio tvirtesniais ratais, tvirtesnėmis ašimis, žodžiu, kiekvienam reikia parinkti individualiai", - pataria pokalbininkas.
Pasak R. Paulikaičio, dauguma klaipėdiečių renkasi dviračius, skirtus važinėti lygiais keliais, ilgoms distancijoms.
"Didžiulę įtaką padarė atsiradęs dviračių takas į Palangą. Po to išaugo ne tik dviračių pardavimas. Viena iš būtinybių tapo vaikiškos kėdutės bei kelioniniai krepšiai: ypač juos perka tie, kurie dviračiais keliauja tolėliau - iki Nidos ar Palangos. žmonės nori patogiai susidėti savo mantą, pritvirtinti prie dviračio, kad netektų vilkti ant kupros. Kėdutes tėvai renkasi tikrai ne pačias pigiausias, o tokias, kad vaikui būtų patogu, kad atlenkus atlošą mažylis galėtų atsigulti ar net pamiegoti", - pasakojo pokalbininkas.
Anot jo, krosui, pasivažinėjimui miško takeliais, klaipėdiečiai perka vadinamuosius kalnų dviračius - jie puikiai tinka mėgstantiems agresyvesnį pasivažinėjimą.
"Nusileidimams nuo kalnų dviračių mes neturime, nes jie - dar kitokie: dar patvaresni, aišku - ir brangesni, tačiau ir kalnų pas mus nėra", - šypsojosi pokalbininkas.
Vadinamieji paauglių, jaunimo dviračiai BMX, su kuriais atliekami įvairūs triukai, uostamiestyje, anot R. Paulikaičio, nėra populiarūs.
"Neseniai grįžau iš Filadelfijos, tai ten tokiais dviračiais važinėjančiųjų - daugybė, nes yra pilna jaunimui skirtų specialių aikštelių, parkų. Mūsų valdžia vaikų užimtumui neskiria per daug dėmesio, tad ir BMX dviratukus perka tik tie, kurie pamatę per televiziją jais susižavi. Bet žinau, kad net ir tuos, kurie jais važinėjasi, suaugusieji veja nuo šaligatvių, stumdo - žodžiu, mieste vykdoma keistoka politika jų atžvilgiu", - apgailestavo pokalbininkas.
Nuomos pasiūla - maža
Deja, dviračių nuomos pasirinkimas uostamiestyje - labai skurdus.
Klaipėdos miesto savivaldybės Licencijų, leidimų ir vartotojų teisių apsaugos skyriaus vedėjo pavaduotojas Rimantas Armonas teigė, jog šiuo metu Klaipėdoje yra išduotas tik vienas leidimas nuomoti dviračius viešosiose miesto vietose.
"Neseniai išdavėme leidimą nuomoti dviračius vasaros koncertų estrados prieigose. Gal norinčiųjų teikti šias paslaugas atsiras daugiau, nes dar tik vasaros pradžia, ir oras kol kas buvo nepalankus šiam verslui. Praeitais metais, kiek pamenu, buvome išdavę du leidimus, vieną iš jų - dviračių nuomai Smiltynėje", - sakė R. Armonas.
Kelis dviračius klaipėdiečiai ar miesto svečiai gali išsinuomoti Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centre.
"Nesame dviračių nuomos centras - turime tik 6 dviratukus. Didesnei grupei žmonių jų neužtenka - tada siunčiame pas kolegas - į viešąją įstaigą "Du ratai". Jie turi didžiulį dviračių garažą su visu papildomu inventoriumi", - informavo Turizmo ir kultūros informacijos centro atstovas Artūras Petrauskas.
Įstaigos "Du ratai" vadovas Saulius Ružinskas pasidžiaugė, kad šiais metais senamiestyje pavyko atidaryti naują dviračių nuomos punktą.
"Anksčiau nuomodavome iš sandėlio, o dabar esame labiau matomi. Nuomojame dviračius net tik parai. Būna, kad išsinuomoja žmonės ir dvidešimčiai dienų, pavyzdžiui, važiuoja iš Klaipėdos į Taliną. Kaip ir automobilį, dviratį pas mus galima išsinuomoti kelionei į vieną pusę. Teikiame tokią paslaugą kaip dviračio paėmimas Taline arba Rygoje. Netrukus pradėsime rengti ekskursijas į Smiltynę", - informavo jis.
Patarimas
Įsigijusius dviratį uostamiesčio policija ragina ne tik pasirūpinti užraktais, nepalikti dviračio be priežiūros, bet ir nieko nelaukus registruoti dviratę transporto priemonę teritoriniame policijos komisariate - su dviračio dokumentais reikėtų kreiptis į nepilnamečių reikalų pareigūnes. Pasak komisariato atstovų, pastaruoju metu Klaipėdoje iki 4 žmonių per parą netenka savo dviračių, ypač dažnai nuo ilgapirščių nukenčia vaikai. Registruojant dviratį jis pažymimas specialiu lipduku, todėl pavogtą transporto priemonę lengviau surasti.
Rašyti komentarą