„Greta šviesių, vasariškai gaivių spalvų populiarumo šiemet nepraranda klasikinė raudona, ryški fuksijos spalva. Vis tik išskirti vieną spalvą favoritę yra gana sunku. Spalvos pasirinkimas yra labai individualus reikalas. Moterys ieško to, kas dera prie veido, plaukų ir odos spalvos. Pavyzdžiui, gana pretenzinga spalva yra geltona. Daugelis moterų jos prisibijo, tačiau kurioms tinka – geltonus drabužius perka labai noriai ir atrodo labai skoningai pasipuošusios“, – sako bendrovės „Baltika Lietuva“, valdančios „Monton”, „Baltman”, „Mosaic” ir „Ivo Nikkolo” parduotuves, rinkodaros vadovė Alina Kemežienė.
Kaip Lietuvoje nepopuliarią ji išskiria alyvinę spalvą.
„Net ir tada, kai prieš keletą sezonų ji buvo pati madingiausia sezono spalva, alyvinės spalvos drabužių lietuvės neskubėjo pirkti. Ši spalva retai kam tinka. Tradiciškai vasarą krinta susidomėjimas tamsiomis spalvomis – mėlyna, juoda. Šios spalvos turi išlaukti savo laiko – rudenį jos greičiausiai vėl keliaus į populiarumo viršūnes“, – teigia A. Kemežienė.
Svarbios ne tik spalvos, bet ir tekstūra
Nors vasarą sugrįžtama prie šviesesnių ir ryškesnių spalvų drabužių modelių, tačiau mūsų šalies pirkėjai nemažai dėmesio kreipia į tai, kokia yra audinio tekstūra, drabužio kirpimas – tai leidžia susikurti individualų asmeninį stilių ir atrodyti išskirtinai.
„Norėdami atrodyti madingai ir šiuolaikiškai, pirkėjai didelį dėmesį skiria ne tik spalvai, bet ir medžiagų tekstūrai bei kirpimams. Pusiau skaidrūs, pastelinės spalvos marškiniai ar švelnus megztinis su skylutėmis bei dailia iškirpte – puikus vasaros akcentas. Šiemetinės vasaros kolekcijoje iškirptės yra labai svarbios, ypač nugaroje. Jos pabrėžia pečius ir liekną kaklą“, – sako prekės ženklams „Reserved“, „House“ „Mohito“, „Cropp“, „Sinsay“ atstovaujančios įmonės „LPP Lithuania“ generalinė direktorė Irina Gromova.
Jos teigimu, šviesus, satino blizgesio turintis švarkas, pabrėžiantis liemenį, kartu su tos pačios medžiagos kelnėmis yra puikus derinys, kuris visuomet atrodys tobulai. Šią tendenciją galima paįvairinti džinsiniais marškiniais ir minimaliai platėjančiomis kelnėmis.
A. Kemežienė atkreipia dėmesį, jog spalva yra svarbus, bet individualus kriterijus. Kur kas universalesnis kriterijus renkantis drabužį – audinio sudėtis.
„Čia daugiau „visuotinio sutarimo“. Moterys nori, kad sudėtyje būtų kuo daugiau natūralaus pluošto. Vasarą ypač išauga lininių, šilkinių, medvilnės audinių poreikis“, – sako A. Kemežienė.
Mažiau impulsyvumo, daugiau planavimo
Pokarantininis laikotarpis pakoregavo ir pirkėjų elgesį renkantis vasarinę aprangą. Didžiausius Lietuvoje prekybos ir pramogų centrus valdančios įmonės „Akropolis Group“ komunikacijos departamento vadovas Dominykas Mertinas sako, kad vartotojai apsipirkimus planuoja kruopščiau nei anksčiau, apgalvoja poreikius, dažniau pasiruošia pirkinių sąrašus. Todėl vidutinis pirkinių krepšelis Vilniaus, Kauno ir Šiaulių „Akropoliuose“, palyginti su „ikikarantininiu“ periodu, išaugo kone penktadaliu.
Dėl susiklosčiusios situacijos nemaža dalis šalies gyventojų nusiteikė, kad ilgų kelionių šią vasarą nebus ir teks atostogauti Lietuvoje arba nuo jos pernelyg nenutolstant. Tai irgi koreguoja aprangos pasirinkimo kriterijus.
„Pastebime, kad šiemet daugiau dėmesio skiriama drabužių universalumui – idealiu atveju, drabužis turėtų tikti ir darbui, ir pasipuošti. Taip pat labiau žiūrima, ar naujasis pirkinys derės su jau turimais drabužiais. Palyginti su ankstesniais metais kiek mažiau domimasi išskirtinai atostogoms skirtais drabužiais. Tai galima paaiškinti tuo, kad šią vasarą masiškai nevažiuojame į užsienio kurortus, o lietuviškas pajūris mums kaip namai“, – sako „Baltika Lietuva“ rinkodaros vadovė A. Kemežienė.
Rašyti komentarą