Atplaukė ilgiausias ligi šiol Klaipėdoje buvęs laivas.

Praėjusį šeštadienį, balandžio 12 d., apie 19 val., prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto vartų pasirodė 269 m ilgio tanklaivis "Marble". Uosto kapitono pavaduotojo Ričardo Lučkos teigimu, tai ilgiausias per visą Klaipėdos uosto istoriją į jį atplaukęs laivas. Iki uosto įplaukos kanalo rekonstrukcijos tokie laivai į Klaipėdą atplaukti negalėjo.
"Marble" - ilgiausias laivas, kokį gali priimti mūsų uostas. Specialistai sako, jog ilgesnio laivo jau nebūtų galima apsukti. Beje, visi tanklaiviai prieš švartuojant juos prie krantinių yra apsukami ir saugumo sumetimais, kad išlikus kokiam nors pavojui uoste jie galėtų kuo greičiau išplaukti. Kol "Marble" buvo pasuktas ir prišvartuotas prie 2-osios krantinės AB "Klaipėdos nafta" praėjo beveik trys valandos - prišvartuotas tik 22 val.
Tanklaivis "Marble" plaukioja su Bahamų salų vėliava. Komercinis laivo operatorius - Didžiosios Britanijos kompanija "V Ships". Tanklaivio įgula - 29 nariai: tarp jų laivo kapitonas iš Australijos, du rusai, o kiti įgulos nariai - indai ir filipiniečiai.
Į Klaipėdą tanklaivis atplaukė iš Vokietijos Vilhelmshafeno uosto. Į "Marble" AB "Klaipėdos nafta" bus perpilta apie 92 tūkst. tonų mazuto. Iki šiol "Klaipėdos nafta" į vieną laivą daugiausia buvo perpylusi 86 tūkst. tonų naftos produktų. Tanklaivį agentuojančios kompanijos UAB "Compass Tranzit Klaipėda" agento teigimu, "Marble" buvo pradėtas krauti šeštadienį vidurnaktį. Iš Klaipėdos šis tanklaivis turėtų išplaukti šiandien apie 17 val. Jis dar plauks į Ventspilį papildyti krovinio. Latvijos uoste į šį tanklaivį dar turėtų būti perpilta apie 23 tūkst. tonų mazuto, o tada jis jį išplukdys į Singapūrą.
2002 m. pabaigoje atlikus Klaipėdos uosto įplaukos kanalo rekonstrukciją ir išgilinus jį iki 14,5 m. uostas gali priimti didžiuosius "Panamax" tipo laivus. Klaipėdos uosto kapitonas Viktoras Lukoševičius Jūrų informacijos centrui sakė, kad tokio laivo kaip "Marble" priėmimą Klaipėdos uoste riboja apsisukimo baseinas.
Priimant didesnius nei 200 m ilgio ir 10,5 m grimzlės laivus didelis dėmesys skiriamas meteorologinėms sąlygoms. Tokie laivai priimami Klaipėdoje tik šviesiu paros metu ir esant ne didesniam nei 10 m/s vėjo greičiui. Kuo didesnis laivas, tuo daugiau atsargumo priemonių imamasi, tuo daugiau vilkikų reikia laivui prišvartuoti. Be to, tenka atsižvelgti į vandens srovių kryptį ir stiprumą. "Kuo didesnis laivas, tuo sunkiau jį valdyti, reikia daugiau laiko tam, kad laivas atsilieptų į duodamą komandą", - sako Viktoras Lukoševičius.
Didesnius nei 200 m ilgio ir 10,5 m grimzlės laivus Klaipėdos uostas pradėjo priimti tik pernai metų pabaigoje. "Panamax" tipo laivai kol kas gali būti švartuojami prie AB "Klaipėdos nafta", UAB Krovinių terminalo ir AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) krantinių.
Jūrų informacijos centras informuoja, jog nuo 2002 m. spalio iki 2003 m. balandžio mėnesio į Klaipėdos uostą atplaukė 55 laivai, kurių ilgis didesnis nei 200 m, o grimzlė - didesnė nei 10,5 m. Į tuos 55 laivus perkrauta daugiau kaip 2 mln. tonų krovinių.
AB "Klaipėdos nafta" per tris šių metų mėnesius perpylė 1,8 mln. tonų naftos produktų. Kovo mėnesį perpilta 681,6 tūkst. t, o per dvi balandžio mėnesio savaites - apie 224 tūkst. tonų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder