Sekmadienį Klaipėdos uostą turėtų pasiekti naujas AB DFDS LISCO keltas "LISCO Maxima". Tai bus didžiausias laivas, kada nors plaukęs su Lietuvos vėliava, ir penktasis iš aštuonių Europoje esančių tokio tipo keltų.
Keltą apie 12 mėnesių statė Italijos bendrovė "Nuovi Cantieri Apuania S. p. A.". Pirmasis šio laivo modelis sukurtas vos prieš dvejus metus.
Bendrasis "LISCO Maxima" tonažas siekia 24 950 tonų. Juo bus galima plukdyti 2500 linijinių metrų krovinio ir 510 keleivių. Jis bus daugiausiai keleivių galintis gabenti laivas Lietuvos registre. Šį keltą ketinama eksploatuoti mažiausiai 25 metus.
"LISCO Maxima" - pirmas tokio dydžio laivas, plauksiantis su Lietuvos vėliava. Tai šešioliktas laivas, įregistruotas Lietuvos jūrų laivų registre per pastaruosius metus. Dydžiu jis lenkia artimiausią konkurentą DFDS LISCO laivą "LISCO Gloria", - sakė bendrovės atstovas viešiesiems ryšiams Vaidas Klumbys.
"LISCO Maxima" triskart per savaitę kursuos maršrutu Klaipėda - Kylis. Laivą aptarnaus 36 žmonių įgula, kuriai vadovaus patyręs kapitonas Henrikas Žalandauskas. Kapitonas šiuo metu plukdo keltą iš Italijos į Lietuvą. Pirmoji oficiali kelto kelionė iš Klaipėdos į Kylį numatyta gegužės 11 dieną.
"LISCO Maxima" taps aštuntuoju DFDS LISCO laivu. Jis pakeis iki šiol į Kylį plaukusį keltą "LISCO Optima". Pastarąjį planuojama perkelti į Švedijos krovininių ir keleivinių laivų liniją.
Naujojo kelto pavadinimas rinktas pagal griežtus bendrovės numatytus kriterijus. Nuo 2002 m. DFDS LISCO laivų pavadinimuose privaloma tvarka turi būti naudojamas trijų skiemenų lotyniškas žodis, besibaigiantis balse a ir kuriuo anksčiau jau buvo vadinti DFDS laivai. 1978 m. DFDS turėjo laivą, kurio pavadinime buvo žodis "Maxima".
Pernai DFDS LISCO pardavė 4 kompanijos strategijos reikalavimų neatitikusius laivus, o šiemet, be "LISCO Maxima", įsigijo dar du naujus modernius ro-ro tipo krovininius keltus.
"Vakarų ekspreso" inf.

Rašyti komentarą