Jachtų uosto būtinybę suprato ir sostinės valdininkai

Jachtų uosto būtinybę suprato ir sostinės valdininkai

Žinios iš Vilniaus


Turizmo projektų atrankos komitetas pagaliau rekomendavo skirti Europos Sąjungos paramą Pilies uostelio įrengimo ir Danės krantinių rekonstravimo darbams finansuoti.

"Nors dar laukia daug darbų, tačiau manau, kad 2009 metais vienos garsiausių pasaulyje didžiųjų burlaivių regatos "The Tall Ships Races" dalyvius Klaipėda pasitiks jau pasipuošusi naujomis Danės krantinėmis ir nauju uosteliu", - vakar sakė žinių iš Vilniaus itin pradžiugintas uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius.


Vertino metus laiko


Klaipėdos miesto savivaldybė paraišką skirti finansavimą projektui "Jūrinio turizmo infrastruktūros Lietuvoje plėtra - jachtų ir mažųjų laivų prieplaukos Klaipėdos piliavietėje įkūrimas" Lietuvos verslo paramos agentūrai prie Ūkio ministerijos pateikė dar pernai balandį.


Pagreitinti vertinimo procedūrų nepadėjo net dažni Klaipėdos mero vizitai Vilniuje, kurių metu jis centrinės valdžios atstovams įrodinėjo, kad šis projektas svarbus ne tik Klaipėdai, bet ir visai Lietuvai, dažnai besiskelbiančiai jūrine valstybe, tačiau iki šiol neturinčiai šiuolaikiško jachtų uostelio.


Ketvirtadienį Ūkio ministerijoje posėdžiavęs Turizmo projektų atrankos komitetas uostamiesčio savivaldybės projektui rekomendavo skirti 25,82 mln. litų. Galutinį sprendimą dėl paramos skyrimo remdamasis projektų atrankos komiteto rekomendacijomis priims ūkio ministras.


Visas projektas atsieis apie 30 mln. litų. Trūkstamą sumą yra numačiusi skirti Klaipėdos miesto savivaldybė. Anot R. Taraškevičiaus, problemų dėl šių pinigų tikrai nebus.


"Tiesa, dar reikės derėtis su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, kad ji prisidėtų prie projekto įgyvendinimo, nes apie 200-300 metrų krantinių yra šios institucijos žinioje", - sakė meras.


Anot jo, realu, kad statybų darbai, jei tik leis oro sąlygos, bus pradėti šių metų pabaigoje. Iki tol dar reikės pasirašyti sutartį su Ūkio ministerija, parengti konkursų rangovui ir techniniam prižiūrėtojui parinkti sąlygas ir t.t. Visiems darbams atlikti yra numatytas 24 mėnesių terminas.


Atgaus autentišką formą


"Vakarų ekspresas" jau nekart rašė apie Pilies uostelio ir Danės upės krantinių sutvarkymo projektą, pradėtą rengti dar 2003 metų spalio mėnesį ir baigtą 2004-ųjų spalį.


Įgyvendinant projektą būtų tvarkomos Danės upės krantinės abiejose pusėse nuo upės žiočių iki Biržos tilto ir keli metrai teritorijos šalia krantinių. Bendras šių krantinių ilgis - apie 1,5 km.


Vietoj esančių betoninių krantinių būtų statomos naujos medinės krantinės. Pasirinktas tropikų kietmedis, nes jis yra labai tvirtas ir atsparus įvairiems poveikiams. Ekspertų teigimu, tokios krantinės tarnaus šimtą ar net daugiau metų.


Krantinės bus specialiai pritaikytos jachtoms švartuoti. Šiuo metu Danės upės krantinės yra stačios, aukštos, todėl nepatogu nulipti ir užlipti. Naujos krantinės turės dvi pakopas.


Pilies uostelis, kurio krantinių ilgis 1,6 km, bus valomas, gilinamas ir plečiamas. Įgyvendinus projektą, Pilies uostelis atgaus autentišką formą - bus pratęstas jo griovys. Uostelyje bus pastatytos plaukiojančiosios prieplaukos. Vienu metu jis galės talpinti vidutiniškai apie 150 jachtų.


Taip pat yra numatyta įrengti krantinių apšvietimą kas 15 metrų, elektros lizdus, vandens kolonėles, degalinę netoli pasukamojo tiltelio ir t.t.


Beje, tiltelis, kadangi yra kultūros paveldo objektas, liks, tik bus šiek tiek atnaujintas. Šiuo metu yra surūdijęs jo mechanizmas, tad numatoma jį renovuoti.


Martynas VAINORIUS

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder