Kiemo vaikų žaidimai keliami į vakarėlius ir kontoras

Kiemo vaikų žaidimai keliami į vakarėlius ir kontoras

Populiarioji psichologija

Pabandykite nunešti kilimą iki pažymėtos vietos, kai ant jo stovi keletas žmonių, arba sugroti džiazo koncertą su visiškai nepažįstamais žmonėmis... Lengvi ir linksmi žaidimai - sparčiai populiarėjanti susipažinimo, įgūdžių stiprinimo bei problemos sprendimo paieškų forma.

Simuliacijos, simuliaciniai žaidimai, komandiniai žaidimai - tokius terminus dažnai girdi nevyriausybinėms organizacijoms priklausantis arba konferencijose dalyvaujantis jaunimas.

Tokie žaidimai sulaukia daugelio psichologų komplimentų - pasirodo, šitaip galime išspręsti kone visas problemas.

Kuriame realybės šou

Susidomėję žiūrėjome pirmuosius realybės šou ir net nepastebėjome, kaip jų principas buvo perkeltas į įvairių organizacijų veiklą...

Simuliacija plačiąja reikšme yra realybės imitacija. Jos pagrindinis reikalavimas - dirbtinai sukurti kuo realistiškesnę aplinką ir situaciją.

Klaipėdos fondo "Dvasinės pagalbos jaunimui centras" (DPJC) direktorius Vytautas Rašinskas teigė, kad simuliaciniai žaidimai Lietuvoje atsirado prieš 4-5 metus.

Žaidimų strategijos naudojamos įvairiose konferencijose, žaidžiama jaunimo psichologinės pagalbos centruose, įvairiose firmose - ten, kur reikia sutvirtinti darbo komandos ryšius, ugdyti gebėjimus, galų gale - labiau pasitikėti savimi tarp kitų.

Renginiuose, kur susirenka nepažįstami žmonės, pavyzdžiui, vakarėliuose ar konferencijose, pirmiausia reikės susipažinti ir "pralaužti ledus", kad visi atsipalaiduotų ir pradėtų laisviau bendrauti. Čia padės susipažinimo, vardų žaidimai. Firmos vadovai gali suorganizuoti savo darbuotojams komandinio darbo žaidimų - tai sutvirtins darbuotojų, kaip komandos, ryšius, pakels darbo efektyvumą.

DPJC direktorius teigė, jog susimuliuota padėtis leidžia geriau orientuotis tikrovėje, susidūrę su panašia situacija realybėje žmonės jau žino, kaip gali pasielgti. Žinodami, kad žaidžiame, jaučiamės kūrybingi, kad rastume tinkamą sprendimą.

Netikėti rezultatai

"Simuliaciniai žaidimai įdomūs tuo, jog turėdami praktiškąjį aspektą, jie vis tiek yra žaidimai. Jei tavo tikslas tik pasilinksminti - tai patirsi. Tuo pat metu linksmai ir nenuobodžiai išmokti dalykai įsimenami geriau", - pasakojo Aušra Žutautaitė, dalyvavusi jaunimo organizacijų veikloje bei tarptautinėse ir regioninėse konferencijose.

Tačiau V. Rašinskas užsiminė, jog kartais simuliaciniai žaidimai gali duoti ne visai laukiamų rezultatų.

"Jaunimas žaisdamas iš tiesų atsipalaiduoja, netgi per daug. Konkretus pavyzdys - miesto žaidimas. Žaidėjai buvo suskirstyti šeimomis, pareigomis, buvo sukurta dirbtinė miesto realybė su visa bendruomene, darbuotojais.

Bet žaidėjai taip įsismagino, jog pradėjo vogti iš parduotuvių, apgaudinėti vieni kitus, krėsti kitokias šunybes. Taigi būtinas simuliacinio žaidimo komponentas - refleksijos, aptarimai. Tai būtina, kad nebūtų supainiota realybė su žaidimu", - teigė pašnekovas.

Paprastai aptarimai yra daromi po simuliacinių žaidimų proceso metu darant pauzes. Jie skirti grupės narių pojūčių, jausmų, fantazijų aptarimui konkrečioje situacijoje.

Galima susigalvoti

Lietuviškoje literatūroje žaidimų instrukcijų rasti sunkoka. Bet kiekvienas gali jų sugalvoti pats - tereikia šiek tiek strateginio mąstymo ir fantazijos.

Paprasčiausia sukurti gyvenimiškos patirties simuliacijų. Pavyzdžiui, organizacijos rinkodaros skyrius gali pažaisti pardavimų žaidimą, kai parduodamas tam tikras produktas su jam būdingom savybėm. Vienas apsimeta pardavėju, skambinančiu į firmą, kad "prakištų" prekę, o kitas vaidina firmos, kuriai skambinama, vadovą, kurį pardavėjas turi įtikinti, jog be šios prekės jo firma gyventi negali...

Kiti žaidimai skirti daugiau komandiniam darbui: nuo modifikuotų sporto rungčių (futbolas su dėže vietoj vartų, tinklinis su antklodėmis) iki sudėtingesnių žaidimų.

Pavyzdžiui, "Kilimas" yra tikras komandos vienybės išbandymas. Komanda sudaryta iš 8-10 žmonių, 4 nariai laiko kilimą už kraštų ir turi jį nunešti iki pažymėtos vietos. Svarbiausia, kad likę komandos nariai stovi ant kilimo... "Paprastai visi šokinėja", - juokėsi Klaipėdos universiteto studentų sąjungos (KUSS) prezidentas Vitalijus Kondratas.

Lietuvos jaunimo organizacijų taryba (LIJOT) prieš savaitę Vištityje surengtame Jaunimo vasaros forume organizavo simuliacinį žaidimą "Savivaldybių rinkimai-2007". Kaip teigė organizacijos ryšių su visuomene koordinatorė Irma Juškėnaitė, pagrindinis šio simuliacinio žaidimo tikslas - perprasti į rinkimų sistemą, padėti jaunimui suprasti, kiek organizuotos grupės gali padaryti įtakos visuomenei.

Jūratė KLUSAITĖ

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder