"Mintis" plukdys ekspertus į katastrofos vietą jūroje

"Mintis" plukdys ekspertus į katastrofos vietą jūroje

Klaipėdos universiteto (KU) mokslinių tyrimų laivas "Mintis" plukdys olandų ekspertus su jų įranga į Baltijos jūroje katastrofą patyrusio lėktuvo "An-2" vietą. Brangi olandų įranga vakar jau buvo pakeliui į Klaipėdą. Be to, laukiama tinkamų lėktuvo apžiūros operacijai oro sąlygų.

Lietuvos orlaivio "An-2", gegužės 16-ąją nuskendusio Baltijos jūroje, iškėlimo darbus atlikti pasamdyta Nyderlandų kompanija "Mammoet Salvage". Su ja sutartis dėl lėktuvo skenavimo pasirašyta antradienį. Preliminari laivo išsamios apžiūros operacijos kaina gali siekti 20-25 tūkst. eurų. Darbai bus finansuojami iš Vyriausybės rezervo fondo.

Neatmetama galimybė, kad pats lėktuvas gali būti netraukiamas, kad keliami bus tik dviejų žuvusių lakūnų palaikai. Tačiau visi sprendimai bus priimami tada, kai olandų ekspertai robotu atliks skenavimą. Jie turėtų pasiūlyti, kaip būtų galima orlaivį iškelti.

"Mammoet Salvage" specialistų manymu, savo laivą plukdyti į įvykio vietą būtų buvę netikslinga. Jie nori sutaupyti laiko ir sumažinti kaštus. Įmonės atstovai apžiūrėjo visus laivus, kurie yra Klaipėdos jūrų uoste, ir "Mintis" pasirodė esanti tinkamiausia šiai operacijai - laivas turi didelį denį, kuriame galima deramai "įkurdinti" visą įrangą ir ja tinkamai operuoti. Tad trečiadienį olandai "įdarbino" KU laivą.

Jame dirbs keturi olandų specialistai, povandeninių jūrinių darbų ekspertai. Visi sprendimai bus priimami tariantis su kompanijos inžinieriais Olandijoje.

Šiuo metu dalis 6,5 tonos įrangos jau yra laive, kita vakar dar buvo gabenama. Kai "Mintis" atvyks į įvykio vietą, povandeninis robotas bus nuleistas žemyn.

Atlikus skenavimą, bus vertinama lėktuvo techninė būklė, žiūrima, ar yra lūžių, atsiradusių skylių ir t. t. Jis viską nufilmuos detaliai iš visų pusių, nes turi kelias kameras. Apdorojus visą roboto surinktą medžiagą, kompiuteryje bus matomas 3D vaizdas.

"Mammoet Baltic" vadovas Edvinas Ivanauskas sakė, kad ta įranga nėra rentgeno aparatas, bet robotas pro langus parodys, kas yra lėktuvo viduje. Pasak jo, priimti sprendimą, ką reikia daryti su lėktuvu, remiantis anksčiau atliktu skenavimu negalima, nes nėra pakankamai duomenų.

"Garantijų, kad mes pamatysime tai, ko niekas nematė, negalime duoti, bet stengsimės viską padaryti maksimaliai", - sakė E. Ivanauskas.

Kompanijos "Mammoet Salvage" atstovas Bartas Lorijenas (Bart Lorijen), į Klaipėdą atvykęs jau antradienį, vakar sakė, kad bus gana sudėtinga apžiūrėti giliai po vandeniu esantį lėktuvą.

Pasak jo, pirminiai lėktuvo iškėlimo planavimo darbai Olandijoje jau atliekami, svarstomi įvairūs galimi inžineriniai variantai.

Kai visa įranga bus sumontuota laive "Mintis", beliks sulaukti tinkamų oro sąlygų - bangos neturėtų daug viršyti 1 metro aukščio. Manoma, kad "Mintis" nelaimės vietą galėtų pasiekti maždaug per 9 valandas. Jeigu oro sąlygos būtų idealios, E. Ivanausko manymu, skenavimas galėtų būti atliktas per dieną ar dvi.

BEJE

Vyriausybės sudarytai komisijai, tiriančiai į Baltiją nukritusio orlaivio "An-2" gelbėjimo operacijos aplinkybes, vadovaujantis Vyriausybės kancleris Alminas Mačiulis sako, kad preliminari komisijos išvada tokia - orlaivio ieškota pagal esamus reikalavimus. "Tie veiksmai, galima konstatuoti bent preliminariai, atlikti tokie, kokie buvo įmanomi", - vakar pareiškė jis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder