Baltijoje nuskendęs dokas - potenciali grėsmė laivybai

Baltijoje nuskendęs dokas - potenciali grėsmė laivybai

Lietuvos saugios laivybos administracija (LSLA) jau kreipėsi į plaukiojančiojo doko, gruodžio 18 dieną nuskendusio Baltijos jūroje, Lietuvos teritoriniuose vandenyse, savininką, prašydama informuoti apie tolesnius veiksmus. Siekdami užkirsti kelią galimoms laivų avarijoms, artimiausiu metu LSLA hidrografai plūdurais pažymės doko buvimo vietą.

Gruodžio 18-ąją Estijos vilkikas, kuriame buvo 6 žmonių įgula, tempė plaukiojantį doką iš Kaliningrado į Taliną. Doko savininkė - Rusijos bendrovė "Baltica TechService", užsiimanti ir laivų remontu - Taline įsteigė antrinę bendrovę, kurios veiklai plėtoti buvo reikalingas minėtas dokas. Jis gana didelis - apie 120 m ilgio ir apie 28,5 m pločio. Dokas gana senas ir didelės vertės neturi, bet buvo apdraustas.

Kadangi snigo, buvo rūkas, vilkiko įgula nepastebėjo, jog tempiamas dokas pradėjo krypti į vieną pusę. Kai pamatė, jis jau buvo gerokai pasviręs ant šono ir labai greitai, per 7-10 minučių, nuskendo. Nors gylis toje vietoje yra apie 30 metrų, iš vandens liko kyšoti skenduolio dalys. Avarijos metu žmonės nenukentėjo, taršos taip pat bent iki gruodžio 21 d. nepastebėta.

Dokas nuskendo 5.32 val. Lietuvos teritorinėje jūroje, už kelių kilometrų nuo laivybos kanalo, kuriuo tanklaiviai plaukia prie Būtingės naftos terminalo plūduro. Jeigu vilkikas dar būtų paplaukęs bent pusę valandos, tada dokas jau būtų nuskendęs Latvijos teritoriniuose vandenyse.

Turėtų būti iškeltas

Lietuvos tarnybos tuojau pat reagavo į incidentą. Apie jį informuotos tiek Kaliningrado, tiek Estijos saugios laivybos administracijos. Į įvykio vietą vyko LSLA inspektoriai. Jie pasikalbėjo su Estijos kompanijai PKL priklausančio vilkiko kapitonu ir įgula, patikrino laivą ir surinko visą būtiną informaciją. Estų vilkikas dar visai nesenas, pastatytas 2008 m., gana tvarkingas ir plaukė laikydamasis arčiau kranto. Kapitonas aiškino, kad dėl rūko ir sniego nematė doko padėties. LSLA priekaištų vilkiko įgulai kol kas neturi.

LSLA Laivybos kontrolės skyriaus vedėjo Lino Kasparavičiaus teigimu, pavojaus, kad dokas būtų užkirtęs kelią tanklaiviams, plaukiantiems prie plūduro, nėra, tačiau LSLA ir Būtingės naftos terminalo atstovams tai kelia nerimą.

"Mūsų manymu, dokas nuskendo ne tokioje vietoje, kurioje nekeltų rūpesčių. Visų pirma nėra jokių garantijų, kad jis nepajudės kur nors toliau dėl audrų ar srovių. Kadangi jis yra netoli Būtingės terminalo plūduro, negalime sakyti, kad jokios problemos nėra, ir manome, kad jis turi būti pašalintas iš tos vietos. O ar tai bus įmanoma padaryti, ar ne, dar reikės išsiaiškinti. Įvertinti jo būklę nebus taip paprasta turint omenyje oro sąlygas žiemą", - sakė L. Kasparavičius.

Jo teigimu, pagal Lietuvoje galiojantį įstatymą, teritorinėje jūroje nuskendusį objektą, jeigu jis trukdo laivybai, turėtų pašalinti jo savininkas.

Kelia potencialų pavojų

LSLA direktorius Evaldas Zacharevičius informavo, kad administracija kreipėsi į doko ir vilkiko savininko atstovus Estijoje ir paprašė pranešti apie ketinimus, ką jie ruošiasi daryti su nuskendusiu doku, ir dabar laukia atsakymo.

Gruodžio 19 d. prie nuskendusio doko buvo nuplaukęs LSLA hidrografijos laivas "Varūna". Pasak LSLA vadovo, pirminė informacija, kad dokas apsivertė, nepasitvirtino, jis "sėdi" ant dugno. Spėjama, jog dokas nuskendo todėl, kad jame buvo arba nesandarių angų, arba buvo pažeistas korpusas, atsirado įtrūkimų. Remiantis vilkiko kapitono pasakojimu, daromos prielaidos, kad vanduo pateko į doko vidų, dėl to jis pasviro ir nuskendo. Tikslios nuskendimo priežastys bus nustatytos tyrimo metu.

Daugiau tyrimų LSLA neatliks, išsamesni tyrimai, pasak E. Zacharevičiaus, nemažai kainuoja, nes reikalinga narų pagalba. LSLA nustatė tikslią incidento vietą. Šiuo metu administracijos hidrografai ruošiasi plaukti ir pažymėti tą vietą plūdurais. Dabar veiksmų turi imtis doko savininkas ir jo draudikai.

Paklaustas, ar dokas trukdo saugiai laivybai, E. Zacharevičius atsakė, jog nors jis ir nėra laivybos kanalo akvatorijoje, kuria plaukia tanklaiviai, tačiau yra vos už kelių kilometrų nuo farvaterio, todėl kelia potencialų pavojų laivybai.

Vyksta tyrimas

Avarijos priežastis tiria Susisiekimo ministerijos Transporto avarijų ir incidentų tyrimo skyrius. Jo vyriausioji specialistė Milda Miltakytė, vykusi kartu su LSLA inspektoriais į įvykio vietą, sakė, jog tokiam tyrimui paprastai duodamas 6 mėnesių laikotarpis, tačiau jis gali užtrukti.

Tyrimo eiga priklausys ir nuo to, kada po vandeniu nusileis narai, kada dokas bus iškeltas ir specialistai galės jį apžiūrėti.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder