Bylą nagrinėsiantis teismas nesutiko pritaikyti laikinųjų apsaugos priemonių, tad jei iki pirmadienio ryto neiškils papildomų teisinių kliūčių, dar tą pačią dieną ketinama pasirašyti sutartį su geriausią kainą pasiūliusia bendrove Klaipėdos autobusų parkas. Tokiu atveju autobusai, kuriuose jau galiotų ir elektroninis bilietas, į Dituvą pradėtų kursuoti nuo kovo.
Kartu VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis tikina, kad bus atsižvelgta į senjorų pageidavimus ir kaip kompromisas sezono metu bus palikti du reisai, kurių metu autobusai važiuos per miesto centrą iki stoties.
Norėjo nuo Naujųjų
Iki šiol į Dituvą ir Vaitelius veža dvi įmonės - uostamiesčio Savivaldybės valdomas Klaipėdos autobusų parkas (KAP) ir "Sodų autobusai". Baigiantis šių vežėjų sutartims miesto Savivaldybė nusprendė skelbti konkursus, nes to jau reikalauja įstatymai.
Konkursas buvo paskelbtas trims maršrutams: 40-ajam (Smiltelės g. - Dituva), 41-ajam (Autobusų stotis - Dituva) ir 42-ajam (Smiltelės g. - Vaiteliai - SB "Rasa"). Maršrutai nuo dabartinių beveik nesiskirs - "ištiesintas" tik 41-asis. Numatyta, kad jis nebevažiuos per miesto centrą, o į Dituvą veš Mokyklos gatve ir Šilutės plentu. Taip padaryta, kad autobusai į sodus nukaktų greičiau. Tačiau tam labai priešinosi dešimtys klaipėdiečių senjorų, rašiusių oficialius prašymus.
Kaip ir miesto autobusuose, taip ir vešiančiuose į sodus turės būti sumontuotos kameros, LED elektroninės švieslentės, o autobusuose įdiegta elektroninio bilieto sistema leis realiu laiku sekti autobusų važiavimą išmaniuosiuose įrenginiuose. Maršrutai bus įtraukti į bendrą Klaipėdos bilietų sistemą, juose bus taikoma šiai sistemai galiojanti nuolaidų sistema. Iki Dituvos bus galima nuvažiuoti turint II zonos terminuotąjį bilietą. I zonos bilietai galios važiuojant iki Laistų sodų. Teigiama, kad startavus naujiesiems maršrutams autobusai šiomis kryptimis veš ir dažniau, ir ilgiau nei dabar.
Dar pernai gruodį vykusio konkurso metu pasiūlymus pateikė trys įmonės - "Vlasava" ir šiais maršrutais iki šiol vežantys KAP bei "Sodų autobusai". Kiekviena iš jų turėjo pateikti trumpų ir pailgintų autobusų įkainius. Abiem atvejais mažiausią kainą pasiūlė KAP - 63 ir 70 ct/km. "Vlasavos" pasiūlyti įkainiai atitinkamai buvo 84 ir 89 centai, o "Sodų autobusų" - 85 ir 92 centai.
Iš pradžių planuota, kad nauja tvarka įsigalios nuo 2017-ųjų pradžios, tačiau konkurso procedūros užsitęsė jau dėl to, kad KAP turėjo pagrįsti savo kainas, nes nuo kitų pasiūlymų jos skyrėsi daugiau nei 15 proc. Vėliau, pasak G. Neniškio, buvo sulaukta "Vlasavos" pretenzijų. Galiausiai atmetus jas ši įmonė kreipėsi į teismą.
Maža, bet pagrįsta?
Pasak G. Neniškio, "Vlasava" tikina, kad KAP turėjo būti eliminuotas iš konkurso dėl nepagrįstai mažos kainos.
"Pasiūlyta kaina tikrai yra maža, tačiau pateikti skaičiavimai rodo, jog ji padengia sąnaudas", - sakė KKT vadovas.
"Vlasavos" komercijos direktorius Modestas Čeponkus taip pat patvirtino, jog pagrindinis jų argumentas yra būtent "nepagrįstai maža" KAP kaina.
"Turime daugiau nei 20 metų tokios veiklos patirtį. Tikrai žinome visus niuansus. Be to, neseniai laimėjome konkursą dirbti Šiaulių priemiesčiuose", - sakė M. Čeponkus.
KAP vadovė Jelizaveta Daugininkienė "Vakarų ekspresui" buvo sakiusi, kad įmonės pasiūlytas tarifas yra pagrįstas.
"Mes esame didelė, galinga įmonė, turinti savo bazę, mums nereikia papildomų investicijų. Tai buvo strateginis sprendimas - nenorėjome atiduoti istoriškai mums priklausančių maršrutų, nors jie ir sudaro tik menką dalį mūsų pajamų. Manau, kad konkurentai mūsų neįvertino ir manė, kad nesugebėsime reaguoti į rinkos realijas. Man pačiai kyla klausimas, kodėl, pavyzdžiui, "Vlasava", dalyvaudama panašiame konkurse Šiauliuose, siūlė apie 20 centų mažesnę kainą nei Klaipėdoje", - iškart po vokų su pasiūlymais plėšimo aiškino J. Daugininkienė.
Anot G. Neniškio, "Vlasava" bandė teisme išsireikalauti laikinųjų apsaugos priemonių - draudimo pasirašyti sutartį su KAP, tačiau teismas tokio prašymo netenkino.
"Jei daugiau neiškils jokių teisinių kliūčių, pirmadienį turėtume pasirašyti sutartį su Autobusų parku, nes tada sueis terminas, kurį reikia išlaukti po atsakymo į pretenziją", - teigė pašnekovas.
Pasak jo, tokiu atveju KAP visais trim maršrutais pradėtų vežti nuo kovo. Sutartis su juo bus sudaroma 7 metams su galimybe pratęsti ją dar trejiems.
M. Čeponkus vakar teigė dar negalinti pasakyti, ar laikinųjų apsaugos priemonių bus bandoma išsireikalauti ir aukštesnės instancijos teisme, nes tais reikalais rūpinasi advokatas.
Bus "senjorų reisai"
G. Neniškis vakar patvirtino, kad bus atsižvelgta į kelių dešimčių prašymus parašiusių vyresnio amžiaus klaipėdiečių norus dėl 41-ojo maršruto autobusų kursavimo per miesto centrą.
"Sezono metu rengsime du tokius reisus - vieną ryte, o kitą vakare. Tik jie bus vykdomi ne per patį piką, kai keleiviams svarbiausia greitai nuvažiuoti į darbus ar mokslo įstaigas ar grįžti namo, o šiek tiek vėliau. Šito punkto nebūtina įtraukti į sutartį su vežėju, nes maršrutai koreguojami mūsų įstaigos direktoriaus įsakymais", - sakė pašnekovas.
Rašyti komentarą