Vos 2 km nuo Klaipėdos miesto nutolusioje sodų bendrijoje "Putinas" - daug nuolatinių gyventojų, tačiau ne tik jie kasdien naudojasi žvyrkeliu. Nemenkas automobilių srautas plūsta šiuo keliu ir kapinių link. Tad kalbos apie būtinybę jį asfaltuoti netyla jau daug metų.
Projektas įstrigo
Anot gyventojų, Klaipėdos rajono savivaldybė iš Kelių direkcijos buvo gavusi 50 tūkst. litų kelio rekonstrukcijos projektui parengti, o prieš Naujuosius metus pats susisiekimo ministras bendrijos gyventojams esą pažadėjo, jog skirs 1 mln. litų lėšų šiam projektui.
Kelias ribojasi ne tik su sodų bendrija, bet ir su septynių ūkininkų žemėmis. Rekonstruojant kelias būtų platinamas, todėl su ūkininkais sutarta, jog iš jų bus paimta žemės visuomenės poreikiams. Šeši ūkininkai sutikimus pasirašė, o vienas - S. Gvazdžiauskas - ne.
"Jis vienintelis nepasirašo, kad būtų paimtas gabaliukas jo žemės visuomenės reikmėms ir negalime gauti leidimo darbams. Nusibodo pas jį važinėti kas antrą dieną. Pagal pono pageidavimą jau tris kartus važiavome pas notarę sutartį taisyti, jam tai vienas žodis negerai, tai - kitas. Jeigu ir toliau bus taip gaištamas laikas - negausime pažadėtų pinigų ir 12 metų darbas nueis veltui", - piktinosi "Putino" gyventojai.
Sodininkai įsitikinę, jog S. Gvazdžiauskas sumanė pasipelnyti iš to, jog kelias ribojasi su jo žeme, ir atvirai reikalauja kur kas didesnės pinigų sumos nei esą verta visuomenės poreikiams paimama jo žemė.
Nori pinigų
S. Gvazdžiauskas žurnalistus pasitiko ne itin draugiškai.
"Buvo čia jau žurnalistai, bet parašė vėjus. Todėl nelabai noriu su jumis bendrauti. Neturiu laiko", - pasisveikino ūkininkas, bet visgi sutiko išsakyti savo poziciją dėl kelio.
"Manau, kad tas klausimas jau išspręstas. Aš sutikimą duodu, tačiau tokios sutarties, kurioje parašyta punktas "Jeigu būčiau žinojęs, kad už paimamą žemę bus apmokėta, šios sutarties nebūčiau pasirašęs", - tikrai nepasirašysiu, - aiškino S. Gvazdžiauskas. - Galiausiai man to kelio iš viso nereikia, aš turiu atskirą kelią į savo namus, bet aš nesu prieš. Suprantu, kad žmonėms to kelio reikia, bet viskas turi būti civilizuota. Aš žemę pirkau ir už ją pinigus mokėjau, kodėl dabar turiu atiduoti už dyką? Iš manęs bus paimta 20 arų. Tai yra apie 60 tūkstančių litų. Nereikalauju, kad pinigus dabar pat sumokėtų, bet pagal įstatymus turi už žemę sumokėti."
Beje, S. Gvazdžiauskas anksčiau pagarsėjo dėl savo nesutarimų su PET granules gaminančia bendrove "Neo Group", elektros tiltą Lietuva-Švedija tiesiančia įmone "Litgrid", reiškė jis savo nepasitenkinimą ir dėl pietinio Klaipėdos aplinkkelio projekto, turi pretenzijų dėl Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo dujotiekio tiesimo.
Biurokratinė painiava
Klaipėdos rajono meras Vaclovas Dačkauskas patvirtino, jog notarė jau taiso sutartį pagal S. Gvazdžiausko pageidavimus.
"Problema iškilo todėl, kad savininkams priklausančią žemę visuomenės poreikiams paimti galima tik pagal specialųjį planą, o šis dar neparengtas. Kol nebuvo techninio kelio rekonstrukcijos projekto, buvo manoma, kad keliui platinti užteks valstybinės žemės. Todėl dabar žemės iš savininkų paimama laikinai pagal servituto sutartį. O servitutas, pagal Civilinį kodeksą, negali būti apmokamas", - aiškino painiavą meras.
Rašyti komentarą