Poilsiautojai vis dažniau skundžiasi, kad tik pėstiesiems skirtas jūros tiltas Palangoje tapo pasivažinėjimo dviračiais ir velomobiliais ar net jų lenktynių vieta.
Kurorto valdininkai pripažįsta, kad tokia situacija kelia grėsmę pėstiesiems, tačiau daug metų nepavyksta rasti sprendimo, kuris pažabotų savavaliautojus. Svarstoma, kad piniginėmis baudomis nuo 23 iki 45 eurų reikėtų bausti ne tik tiltu riedančius pažeidėjus, bet ir verslininkus, kurie jiems išnuomoja transporto priemones.
Vienas siūlymų tilto prieigas atitverti nulenkiamais stulpeliais vis dar neįgyvendintas.
Policija visų nesugaudys
Jūros tiltas Palangoje – tik pėstiesiems skirta pasivaikščiojimo vieta. Apie tai byloja ir jo prieigose pastatytas ženklas.
Patekę ant tilto žmonės paprastai atsipalaiduoja ir mano esantys saugūs. Tačiau pėsčiųjų oaze jūros tilto nepavadinsi, nes juo nuolat zuja tiek dviračiai, tiek keturračiai velomobiliai. Šias transporto priemonės išsinuomoję poilsiautojai mėgsta minti pedalus kiek tik jėgos leidžia. Neretai alkoholio padauginantys jaunuoliai pamėgo ant tilto tiesiog lenktyniauti, taip sukeldami diskomfortą pėstiesiems ir keldami grėsmę jų saugumui. Ypač vaikams arba pagyvenusiems žmonėms.
Anot Palangos miesto policijos komisariato Viešosios policijos skyriaus viršininko Gintauto Pocevičiaus, suvaldyti situaciją nėra paprasta.
„Šiemet pažeidėjams esame skyrę pinigines baudas, tačiau dažniausiai pareigūnai juos įspėja ir paprašo pasišalinti su transporto priemone nuo tilto arba nuo jos nulipti. Visada, kai patrulis budi prie tilto, reaguojama į važiuojančius ant jo. Tačiau policininkų vien tam nepastatysi, jų reikia visame kurorte. Esame kalbėję dėl fizinių kliūčių įrengimo tilto prieigose, tačiau priimti sprendimo kol kas nesiryžtama“, – LŽ sakė jis.
Esą specialūs stulpeliai, galintys užblokuot kelią velomobiliams, trukdytų patekti ant tilto ar prie jo gelbėtojams, greitosios medicinos pagalbos mašinoms, komunalininkams.
„Žinoma, yra galimybė įrengti nulenkiamus stulpelius. Apskritai tie velomobiliai Palangoje tampa šiokia tokia problema, nes jais važinėjama visur, yra buvę ir incidentų, kai užkliudomi žmonės, apgadinamos kitos transporto priemonės“, – teigė pareigūnas.
Klaipėdos analogas
Apie būtinybę spręsti jūros tilto problemas kalbėta ne kartą, vyko Palangos savivaldybės Saugaus eismo komisijos pasitarimai, tačiau jokių sprendimų iki šiol nėra.
„Norėta pastatyti ženklą, draudžiantį važiuoti dviračiais, tačiau šios minties atsisakyta, nes Palanga skatina ekologinį transportą. Bet problemą reikia spręsti, nes ji yra opi ir aktuali kiekvieną vasaros sezoną. Negi bus laukiama, kol įvyks kokia nors nelaimė?“ – kalbėjo Palangos tarybos narys Eimutis Židanavičius.
Keisčiausia tai, kad bent jau ant velomobilių nėra jokių lipdukų, kurie informuotų, jog ant jūros tilto šiomis transporto priemonėmis važiuoti griežtai draudžiama. LŽ kalbinti nuomos punktų valdytojai dievagojosi, kad poilsiautojai visada žodžiu įspėjami, kur negalima važiuoti, tačiau taisyklių vis vien nesilaiko.
Palangiškiams galima būtų pateikti Klaipėdos pavyzdį, susijusį su vandens dviračiais. Jais pernai Dangės upe buvo plaukiojama už Pilies tilto, o šioje upės atkarpoje vyksta intensyvi laivyba, tad pramogautojai kėlė ne tik pavojų sau, bet ir trukdė upeiviams.
Iškėlus šią problemą viešai vandens dviračius nuomojantys verslininkai suskubo pagaminti specialius lipdukus ir juos užklijavo ant kiekvienos plaukiojimo priemonės. Lipdukuose nurodytas draudimas plaukti už Pilies tilto ir įspėjama, kad už taisyklės nepaisymą gresia piniginės baudos, o teritorija yra filmuojama.
Po šio verslininkų žingsnio Dangės upe plaukiojantys pramogautojai už Pilies tilto nebeplaukia.
„Tokia prevencijos priemonė būtų veiksminga ir Palangoje velomobilių atveju. Reikia ugdyti nepakantumą tiems chuliganams. Pats esu ne kartą matęs, kaip alkoholio padauginę jaunuoliai tiesiog lenktyniauja ant tilto, gąsdina praeivius, mažamečius vaikus. Savivaldybė galėtų paskatinti fotografuoti bei filmuoti pažeidėjus, o medžiagą siųsti į meriją. Verslininkai galėtų pasigaminti ir nuomotojams dalyti atmintines“, – siūlė E. Židanavičius.
Griežtins atsakomybę
Merijos Viešosios tvarkos skyriaus vedėjo pavaduotoja Danutė Mikienė LŽ pripažino, kad problemą tikrai reikia spręsti.
„Siūlysime kitąmet, prieš išduodant verslininkams leidimus nuomoti dviračius ir velomobilius, reikalauti jų atsakomybės. Manau, būtų tikslinga bausti ne tik pažeidėjus, bet ir tuos verslininkus, kurie išnuomojo transporto priemonę. Gal tai padėtų galų gale palaikyti tvarką“, – sakė valdininkė.
Ji tikino, kad vasarą skyriaus darbuotojai daug kartų yra drausminę ant tilto važinėjančius poilsiautojus, ragindavę juos pasišalinti arba nulipti nuo transporto priemonės.
„Bet, matyt, tai nėra veiksminga. Manau, atėjo laikas apskritai pagalvoti apie maršrutų nustatymą velomobiliams, kurie dabar po kurortą važinėja chaotiškai. O ant tilto – košmaras“, – kalbėjo D. Mikienė.
Rašyti komentarą