Nors buvo daug kalbėta, kad šio drakoniško sprendimo galiojimą politikai atidės iki kitų metų liepos 1-osios, tačiau to neįvyko. Tad nuo sausio 1 d. net ir kiemuose palikę automobilius privalėsime mokėti nustatyto dydžio rinkliavą. Tačiau miestiečių valios reiškėjų vardu prisidengę politikai suteikė pusiau malonę ir žada pirmuosius tris kitų metų mėnesius būti gailestingiems.
"Sausio 1-ąją Viešosios tvarkos skyriaus darbuotojai su kalavijais prie "parkomatų" tikrai nestovės ir rinkliavos nesumokėjusiems vairuotojams galvų nekapos", - įsiaudrinusius kolegas ramino Vytautas Grubliauskas, Klaipėdos meras.
Miesto savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė aiškino, kad tokiu būdu bus suteikta galimybė klaipėdiečiams priprasti prie naujosios tvarkos.
"Išplėtus rinkliavos mokėjimo bazę pirmąjį ketvirtį bus, sakyčiau, pereinamasis laikotarpis. Tuo mes tik dar kartą norime įrodyti, kad neturime tikslo surinkti kuo daugiau pinigų. Juolab kad Taryba patvirtino ir savo sprendimo pakeitimą, kuriuo centre biurus turintiems verslininkams suteikiama tokia pati teisė, kaip ir gyventojams, už pirmąjį automobilį mokėti po 5 litus", - aiškino J. Simonavičiūtė.
Tuo siekta suvienodinti sąlygas statyti automobilius gyventojams, turintiems ar nuomojantiems gyvenamąsias patalpas, ir juridiniams asmenims, turintiems turto apmokestinamose zonose.
Siūlo lengvatų
Nebesitikėdami atšaukti ar kaip nors pakeisti sprendimo dėl kiemuose statomų automobilių apmokestinimo kai kurie politikai pažėrė pasiūlymų dėl įvairių lengvatų ir išimčių.
Liberalų ir centro sąjungai priklausantis Benediktas Petrauskas siūlė supaprastinti metinių stovėjimo leidimų išdavimo tvarką ir atsisakyti, jo teigimu, perteklinio reikalavimo pateikti ir vairuotojo pažymėjimą.
"Manyčiau, to nereikėtų. Kiekvienas žmogus turi teisę gauti leidimą, jei jis gyvena centre, nors ir negali vairuoti automobilio", - siūlė B. Petrauskas.
Jo partijos kolega Saulius Budinas siūlė suteikti lengvatas Seimo ir miesto savivaldybės Tarybos nariams, Klaipėdos regiono savivaldybių asociacijos nariams, žiniasklaidos priemonių tarnybiniams automobiliams.
Taryba, pagal gautus pasiūlymus, nusprendė įpareigoti valdininkus iki kitų metų balandžio 1 d. parengti papildomą asmenų grupių sąrašą, kurie mokėtų mažiau arba rinkliavos visai nemokėtų.
Sugalvojo alternatyvą
Be to, norėdami sušvelninti centre dirbančių įmonių ir įstaigų darbuotojų rūstybę, valdininkai siūlo, jų teigimu, alternatyvą. Nuo 2013 d. sausio 1-osios Klaipėdoje pradės kursuoti mažos talpos autobusas lengvųjų automobilių vairuotojams skirtu maršrutu "Sausio 15-osios gatvė - Geležinkelio stotis - Sausio 15-osios gatvė". Maršrutas žiedu juosia mokamo automobilių statymo zonas miesto centre.
"Savo automobiliu atvažiavęs iki maršruto pabaigos vairuotojas galės nemokamai pasistatyti automobilį ir centre esančias įstaigas pasiekti 13-ojo maršruto autobusėliu. Tokie autobusai važinėja daugelyje Europos miestų. Jie sprendžia iš karto keletą problemų: "parkavimo", transporto kamščių, miesto centro ekologijos. Jis reikalingas kaip svarbi lengvųjų automobilių eismo reguliavimo sistemos dalis", - aiškino Gintaras Neniškis, viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius.
Daugiabučių namų kiemuose pastatytiems automobiliams galios toks pat valandos tarifas, kaip ir gatvėse: raudonojoje zonoje - 3 Lt už valandą, geltonojoje zonoje - 2 Lt. Tiesa, daugiabučių gyventojai ir būstų nuomininkai, turintys raštiškas nuomos sutartis, turės teisę vieną automobilį po langais laikyti tik už 5 Lt mokestį per metus, o leidimą antrajam galės įsigyti už 250 Lt. Komerciniai metiniai leidimai geltonojoje zonoje kainuos 1 000 Lt, o raudonojoje - 2 000 Lt.
Rašyti komentarą