Klaipėdos transporto sistemoje bręsta revoliucija

Klaipėdos transporto sistemoje bręsta revoliucija

Uostamiesčio politikai ir vėl bandys pateisinti pionierių vardą: šį kartą visiškai naują tvarką Lietuvoje žadama įvesti pertvarkant miesto viešąjį transportą.

Vadovaujantis patvirtintu miesto strateginiu planu, norima įdiegti bendrą viešojo transporto sistemą - suvienodinti ir didžiųjų autobusų, ir maršrutinių taksi keleivių aptarnavimo principus. Tokios tvarkos kol kas nėra nė viename šalies mieste.

Kol kas planai yra tik "pirmosios kregždės", tad laukiama visuomenės nuomonės, o realiai naujoji sistema galėtų pradėti veikti kitų metų vasarą arba pavasarį.

Apie tai, kad reikia suvienodinti viešojo transporto sistemą, kalbėta prieš keletą metų, tačiau tik dabar parengtas konkretus miesto Tarybos sprendimo projektas.

Kadangi sutartys su vežėjais baigiasi šių metų rugsėjo 1-ąją, vienu šūviu ketinama nušauti du zuikius: organizuoti paslaugos teikimo konkursus bei pakeisti esamą tvarką.

Šiuo metu jau parengta viešojo transporto plėtros koncepcija, kuriai greičiausiai rugsėjį turės pritarti arba ne miesto Taryba.

Suvienodins kainas

Uostamiestyje keleivių vežimo paslaugas didžiaisiais autobusais teikia trys bendrovės. Taip pat individualiai veikia maršrutinių taksi įmonės.

Dėl įvairių priežasčių maršrutinių taksi paslaugas teikiančių įmonių skaičius pastaruoju metu yra ženkliai sumažėjęs: būta, kai mieste keleivius veždavo 800, vėliau - 400, o dabar - tik apie 100 mikroautobusų.

Tad politikų siekis yra toks: mokėti ir mikroautobusų, kaip ir didžiųjų autobusų, vežėjams už kilometrą. Tokiu būdu "mažiukai" turėtų ilgalaikes sutartis ir galėtų veikti rinkoje išsaugodami darbo vietas.

Planuojama, jog įdiegus naująją integruotą sistemą, keleivių, vykstančių viešuoju transportu, padaugės apie 3 proc.

Tiesa, sprendimo projekto rengėjų teigimu, 2011-aisiais ir vėlesniais metais sistemos integravimas pareikalautų savivaldybės dotacijos (400 tūkst. litų). Dotacija turėtų padengti papildomus sistemos eksploatavimo kaštus ir tolygiai kasmet mažėti.

Uostamiesčio vicemerė Judita Simonavičiūtė tikino, kad bilietų kainos dėl pasikeitusios tvarkos esą nedidėtų, tačiau jos turėtų būti vienodos. Kokios - ar tokios, kaip autobusuose, ar "mikriukuose", - kol kas neaišku.

Beje, keleiviai visose viešojo transporto priemonėse galėtų naudotis tais pačiais bilietais: tiek elektroniniais, tiek popieriniais.

"Mikriukai" stos tik stotelėse?

Oficialiai teigiama, kad nauja sistema esą sumažintų visuomeninio transporto eksploatacijos kaštus 5 proc. Neva gyventojams teikiamos pervežimo paslaugos pagerėtų: augtų paslaugų tinklas, gerėtų kokybė, nes atsirastų didesnė maršrutinių taksi reguliarumo kontrolė.

Dar viena naujovė: miesto suskirstymas zonomis. Planuojama įdiegti maršrutus iš priemiesčių iki pagrindinių miesto gatvių.

Tarkime, žmogus, važiuojantis iš Žaliojo Slėnio, vyktų maršrutu iki Klaipėdos ligoninės ir mokėtų mažiau nei tas, kuris važiuotų nuo pietinės miesto dalies iki Melnragės. Vėliau nuo ligoninės jau už kitą kainą važiuotų iki centro ar pan.

Jei naujoji sistema bus įdiegta, gali būti, kad "mikriukų" vairuotojai baigs važinėti kaip lenktynėse, kai varžomasi dėl kiekvieno kliento.

Anot J. Simonavičiūtės, įtikima, kad ir mikroautobusai stos tik stotelėse. Tokių tendencijų priežastis - nebebus poreikio grumtis dėl klientų, nes bus pasirašytos ilgalaikės sutartys.

Be to, ne paslaptis, kad ir dabar maršrutinių mikroautobusų vairuotojai pažeidžia Kelių eismo taisykles, žmones išlaipindami bet kur, tad, nenorėdami išvengti pirmalaikio sutarties nutraukimo, taisyklių esą nebepažeidinės.

Vertina palankiai

Teigiamai pertvarką vertina ir patys maršrutinių taksi vežėjai. Pasak jų atstovo Alberto Beniušio, nors informacijos dar labai trūksta, pats principas yra geras.

"Sutarčių galiojimas jau baigiasi. Jei bus atsižvelgta į mūsų pageidavimus, mes sistemą vertiname teigiamai, manau, dirbti naujai mums bus perspektyvu. Juk dabar "lipame" vienas ant kito, toje pačioje gatvėje važiuoja daug to paties maršruto autobusų, graibstomi keleiviai", - darbo specifiką dėstė 6-ojo mikroautobusų maršruto vadovas.

Jo manymu, esant vienam šeimininkui - savivaldybei, - sistema būtų optimizuota, ekonomiškesnė.

"Tačiau tos idėjos įgyvendinimas jau kiek uždelstas. Buvome ne kartą susitikę su politikais, valdininkais, kalbėjomės. Dabar keleivius aptarnauja 15 mikroautobusų vežėjų įmonių. Dalyvaujant konkursuose dėl maršrutų paketų, matyt, tektų bendrovėms burtis į konsorciumus", - svarstė A. Beniušis.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder