Formaliai Klaipėdos miesto savivaldybė turi septynis lengvuosius automobilius ir vieną mokyklinį mikroautobusą. Šios transporto priemonės laikomos savivaldybės administracijai nuosavybės teise priklausančiame kieme. Šie automobiliai nėra atleisti nuo vietinės rinkliavos.
Lygesni už lygius
Oficialiai teigiama, kad ir administracijos vadovų bei paprastų tarnautojų automobiliams nedaroma jokių išimčių. Minėtieji asmenys, atvažiavę į tarnybą automobiliais, turėtų už jų stovėjimą gatvėse susimokėti nustatyto dydžio rinkliavą. Tačiau aukštesnio rango vadovai savo prabangias transporto priemones įridena į ankštą kiemelį, o eiliniai tarnautojai juos visą darbo dieną laiko rezervuotoje, administracijos valdomoje saugojimo aikštelėje Vytauto gatvėje. Nors pati savivaldybė nemoka jokio žemės nuomos mokesčio, tačiau šioje aikštelėje telpa kelios dešimtys biurokratų automobilių.
Toks leidimas, kuriame nėra jokių numerių, yra negaliojantis. Mindaugo MILINIO nuotr.
Taip elgiasi beveik visi departamentų direktoriai, skyrių vadovai ir žemesnio rango valdininkai. Vidiniame kiemelyje, į kurį įvažiuojama tik pakėlus užtvarą, savo automobilius laiko ir rinkliavos nemoka Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas, Socialinių reikalų departamento vadovė Audra Daujotienė, Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda ir kiti.
Pavyzdžio nerodo
Meras Vytautas Grubliauskas laikosi nuostatos, kad tarnautojai į darbą turėtų atvykti dviračiais arba visuomeniniu transportu.
"Tai mano svajonė. Suprantu, kad ją realizuoti yra sunku. Tačiau pavyzdį galėtų parodyti savivaldybės Tarybos nariai. Tie, kurie į posėdžius atvažiuoja automobiliais, galėtų už Tarybos nario veiklai skiriamas lėšas įsigyti metinius leidimus", - svarstė V. Grubliauskas.
Bet politikai rodyti pavyzdžio savo rinkėjams neketina. Buvęs meras, dabar Klaipėdos pramonininkų asociacijos prezidentas Rimantas Taraškevičius prisipažino, kad atvykęs į Tarybos posėdžius savąjį automobilį įvairuoja į savivaldybės kiemelį.
"Manęs iš to kiemo dar neišmetė. Bet aš ten niekieno vietos neužimu", - teisinosi R. Taraškevičius.
Dabartinis mero pavaduotojas Artūras Šulcas taip pat prisipažino, kad už savo automobilio, laikomo greta merijos, Danės gatvėje, esančioje rezervuotoje aikštelėje, stovėjimą taip pat nemoka nė cento.
Tokiu cinišku požiūriu piktinasi Tarybos narė Lilija Petraitienė.
"Senamiestyje dirbanti kirpėja kiekvieną dieną už savo automobilio stovėjimą privalo sumokėti po 8 litus. Suskaičiuokite, kiek ji sumoka per mėnesį ir per metus. Politikai, kurie už savo darbą kas mėnesį gauna po 700 litų, bei savivaldybės tarnautojai, gaunantys nemenkas algas, galėtų taip pat mokėti už automobilių stovėjimą", - samprotavo L. Petraitienė.
Ypatingi leidimai
Tačiau kai kurie savivaldybės administracijos darbuotojai, važinėjantys išskirtinai prabangiais automobiliais, sugalvojo tarpinį variantą. Jie taip pat nemoka rinkliavos, tačiau naudojasi keistais leidimais, kurie padėti gerai matomoje vietoje ties priekiniu stiklu. Leidime nėra nei automobilio numerio, nei adreso. Serijos numerio skiltyje taip pat nėra jokių skaičių. Nėra net jokio darbuotojo, kuris jį galėjo išduoti, parašo.
Rinkliavą administruojančios viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius Gintaras Neniškis aiškino, kad tokius leidimus išduoda ne jo vadovaujama įstaiga, o pati savivaldybė.
"Jei leidime nėra jokių numerių, toks leidimas yra negaliojantis. Kontrolierius, radęs tokį leidimą, privalo jį nufotografuoti kartu su transporto priemone - kad matytųsi jos valstybinis numeris bei stovėjimo vieta - ir perduoti šią medžiagą Klaipėdos miesto savivaldybės administracijai tolesniam tyrimui", - tvarką paaiškino G. Neniškis.
Savivaldybė taip pat patvirtino, kad tokie leidimai negalioja. Viešųjų ryšių specialisto Andriaus Juškevičiaus atsiųstame atsakyme "Vakarų ekspresui" teigiama, kad "savivaldybės administracija atlieka vidinį tyrimą, jeigu kils būtinybė - kreipsis į teisėsaugos organus".
Tačiau kas galėjo išduoti tokį leidimą ir kiek automobilių savininkų jų įsigijo, savivaldybė duomenų neturi.
Jau šį ketvirtadienį politikai, tvirtinsiantys naują automobilių stovėjimo apmokestinimo tvarką, turės apsispręsti, kokio stiprumo kilpą užners ant senamiesčio verslininkų ir čia gyvenančių asmenų kaklo. Aišku viena - Liepų ir Danės gatvėse įsikūrusių įstaigų tarnautojams ji grėsmės nekels.
Rašyti komentarą