Laivyba Dangėje: pradedame nuo nulio

Laivyba Dangėje: pradedame nuo nulio

Siekis atgaivinti pramoginę laivybą Dangės upe jau seniai skamba įvairiose diskusijose, galimybių studijose, vizijose ir planuose, tačiau iki šios dienos vidaus vandenų kelias upėje yra vos vieno kilometro atkarpa tarp Kuršių marių ir Jono kalnelio, toliau - tai tik vandens telkinys su krantais, kuriame nei laivyba, nei jokia kita veikla yra nereglamentuota.

Dangės upės žiotyse 1252 metais buvo pastatyta Klaipėdos pilis, nuo kurios ir prasidėjo miestas. Nuo to laiko iki XX a. vidurio Dangės upėje tarp dabartinių Pilies ir Biržos tiltų klestėjo jūrų prekybos uostas. XIX a. buvo populiaru mažais laiveliais plaukti Dangės upe iki Tauralaukio ir ten iškylauti. Šią pramogą mėgo net 1807-1808 m. Klaipėdoje gyvenusi Prūsijos karaliaus Frydricho Vilhelmo III ir karalienės Luizės šeima. Net sovietiniais laikais Dange buvo galima plaukti iki Liepų gatvės tilto. Šiuo metu laivyba upėje galima tik tarp Jono kalnelio ir Kuršių marių. Dėl žuvų neršto iki birželio vidurio draudžiama plaukioti laiveliais su varikliais.

Ilgas procesas

Prieš metus rūpintis upe buvo pavesta biudžetinei įstaigai "Klaipėdos paplūdimiai", kurioje įsteigtos Dangės upės administratoriaus pareigos. Jas einantis Deivis Bilkštis prisipažino, jog tik dabar bandoma įteisinti Dangę Klaipėdos miesto ribose kaip vidaus vandens kelią.

"Šis procesas pernai pradėtas nuo nulio ir vyksta labai lėtai, nes dokumentaciją nagrinėja daug institucijų. Susisiekimo ministerija jau patvirtino mūsų prašymą, tačiau teisinis kelio vidaus vandenyse statusas suteikiamas sykiu su Aplinkos ministerija, kuriai reikalingas dokumentas dėl poveikio aplinkai vertinimo reikalingumo. Tad šiuo metu bandome išsiaiškinti, ar norint įteisinti vidaus vandens kelią Dangės upe bus reikalingas poveikio aplinkai vertinimas ar ne? Yra paskelbtas mažos vertės viešasis pirkimas šiai paslaugai. Tikimės iki gegužės vidurio jau žinoti rezultatą. Poveikio aplinkai vertinimo reikalingumą darome ruožui nuo Jono kalnelio iki Klaipėdos gatvės tilto Tauralaukyje", - sakė D. Bilkštis.

Pasak pašnekovo, vidaus vandens kelią Dangėje ketinama tęsti etapais. Šiais metais planuojama jį pratęsti iki Liepų gatvės tilto, o perspektyvoje - iki Tauralaukio.

"Įteisinus vidaus vandens kelią, atsiras ir pareiga jį prižiūrėti, valyti, šalinti potvynio pasekmes. Visa tai kainuoja. Tad šiai metais bandome tik mažesnę atkarpą. Jeigu tai paskatins laivybą, atsiras didesnis poreikis - tai kitais metais projektą tęstume iki Klaipėdos gatvės tilto", - žadėjo D. Bilkštis.

Daugiau skaitykite dienraštyje "Vakarų ekspresas".

Raktažodžiai
Sidebar placeholder