Maršrutų pertvarką lydi aistros

Maršrutų pertvarką lydi aistros

Nepaisant suteiktų prioritetų naujų maršrutų konkursuose nesudalyvavę buvę "mikriukininkai" vakar Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos vadovybės buvo paraginti laukti naujų konkursų, o jei darbo nori greitai - kreiptis į Darbo biržą, kurioje esą netrūksta pasiūlymų vairuotojams.

Tuo metu uostamiesčio transportininkai akcentuoja, kad reaguojant į gyventojų pasiūlymus bei pastabas naujųjų maršrutų grafikai dar bus koreguojami.

Konkursų dar bus

Buvę 2-ojo maršrutinio taksi vairuotojai antradienį sugužėjo į uostamiesčio savivaldybę ir jos administracijos vadovų klausinėjo, ką jiems dabar daryti su prieš keletą metų įsigytomis mašinomis, už kurias kai kurie dar nėra išsimokėję paskolų bankams, taip pat norėjo išgirsti, kodėl buvo naikinami būtent 2, 5, 7, 11, 14 ir 15 maršrutai, o ne 6, 8, 9 ir 10 ir t.t.

Savivaldybės atstovai ir VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis emocingo susitikimo metu pirmiausia priminė, kad viešojo transporto reformą buvo numatyta įgyvendinti dar 2010-aisiais, tačiau dėl įvairių priežasčių, tarp kurių buvo ir rinkimai, šis sprendimas buvo atidėtas ir maršrutų aptarnavimo sutartys buvo pratęstos tik dviem metams.

"Per tuos dvejus metus vyko gausybė susitikimų ir posėdžių. Iš pradžių buvo nutarta integruoti visus maršrutinius taksi, tačiau vėliau po derybų su vežėjų asociacija buvo rastas kompromisas palikti greitojo ekspreso važiavimo funkcijas atliekančius 6, 8 ir 9 maršrutus. 10 paliktas tik todėl, kad Laukininkų ir Simonaitytės gatvėse neįmanoma įrengti stotelių. Buvo atlikta analizė, maršrutai suformuoti tokie, kad nebūtų ekonomiškai nuostolingi. Miesto Tarybos kolegija ir patvirtino būtent tokią koncepciją, kuri užtikrina reguliarų susisiekimą iš atokesnių miesto vietų naudojantis privežamaisiais maršrutais. Be to, siekiant integracijos buvusius maršrutus aptarnavusioms įmonėms konkursuose buvo suteiktas net 15 balų prioritetas", - aiškino G. Neniškis.

Anot savivaldybės administracijos direktorės Juditos Simonavičiūtės, vykdant minėtąją pertvarką miesto valdžia siekė trijų esminių tikslų: ekologijos (sumažinti viešojo transporto priemonių skaičių, kurių iki šiol esą buvo per daug), užtikrinti reguliarų susisiekimą su atokesniais miesto pakraščiais, siekta ir ekonominio efekto - kad maršrutai nebūtų nuostolingi, o žmonės galėtų naudotis jiems priklausančiomis lengvatomis.

"Vieni dalyvavo konkurse ir integravosi į naująją sistemą, o kiti manė, kad ateis rugsėjo 3-ioji, jie imsis kokio nors spaudimo ir vėl galės toliau dirbti kaip dirbę. Deja, bet šis sprendimas neišdegė", - sakė J. Simonavičiūtė.

Reaguodami į tai 2-ojo maršruto vežėjai replikavo, kad beveik visi 19 jų automobilių neatitiko konkursų reikalavimų - arba buvo per seni, nors ir įsigyti prieš keletą metų, arba turėjo per mažai vietų keleiviams.

Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Viačeslavas Karmanovas savo ruožtu aiškino, kad konkurse panorusi dalyvauti įmonė bet kada galėjo skųsti konkurso sąlygas ir jos pretenzijos sustabdžius konkursą būtų buvusios nagrinėjamos. Tuo metu 2-ojo maršruto atstovai iš viso nedalyvavo konkurse ir jokių pretenzijų neteikė.

G. Neniškio teigimu, nustatant konkursinius reikalavimus transporto priemonėms ir taip buvo daryta nuolaidų, palankių buvusiems "maršrutininkams".

"Iš esmės tokiems maršrutams reikėtų 18-20 vietų autobusiukų, tačiau kartelė buvo nuleista iki 14", - teigė G. Neniškis.

Susitikimui einant į pabaigą J. Simonavičiūtė paprašė vežėjų pateikti jų transporto priemonių sąrašą - esą ji pamačius bus sprendžiama, ką būtų galima padaryti.

"Nauji konkursai bus skelbiami ir toliau, nes numatome plėsti privažiuojamųjų maršrutų tinklą. Taip pat numatoma ilginti kai kurių autobusų važiavimo laiką, tačiau vietoje jų siųsti mažesnes transporto priemones. O jei darbo reikia labai greit, tai buvo kreiptasi į Darbo biržą ir jos atstovai patikino, kad šiuo metu yra 45 pasiūlymai vairuotojams, suteikiamos įvairios galimybės persikvalifkuoti", - sakė savivaldybės administracijos direktorė.

Korekcijų bus

KKT vadovas G. Neniškis savo ruožtu informavo, kad aiškėja, jog 2A ir 2B maršrutai realiai važiuoja tokiu pačiu greičiu, kaip ir didieji autobusai.

"Iš pradžių manėme, kad jie važiuoja 10-15 procentų greičiau. Tačiau realybė parodė visai ką kitką. Tad vien dėl šios priežasties reikės keisti grafiką", - teigė G. Neniškis.

"Vakarų ekspresas" antradienį taip pat sulaukė Mazūriškių gyventojos Jūratės skundo dėl naujojo 7 maršruto.

"Pertvarkos rengėjai aiškino, kad dėl jos žmonėms bus tik patogiau, tačiau kodėl nevažiuoja joks autobusiukas nuo pusės dvylikos iki pusės dviejų? Dukra išėjusi iš mokyklos negali grįžti namo, stovi ir nežino, ką jai dabar daryti. Ir tai tikrai ne vienetinis atvejis, tokių yra ir daugiau", - piktinosi moteris.

G. Neniškis savo ruožtu paragino visus gyventojus pastabas bei pageidavimus dėl naujųjų maršrutų teikti jo vadovaujamai įstaigai. Tai galima padaryti ir el. paštu [email protected].

"Lygiai taip pat buvo ir prieš metus, kai į Žaliąjį Slėnį paleidome 23-iąjį, o į Karklę - 24-ąjį maršrutus. Reaguojant į gyventojų pasiūlymus bei realius keleivių srautus vėliau tvarkaraščiai buvo ne kartą koreguojami. Dabartinis 7-ojo maršruto grafikas yra panašus į 23-iojo, kurio autobusiukas irgi nevažiuoja minėtu metu. Žaliajame Slėnyje gyvenantiems moksleiviams dėl to problemų nekyla. 7-asis "mikriukas", mūsų duomenimis, anksčiau irgi nevažiuodavo tuo metu. Tad galbūt šis atvejis yra specifinis arba taip atsitiko todėl, kad pirmąją rugsėjo savaitę pamokos būna trumpesnės. Bet kokiu atveju, jei pageidavimų bus ir daugiau, tikrai padarysime atitinkamas korekcijas", - žadėjo pokalbininkas.

 

 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder